מבזק  חדשות
 


 
Wine Israel


מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
   אריזה: WRAP מאמץ הטיפול בתוויות מזון באנגליה
 
מדור האריזה של מזון+ מטפל הפעם בנושא "חם" שעומד על הפרק: מדבקות וסימונים על גבי האריזות. נושא זה - אחד מתוך שורה של נושאים המעסיקים את ענף האריזה בעולם.

אלי פיינגולד


שלא נחשוב שרק אצלנו  במדינה ישנם ויכוחים בכל הקשור לסוגי המדבקות והסימונים, שבהם יש להשתמש באריזות המיועדות למזון. על מנת שציבור הלקוחות יבין את הרשום על האריזות, לגבי מה יש בתוכן ובעיקר תוחלת החיים האמיתית של אותם מוצרים ארוזים, WRAP התקשרה עם סוכנות תקני המזון (FSA) ו-Defra כדי לפרסם סדרת הנחיות מומלצות בנוגע ליישום התוויות תאריך ועצות אחסון.
סגנית השר לאיכות הסביבה תרז קופי אמרה: "אנו יודעים כי תוויות שאינן מדוייקות  יכולות לתרום  להגדלת פסולת מזון, בשל העובדה  כי פריטים אכילים מושלכים לאשפה מוקדם יותר מן הצורך. הדרכה חדשה זו תהפוך אריזות הרבה יותר ברורות עבור הצרכנים, תחסוך להם כסף ותגרום להפחתת הפסולת. אני מעודדת את כל אנשי תחום המזון, גדולים וקטנים במעמדם, להשתמש בהדרכה זו כדי לעזור להם לתייג את המזון  בנוסף יסייע התיוג והסימון להדריך את כל הגורמים בסיטונאים, הקמעונאים ועקרות הבית בנושאי הקירור והקפאה של מוצרים שהם חיוניים להקטנת כמות מזון אכיל נזרק משם."
מנכ"ל מרקוס גובר ב-WRAP הוסיף: "דרך מפתח לסייע בהפחתת פסולת המזון הביתית היא לתת לאנשים זמן רב ככל האפשר להשתמש במזון שהם קונים. מידע תיוגי יכול לעזור עם היבטים רבים של זה. אנשים מספרים בבירור כמה זמן מוצר יכול להיות נצרך פעם  שהוא נפתח, מתן מידע עקבי ופשוט על אחסון והקפאה, יעזור לאנשים לשמור על המזון שלהם רענן יותר, ולתת יותר אפשרויות להקפיא את האוכל ולהשתמש בו מאוחר יותר, במקום מזון שאפשר היה לאכול. לכן אני שמח שהתעשייה הייתה כל כך מעורבת בפיתוח הדרכה זו, ולתמיכת ה- FSA ו- Defra. עכשיו הגיע הזמן ליישם את האסטרטגיות האלה ו WRAP ימשיך לעקוב אחר איך התעשייה עושה."
חשוב היה לנו להמחיש כי השקיפות במידע וברצון להקטין את בזבוז המזון - היא נחלה של מדינות רבות.
 
 
 
מערכות לוגיסטיות משוכללות למאפיות תעשייתיות
 
תעשיית הלחם העולמי מתפצלת לשניים – חלק אחד, החלק הקטן יותר, הוא הלחם המיוצר בעבודת יד והוא הולך ונעשה נפוץ בכל העולם, אבל יחד עם זאת, ההיקף הנפחי היחסי של חלק זה הוא קטן משמעותית בהשוואה לחלק השני המדבר על ייצור תעשייתי מלא של מוצרי אפייה.
הרשת הצרפתית הגדולה Intermarché (אינטר מרשה), באמצעות מאפיית הבת שלה Gebo Cermex, שמה לב כי הקטע התעשייתי של המאפייה המייצרת 17000 טון מוצרי מוקפאים בארבעה קווי ייצור  בשלוש משמרות יומיות של שמונה שעות, מאבד מערכו, בשל "פקק" רציני בכל הקשור בלוגיסטיקה של מוצרי האפייה הקפואים. בכדי לשפר את המצב החליטו מנהלי המאפייה לעבור לשיטה חדשנית ורובוטית המקובלת בתעשייה המתוחכמת, ולא כל כך במאפיות.
ההתקנה מנוהלת באמצעות מערכת פיקוח מרכזית המחוברת ל-ERP של האתר (Enterprise Resource Planning). זה מאפשר שילוב של ניהול הזמנת הייצור, כמו גם את המעקב אחר הייצור. הותקנו  והופעלו ארבעה תאים רובוטיים גמישים (בשל השונות הקיימת בין סוגי המאפים ואריזותיהם), הותקנו במקביל, יחד עם מגוון של ציוד כדי לספק פונקציונאליות נוספת: תיוג, עודפים בלתי צפויים בקו נתון ועוד.
חשוב להדגיש כי מדובר במוצרים קפואים  - עם טמפרטורה לא נוחה לעובדים, מצב זה נפתר על ידי הרובוטים הבלתי מאוישים. הליך זה של מעבר למערכות חצי רובוטיות, הופך את נושא הייצור של מוצרי המאפה לתעשייה עצמאית ומודרנית.
 
התמודדות עם מזון פג-השיווק
 
רשת השיווק  האנגלית ה"קו-אופ" -מזרח אנגליה, החליטה לנקוט בפעילות אינטנסיבית על מנת להתמודד עם בעיות פסולת המזון. המדובר בטיפול במוצרים אשר הכתובת על אריזותיהם היא "עדיף להשתמש לפני..." ולא הכתובת שמונעת את השימוש הרמה של "פג תוקף" החלטי.
הכוונה, כפי שאנו מבינים, היא לאפשר לאנשים המוכנים לכך ואשר אין להם בעייה להשתמש במזון אחרי התאריך ההעדפה לשיווק - ובעיקר כשאין לרשתות עדיפות כלכלית והמוצר הוא תקין ואינו מסוכן. כרגע מדובר על מזונות מיובשים ומוצרי שימורים בלבד, שימכרו לציבור במחיר מופחת בצורה משמעותית, אבל יחסכו את השמדת המזון, יסייעו לאנשים שידם לא משגת, ויקטינו את ההוצאות הלוגיסטיות לפינוי האריזות הנ"ל.
ההחלטה בנושא זה התקבלה – אך לא הבנו עם התוצרת פגת התוקף ("עדיף להשתמש עד...") תימכר באותה חנות ברשת שבה נמכרים המוצרים הרגילים, או כפי  הנדרש בחנויות מיוחדות שיתמחו בסוג זה של מזון. הנושא נמצא בהליך של בדיקה ומעניין מה תהיה מגמת הקונים.
 
 
מרכיב הצבע באריזה כגורם מסחרי דומיננטי
 
שנים רבות דנו בשאלה איזה צבע ועיצוב גרפי ימשכו יותר לקוחות לרכוש מוצר זה או אחר. תורה זו של בחירת הצבעים, היא כה רחבה ובעלת היבטים רבים,שלא נוכל גם לגעת בקצה קצותיה במאמרון זה. בזמנו נעשה מחקר על ידי חברת הפרסום הגדולה "סאצ'י אנד סאצ'י" ביחס למאפיינים לאומיים באריזות, כל זאת על מנת למנוע מספק לשלוח אריזה ללקוח שגוון הצבע סותר את המקובל באותו אזור.
נזכיר לדוגמא את האריזות הלבנות המסמלות אלמנט של אבלות במדינות מזרח אסיה, שימוש בצבעי הלאום על גבי אריזות היכול לעורר את חמתם של המשתמשים, שימוש בתמונות חושפניות ע"ג אריזות ביעדים בעלי מיתוג דתי או שמרני, ועוד מספר רב של הגבלות.
בתקופתנו יש הרבה יותר פתיחות לחיבור הצבע ולהצגת האריזות, אבל עדיין רצוי להתייעץ עם הלקוח בעיקר במוצרי ייצוא, בקשר לצבע האריזה. דבר נוסף שנכנס בצורה בולטת לשיקלול הנושא הוא השימוש בנייר חום, כאלמנט של איכות הסביבה, מה שמצריך את המעצבים הגרפיים להפעיל שיקולים נוספים בהבלטת הצורך בצבע.
בשנות השמונים נערך הארצות הברית ניסיון למכור מוצרים באריזות פשוטות עם מדבקות לבנות שעליהן יופיעו הנתונים הרלבנטיים למוצר. כמובן שהיתרון היה בהוזלה לא קטנה של המוצר. מספר רשתות הפעילו הליך זה, אך הוא נכשל בעיקר בשל העובדה שהקונים, ובעיקר הקונות, חיפשו משהו מעבר למוצר האחיד וחסר היה להם הצבע והאטרקטיביות שעל גבי האריזה.
לסיכום, נראה שמחקר שוק היעד מאפשר קבלת הבנה טובה יותר של מי הם הצרכנים ורצונותיהם, וכן להיות  יותר ממוקד אריזות, אך לא פחות מכך תחושת הרגש לצבעים שמדברים אליהם, כמו גם למוצר שלך ומה הוא יכול לעשות עבורם.
בסיכום, אין ספק כי למרכיב הצבע יש חשיבות עצומה בכל הקשור לתכנון האריזה והתאמתה למקום המכירה וללקוחות הרוכשים אותן.
 
אריזה מעניינת לארוחות בוקר נטולות גלוטן
 
אריזת קערת נייר חדשנית בקו Power Power, באה  בהמשך להתפתחות אריזות לדרך - pack-to go. מובן שהרעיון הטמון בפיתוח האריזות החדשות כולל בתוכו מספר גורמים: דגש על אריזה מיוחדת למוצרי גלוטן, אריזות איכות סביבתיות, אריזה חמה, דגש על אוכל בריא ואיכותיות.
הארוחה היא מעין בר מרוכז של מזון ללא גלוטן  במגוון טעמים, כשהמרכיב העיקרי בו הוא דייסת שיבולת שועל  בטעם פשתן, פירות, זרעים, שקדים ועוד.
מה שעוד שמבדיל אותו מן התחרות היא אריזה קניינית - ניתן להכיל מנות סטנדרטית עם שרוול קרטון כדי לספק "קערה כיס", מה שמגדיר מחדש את הנוחות של אוכל ארוז מראש המשרת ארוחת בוקר חמה, בריאה. היפה זה קו המוצרים הבולט בייחודו בסימון GFB  (גלוטן פרי בר). שרוול הקרטון משמש כמעיין קערית קטנה לאכילה ובעלת ערך נוסף של אין צורך בעזרי אכילה נוספים.
האריזה עצמה מורכבת ממארז פנימי מרופד בשרוול קרטון עטוף בקופסה. הצרכן מכופף את שולי השרוול כדי להתקינה את האריזה כקערה בצורת קופסה. בשרוול יש ביגים מיוחדים חתוכים, בתוספת פאנל תחתון שמתפתח כפלטפורמה לתמיכה של השקית הפנימית.




הרשם חינם לקבלת עדכונים!
דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
תפקיד/מקצוע *

Go Back  Print  Send Page
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון

 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 

ספר דיגיטלי, מגזין דיגיטלי,
קטלוג דיגיטלי, חוברת דיגיטלית

דיגיטלר
המרת חוברות לתצורה דיגיטלית
http://www.digitaler.co.il
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים