מבזק  חדשות
 


 
Wine Israel


מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
   
   איך לשמור על תחושת שובע לאורך כל היום?



שמירה על תחושת שובע היא תנאי למשקל גוף תקין ואיכות חיים טובה יותר. אבל איך משיגים את התחושה הנשחקת ומה אפשר לעשות בשביל להרגיש שבעים ומרוצים? הנה 7 טיפים ליישום מיידי


מטרת העל של גברים ונשים שרוצים להגיע למשקל גוף תקין היא לשמור על תחושת שובע לאורך כל היום. תחושת שובע משפרת ביצועים בלימודים ובעבודה, מונעת עוגמת נפש ובעיקר מורידה את הסיכוי לכך שנתפתה לנשנושים לא בריאים. מצד שני, את התחושה הנחשקת הזו לא ממש קל להשיג ולכן אספנו עבורכם 7 טיפים שיכולים לעזור:

1. לעיסה איטית יותר של המזון
מומלץ להאט ככל האפשר את קצב הלעיסה של המזון ולהגביר את אותות השובע שמשדר הגוף למוח. מבחינה פרקטית, אפשר לעשות זאת בעזרת הפרדת מאכלים כמו למשל הגשת עגבנייה ומלפפון לצד הכריך במקום בתוכו.

2. עדיפות לדגנים מלאים
דגנים מלאים עדיפים על פני פחמימות פשוטות בכל מאכל רלוונטי. בעוד מוצרים מקמח לבן מעלים במהירות את רמת הסוכר בדם ובהמשך גורמים לירידה חדה, דגנים מלאים מכילים סיבים שמאטים את משך הפירוק של המזון, גורמים לעלייה מתונה יותר של רמות הסוכר ומייצרים תחושת שובע.

3. שילוב סיבים תזונתיים
הסוד הגלוי לשמירה על תחושת שובע הוא שילוב סיבים תזונתיים בכמה שיותר מנות. אפשר להכין בבית מאכלים על בסיס חומרי גלם שמכילים מלכתחילה כמות גדולה של סיבים תזונתיים, או להשיג את הכמות הנדרשת דרך שילוב של תוספים תזונתיים.

4. שתיית מים
שתיית 10-15 כוסות מים ביום תעשה פלאים ליכולת שלכם לשמור על משקל גוף תקין מחד ולמנוע את תחושת הרעב מאידך. המים חיוניים לגוף ולעור, הם יגרמו לכם להרגיש שבעים יותר גם בשעות הקשות של היום ובעזרתם תוכלו להימנע מנשנוש מתוקים וסוכרים.

5. אכילת מנה ראשונה קלילה
מחקרים מראים שמרק או סלט ירקות למנה הראשונה מסייעים להגברת תחושת השובע ולהקטנת הכמות הכוללת של המזון בארוחה. הסיבה לכך היא שמדובר במזון בעל צפיפות קלורית נמוכה, אז כדאי להכניס אותו לתפריט.

6. ארוחות קבועות
שמירה על ארוחות קבועות תפחית את תחושת הרעב, תעזור לגוף לצבור אנרגיות ותמנע תנודתיות. ארוחת בוקר למשל יכולה לעזור לפתוח את היום בצורה נכונה, בעוד ארוחת הצהריים תמלא את החסר. בין לבין אפשר לנשנש ארוחות ביניים בריאות אך אסור לוותר על ארוחת ערב מסודרת 3-4 שעות לפני שהולכים לישון.

7. פעילות גופנית
בניגוד למה שנהוג לחשוב, פעילות גופנית מורידה בטווח הקצר את הרצון לאכול. הרעב מתגבר רק אחרי חצי שעה עד שעה וזה גם הרגע שבו צריך לפרגן לגוף בארוחה גדולה ומסודרת. לפיכך, שמירה על שגרה של פעילות גופנית היא תנאי למשקל גוף תקין ולתחושת שובע אפקטיבית.



הרשם חינם לקבלת עדכונים!
דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
תפקיד/מקצוע *

Go Back  Print  Send Page
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון

 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 

ספר דיגיטלי, מגזין דיגיטלי,
קטלוג דיגיטלי, חוברת דיגיטלית

דיגיטלר
המרת חוברות לתצורה דיגיטלית
http://www.digitaler.co.il
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים