מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
דף הבית >> מזון+ כתבות >> חלומות מתוקים
חלומות מתוקים
 
ענף המזון והאירוח אינם מנותקים זה מזה. ואם מדברים על אירוח הרי ש-'ONE STOP SHOP' – הוא החידוש האחרון של חברת מזרוני קיסריה, המיועד לחדרי מלון. סיפורה של חברה ששרות ומתן פתרון ללקוח הם הקווים המנחים אותה
 
תמר פריד
 
הגישה של "שרות מעל הכל" היא גישה המאפיינת את התפיסה הניהולית והשיווקית של חברת מזרוני קיסריה שהוקמה בשנת 1960. כיום, מנוהלת החברה ע"י הבעלים אביגדור אפלוביץ שפעיל בענף כבר 30. לפני כשנה, הצטרף לחברה אבי מצליח כמנהל השיווק המוסדי והוא הוסיף לתפיסה הניהולית והשיווקית שלה את העיקרון של "התאמת הפתרון ללקוח". 
חברת מזרוני קיסריה החלה כמפעל לייצור פולימרים והתמחתה ביציקות ספוג למיניהם. במהלך השנים, התפתח והשתכלל מאוד כל נושא המזרונים והמפעל החל משווק לשוק הקמעונאי מזרוני ספוג ואחר כך גם מזרוני קפיצים. היום מייצא המפעל לשוק הקמעונאי מגוון של כמה עשרות סוגים של מזרונים ובסיסים. השוק השני אליו פונה כיום החברה, כחברה מייצרת ומשווקת הוא השוק המוסדי שכולל בתי חולים, בתי אבות פנימיות, ישיבות ובתי מלון בדרגות פאר שונות.
אבי מצליח, היה איש לוגיסיטקיה בבית החולים תל השומר למשל למעלה משש שנים לפני שהגיע אל החברה ולכן, הוא אומר, "אני מכיר את הרכש מנקודת מבטו של הרוכש ומעמדה זו אנחנו מציעים את הפתרונות. הגעתי לחברה שהמוטו שלה הוא 'קודם כל תגיד כן', ואני מאוד מסכים עם הגישה הזו. בגלל הניסיון שלי אני יודע שחשוב לתת פתרון ותשובה מהירה לאנשי הרכש. זה הצורך שלהם. לכן, הצעת מחיר תגיע בפקס תוך שעתיים והאספקה תהיה מהירה ואיכותית. כל איש רכש רוצה מוצר איכותי במחיר טוב ושיפעל לאורך זמן כדי שלא יהיו תקלות משום שאם יש בעיות התלונות יגיעו בחזרה אליו. לדוגמא - בערב החג של הפסח האחרון קבלנו פניה ממלון בצפון שחסרים לו שלושה מזרונים. מבחינתו זה קריטי והוא היה במצב של לפני השבתת חדרים בשל כך. רק אצלנו הוא מצא את הפתרון של מזרון שהגיע אליו בבוקר. מבחינתנו, זו יחידת ייצור שעובדת עוד כמה שעות עבודה. פה אתה נבחן. לא על היכולת לספק מאה 100 מזרונים ובסיסים. אתה נבחן על פתרון לגבי מזרון אחד שצריך לספק לצפת לטבריה או אילת. אנחנו מחזיקים מלאים גדולים כדי שאם נקבל טלפון ותהיה דרישה מהירה ל – 20 מיטות יחיד למשל נוכל לספק אותן במהירות.
אני יודע שהגישה הזו של 'שרות מעל הכל' ו'התאמת הפתרון ללקוח' היא חדשה יחסית בשוק המוסדי. העובדה שיש לנו הרבה מאוד סוגי מזרונים מסייעת לנו בכך. יש לנו למשל מיטת חיבור של מזרון ע"י ריצ' רצ' שזו המצאה של אביגדור אפלוביץ'". 
 
שרות יעוץ
 
"כשבעל בית מלון אומר לי שהוא מתעניין ברכישת מספר מזרונים אני שואל אותו קודם כל מה הוא צריך כי לפעמים הוא אולי צריך משהו אחר. למשל, היה בית מלון שרצה להחליף את הבסיסים שלו, והפתרון שהצעתי לו, במסגרת התקציב שהיה לו היה להשתמש בחצאית במקום בסיס. הפניתי אותו לבעל מקצוע ללא פערי תיווך. זה חלק מהתפיסה שאתה נותן מענה ללקוח מתוך מחשבה שהקשר ביניכם הוא קשר ארוך טווח וגם אם לא הרווחתי כרגע, הרווח יגיע אחרי".
 
אפיון המזרונים בשוק המוסדי
 
"המזרונים הם בעיקר מזרונים מולבשים כלומר ספוג שעליו ציפית בד מסוגים שונים. קיימות כמובן דרישות של תקני בטיחות ואש אבל יש גם הבדלים ספציפיים. בתי אבות שיבקשו מזרונים משלובי ויסקו ויש כאלו שיבקשו מזרונים חסיני אש. יש שיבקשו מזרוני בדים נגד מים. פנימיות שמבקשות מזרונים בדרגות עובי או אורך שונה. מוסדות שיש להם השקה רפואית יבקשו בדים אנטיבקטריאלים.  
מבחינת העיצוב מחלקת המו"פ שלנו עוסקת בכך. אנחנו הרי מייצרים גם ספות נוער לשוק הקמעונאי ויש מחלקת פיתוח מאוד מפותחת שמספקת מענה לדרישות השוק אבל הפתרונות העיצוביים לשוק המוסדי נוצרים עפ"י רוב מכורח התפקוד היומיומי. יש לא מעט מקרים בהם מגיעות דרישות מן השטח של לקוחות ואנחנו מייצרים את הפתרון הבטוח ביותר עבורו. אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא כורך וצורך. השוק המוסדי זקוק לציוד שיהיה ערוך לתחזוקה שוטפת, הוא צריך להיות עמיד מאוד ונוח לתפעול משום שביום ביום אדם אחד הוא שמתפעל את המיטה.
אחד החידושים בענף הוא שיש דרישה גדולה למיטות צבעוניות, כאלו שצריכות להתאים לשטח ולשאר פרטי הריהוט בחדר. יש לנו ליין של בדים צבעונים חסיני אש; מזרון סטנדרטי או בסיס בצבע צבעוני שיכול להתאים.  
מאפיין נוסף של השוק המוסדי וגם של המבנה אצלנו הוא – שאין יותר מדי בירוקרטיה. מרגע שיש החלטה שנלקחת בין 'ראשי הפירמידה' מיד אפשר לבצע". 
 
חזית בתי המלון
 
"יש מלונות בדרגות פאר שונות ומבחינת המזרונים הם יותר דומים למזרונים שבבית למעט דרישות לחסינות אש וסטנדרטים של גובה המזרון. השינה ומנוחת הגוף היא היום חלק לא פחות חשוב מצוות הווי ובידור או אוכל בעת החופשה. יותר ויותר אנשים מיחסים לכך חשיבות. אמנם, בשינה של מספר לילות קטן הנושא הבריאותי אם, אפשר לקרוא לו כך, מקבל פן של נוחות. כשהמזרון לא נוח אנשים לא ישנים טוב והם מרגישים עייפים. בנוסף, ככל שהאוכלוסיה יותר מודעת לשרות היא גם דורשת, ולא מעט בצדק, שהמזרון יהיה בתנאים הקרובים ביותר לביתיים.
אנשי הרכש בבתי המלון מבינים בשוק המזרונים לא פחות מהמשווק. זה קהל שמתאפיין בלקוחות בררנים, שדורשים שירות והצטיינות וזו גם אחת הסיבות שאנחנו מחזיקים מלאים גדולים כדי לספק שירות מהיר עד כמה שניתן. מדובר בלקוחות שמאוד יודעים מה הם רוצים וגם מאוד מבינים בסוגים של ספוג ומזרון כי רובם הם אנשים בעלי ניסיון רב מאוד. הם גם קונים בכמויות גדולות אז הם מכירים את השוק. הם בעצמם מנהלים מחקרי שוק, וגם בינם לבין עצמם הם מנהלים משובים שלהם".  
 
הלנת האדם השלישי
 
"אנחנו נותנים גם פתרונות שינה שלמעשה פותרים את כל נושא הלנת האדם השלישי בחדר. היום, כל נושא הארוח המשפחתי במלונות, בצימרים ועם ילדים קטנים מאוד התרחב ולכן יש לנו שבעה סוגים של מיטות מתקפלות מדגמים שונים שהבאנו חלק מהם לאחרונה מתורכיה. יש כורסאות שנפתחות למיטה, מיטות סטנד על גלגלים ועוד. גם אלו ישנן במלאי כדי לתת פתרון מיידי".
 
'ONE STOP SHOP' – חדר שלם
 
"החידוש אותו הכנסנו לאחרונה במיוחד לבתי מלון אבל גם למוסדות אחרים הוא הליין של ה – 'ONE STOP SHOP'. הקמנו מחלקה מיוחדת לשם כך שדואגת לספק חדר שלם מהתחלה עד הסוף. אנחנו מקבלים את התכנית של חדר השינה מהאדריכל ומגישים למלון את החדר עם ריהוט העץ מוכן לגמרי.
אנחנו מצעים לנהל את הפרוייקט: יש מנהל פרוייקט שאחראי על כל הדברים כולל הרכבה ואנחנו יורדים לרזולוציות מאוד גבוהות. אנחנו מספקים את ראשי המיטה, שידות, מעמד לפלזמה וארונות הכל  - למעט מקלחת, שטיחים, צבע ומוצרי חשמל.  
הרעיון הוא שבפועל בתי מלון שנעזרים בתכנון אדריכלי מסוים לא רוצים להתעסק עם כל הספקים בבת אחת. אנחנו קבלני הביצוע שנותנים מענה במקום אחד עם קבלה אחת ואחריות במקום אחד. לתפיסתנו, בית מלון צריך לעשות את  מה שהוא יודע בצורה הטובה ביותר - להלין באופן אופטימלי. 
בארץ יש עשרות אלפי חדרי מלון וכיום גם נבנים בתי מלון חדשים וגם משפצים חדרים קיימים זאת, הודות לגידול התיירות בתקופה האחרונה, הן תיירות חוץ והן תיירות פנים.
הדרישה מן השטח היא לרמת חדרים גבוהה יותר לכן, אנחנו עובדים עם נגריות שהתמחו בסוג כזה של עבודה ובגדלים כאלו. רק מקום שיש לו איתנות פיננסית של קניית חומרים יכול להציע אפשרות כזו ואנחנו נמצאים במקום בו אנחנו יכולים להרשות זאת לעצמנו. הסיטואציה הזו מאפשרת לנו לשווק את ההצעה הזו במחירים טובים ללקוח".  
 
דיווח מהשטח
 
"במלון דליה באילת היתה דרישה של 120 בסיסים ו - 120 מזרונים ל - 65 חדרים ובצענו את החילופין ביום אחד זאת, שבועיים מקבלת ההזמנה. ההחלטה לעשות זאת ביום אחד נבעה מתוך הצורך של המלון במציאת פתרון לבעיה. הם היו זקוקים לציוד חדש ואי אפשר היה להשבית את המלון . ההחלפה נעשתה משעה 12:00 כשחדרים התפנו".
 
מילה לסיום
 
"אני מאוד אוהב את העבודה", מסכם אבי מצליח, "את הדינמיות, האנשים והפרוייקטים הגדולים כי מדובר במערכות גדולות מאוד. אבל, גם החברה עצמה מתאפיינת באווירה של עשייה ושל שיתוף. אביגדור הוא מנהל ש'מאוד מבין עניין'. מייעץ, נותן גיבוי ומאפשר. הוא משרה
 אווירת שיתוף ומשפחתיות ואנשים מרגשים את זה. אנשים עובדים בחברה לאורך זמן והשם שלו בשוק פותח דלתות בהרבה מקומות כי הוא ידוע כאדם ישר בצורה יוצאת דופן.  
חשוב לי גם להדגיש לאנשי הרכש את ההבדל בין הפרסומים שרואים בטלוויזה עבור השוק הקמעונאי לבין הצרכים של השוק המוסדי. הצרכים שונים ולכן, כשמוסד צריך ציוד – הציוד צריך לתת מענה של עמידות לאורך זמן, נוחות תקנים בטיחותיים ולאו דווקא מחיר מפוצץ
ואריזת פרסום סלברטאית".
 
  
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים