הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
תוספים שמוסיפים
תוספי תזונה תורמים לבריאות ומייצרים איזון בין הדרישות והצרכים של הגוף. יחד עם זאת, יש היצע רחב מאוד של תוספים ולא תמיד הצרכנים יודעים במה לבחור. לצד תוספים אפקטיביים ומומלציים קיימות לא מעט גרסאות של תחליפים זולים, רעים ואפילו מסוכנים. הרבה תוספים כלל לא הוכחו מדעית בתור מונעי מחלות או משפרי בריאות. הצריכה של התוספים חייבת להתבצע תוך קבלת המלצות הנשענות על ההיסטוריה הרפואית של הצרכן, הבעיות מהן הוא סובל ומצבו הגופני. גם שימוש מיותר בתוספי תזונה אינו מומלץ ועלול להזיק לגוף.
על מנת להימנע מהסיכון המלווה צריכה לא נכונה של תוספי מזון כדאי לערוך סקירה קצרה של סוגים והבדלים. התוספים המומלצים מבוססים על ויטמין 12B, סידן וברזל. אלו מרכיבים חיוניים עבור הגוף וניתן להשתמש בהם כמעט בכל גיל.
חוסר של ויטמינים גורם לאנמיה, הפרעות נוירולוגיות ועלייה במומים מולדים. מנגד, סידן הוא מינרל המשמש מרכיב עיקרי של החלק הגרמי בעצם ולכן חוסר בסידן גורם עצמות פריכות ושבירות וגם הפרעות בשרירים. הברזל הוא חומר הכרחי ונדבך משמעותי במולקולת ההמוגלובין, שתפקידה הוא לשאת את החמצן מהריאות, דרך הדם ועד רקמות הגוף. תוספי תזונה המכילים את המרכיבים הללו מומלצים על ידי רוב הרופאים והם אינם מסוכנים.
קבוצות של תוספי מזון
אפשר לחלק את תוספי המזון הקיימים בשוק לשלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה כוללת תוספים שאמורים לעזור עבור בנייה ותחזוקה שוטפת של הגוף. בקבוצה זו רצוי לצרוך אבקת חלבון מיד לאחר אימון גופני, בבוקר או לפני השינה. הקבוצה השנייה מיועדת עבור הגנה, שמירה ושיקום הגוף. זו הקבוצה החשובה ביותר ובה תוספים בולטים ומומלצים כגון אומגה 3 עם חומצות שומן.  צריכה של אומגה 3 מקטינה סיכון לחלות במחלת לב, שומן הדגים מוריד את רמת השומנים הקשורים לסיכון כלי דם ונרשמת גם השפעה חיובית על העורקים ושריר הלב.
הקבוצה השלישית היא עבור שיפור ביצועים ובה תוספי מזון המיועדים בעיקר לספורטאים. בקבוצה זו ניתן למצוא תוספים מהסוג של קריאטין, טריבולוס ומולטי ויטמין.
איך יודעים אלו תוספים לבחור?
יש מקרים בהם מאוד כדאי לשלב תוספי תזונה יחד עם אימון גופני. מתעמלים הנמצאים במשטר דיאטטי יכולים לשמור על תפריט דל קלוריות, אך לגוון אותו עם כמות גדולה של ספורט. תוספי תזונה תוך כדי אימונים מתאימים למי שרוצה להקטין נזק לשרירים, אך תוספים המיועדים להתאוששות הם בעיקר עבור ספורטאים המגיעים לעומס גבוהה ומעל 5 פעמים בשבוע.
לסיכום, רצוי להיעזר באיש מקצוע לפני שמחליטים על רכישת תוספי תזונה. התוספים מיועדים לסייע ואינם הכרחיים בכל סוג של פעילות גופנית. הדבר החשוב הוא לשלב את התוספים עם מזונות בריאים מן הטבע, שתייה מרובה של מים והקפדה על ביצוע פעולות ספורטיביות עקביות ונכונות.
להכנסת טקסט
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים