מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
דף הבית >> מזון+ כתבות >> בדרך לקידמת המטבח
בדרך לקידמת המטבח
 
הם מאמינים גדולים בפרסום, הם אינם מתפשרים על איכות המוצר ולא מוכנים לייבא חיקויים מסין והם מזהים מגמה אצל מתכנני המטבחים שלא לעבוד רק עם החברות הגדולות בשוק. אז מה הסיפור של "נועה מכונות 2007 בע"מ"?
 
תמר פריד
 
נועה מכונות 2007 בע"מ פועלת בענף כעשרה חודשים והיא למעשה הרחבתה של החברה הקיימת מאז שנת 2001 – "נועה מכונות ושירותים".
"החלטנו", מספרים אלי מוכתר וראובן ראובן – שני השותפים שחברו לבעל החברה אוריאל טקס "להיכנס כשותפים בחברה שעבדנו בה כשכירים, כי אנחנו מאמינים בחברה ומאמינים בשוק. לאור השותפות שמלווה גם בשינויי מגמות והרחבת הפעילות, החלטנו על שינוי השם ובחרנו בכזה שגם שומר על זיקה לעבר ולשם שמושרש בשוק אבל גם מבטא את הכיוון החדש". 
 
 
אז מה היה ולאן אתם הולכים? 
"חברת 'נועה מכונות ושירותים' היתה פעילה במשך כחמש שנים והיא עסקה בעיקר בייבוא ומכירת מוצרים למשווקים בארץ. כשעובדים עם גוף שיווקי אתה כחברה נמצא 'מאחורי הקלעים', אתה דואג למכור את הסחורה שלך לאותם משווקים, שלהם מחסנים גדולים, או רשתות שיווק ואתה גם לא פוגש לקוחות סופיים.
"השינוי מתבטא קודם כל בכך שאנחנו לא עובדים יותר עם משווקים ואנחנו פותחים את עצמנו לשווקים חדשים ובאופן ישיר, כלומר, הרבה יותר עבודה עבור פרוייקטים גדולים, כניסה 'חזקה יותר לסקטור מסעדות ובתי קפה לסופרים ופיתוח הקו הקמעונאי של הלקוח הסופי- הבודד". 
 
מה הסיבה שהחלטתם על שינוי הקו?
"ההחלטה על הכיוון החדש היא החלטה אסטרטגית. כשעובדים מול גוף שיווקי רמת הסיכון הפיננסי גבוהה יחסית. למרות שמדובר בלקוחות גדולים כל הכסף מרוכז מולם, ואנחנו מעדיפים צ'קים קטנים יותר מול כל גורם, אבל הרבה יותר צ'קים. שיטה זו מקטינה את הסיכון הפיננסי שלנו כחברה. צריך לזכור שלמרות שמדובר בלקוחות קטנים יותר, הם עדיין גדולים. עלות ציוד לבית קפה יכולה גם להגיע למאות אלפי שקלים.
"המשמעות הנוספת שלא לעבוד עם משווקים היא שאנחנו לא נמצאים יותר 'בצל' כחברה, אלא בקדמת הבמה מה שחושף אותנו מול הרבה יותר לקוחות סופיים, וזה מה שאנחנו רוצים".
 
אז איזה פרוייקטים גדולים עשיתם למשל?
" לאחרונה סיימה החברה הקמת מטבח מוסדי של משטרת ישראל במחוז שי; התקנת כל המוצרים בסופר 'אשקר' מרקט בנצרת; בסופר 'ויקטורי' באשדוד; בסופר 'רמי לוי' במול של זכרון יעקב. עכשיו גם זכינו במכרז מטבח מוסדי של משטרת ראשל"צ בתחנה החדשה. החברה גם הגדילה את פעילותה עם משרד הביטחון ונותנת היום מענה גם בדרגת משרד הבטחון כגוף קונה וגם במסגרת של מכירה ישירה לבסיסים.
 
איזה שינויים נדרשתם לעשות בחברה לאור שינוי האסטרטגיה?
"השינויים בתוך החברה הם קודם כל שינויים של מבנה ארגוני כדי להתאים את עצמנו לפרוייקטים יותר גדולים, זאת מבלי להזניח ולפתח את הקשרים העסקיים עם השוק הקמעונאי. אנחנו נערכים למלא את המטרות שלנו: קידום המכירות בסקטור הסופרים במיוחד עבור המעדניות ומחלקות הבשר; אספקת ציוד באופן מלא לגופים גדולים במטבח מוסדי (קווי בישול); ומילוי אחר הצרכים של הלקוחות הקמעונאים כמו מסעדות ובתי קפה. לצורך כך השתנה כל מערך השיווק והמכירות שלנו הכנסנו אנשים חדשים ו'טריים' מהתחום תוך כדי שינוי מהותי בנושא השרות. הוספנו אנשי שרות, שכירים וחיצוניים ושינינו גם את האסטרטגיה שלנו לגבי אופן המכירה ודרכי התשלום. חלק מזה הוא למשל תשלום מראש כמקדמה כדי לשריין את העסקה. בעינינו זה מבטא את הרצינות של שני הצדדים. זו התחייבות של הלקוח, אבל זו גם המחוייבות שלנו".
 
ומה לגבי משרדי החברה?
"במהלך החודש הקרוב אנחנו עוברים למשכננו החדש במושב חגור. לא מדובר רק בשינוי מיקום גיאוגרפי אלא גם באיחוד של המשרדים ומתחם התצוגה והמחסנים. חשבנו שיהיה קל יותר לתת שרות ללקוחות כשהכל מרוכז במקום אחד ואין בעיות חניה...
הקומפלקס החדש יאפשר לנו להציג מגוון גדול יותר של מוצרים ועם המעבר ופתיחת המקום אנחנו מתכוונים לצאת במבצעים מיוחדים לגבי מספר מכונות במחירים אטרקטיביים במיוחד, כדי להשריש את המוצרים כחלק בלתי נפרד מהמטבח המוסדי".
 
 
לאן אתם רוצים להגיע?
"להשתדרג בין חמשת החברות המובילות בתחום תוך כדי המתקצעות בנושא הפרוייקטים למטבחים המוסדיים וכן בנושא המעדניות ומחלקות הבשר בתוך רשתות השיווק הגדולות. לצורך כך אנחנו מייבאת כיום מספר מוצרים שנחשבים בין הטובים והמובילים בשווקי העולם כמו, למשל: פורסת נקניק וגבינה צהובה, מטחנות בשר מקוררות, משורים לחיתוך בשר אשר מיובאים מספרד, כמו כן מכונות להדחת כלים ברמת גימור ואיכות שנחשבות לבין הגבוהות באירופה וייבוא של ציוד מהשוק האמריקאי".
 
 
מאיפה אתם מייבאים?
"אנחנו מייבאים בעיקר מאיטליה, ספרד,צרפת תורכיה וארה"ב.  
"אנחנו נמצאים הרבה בחו"ל בתערוכות ונפגשים עם חברות על מנת לסגור קשרי מסחר. אנו משתדלים ליצור קשר עם הספקים בחו"ל המושתת על בסיס בלעדיות בלבד. זה חלק מהתפישה העסקית שלנו.
לאחרונה סגרנו יבוא עם חברה גדולה מאיטליה הנחשבת בין הטובות והמובילות בתחום ודרכה אנחנו מתכוונים לייבא ליין בישול למטבחים במלונות ובמסעדות המפוארות.
הייחוד שלנו הוא שאנחנו נמנעים מקניית מוצרים מתוצרת סין. אנחנו מודעים שיש חברות שמייבאות משם בטענה שארץ המוצא היא אחר. אנחנו בחרנו להתמקד ביבוא של מוצרים מהשוק האירופאי. מאחר ואנו מאמינים ששם, האיכות טובה יותר. מהניסיון שלנו רמת התקלות והקלקולים במוצרים המיובאים מסין גדולה בהרבה לעומת המוצרים האירופאים דבר שיוצר תדמית שלילית ועלול לפגוע במוניטין של החברה. מבחינתנו זה סיכון שאנחנו לא מוכנים לקחת. על זה אנחנו לא מתפשרים".
 
איך בוחרים מה לייבא?
"קודם כל כשאנחנו מזהים מוצר שיכול לגרום לשינוי אנחנו מחליטים לייבא אותו. גורם חשוב נוסף הוא המתכננים אשר אלה מביאים את הידע וההבחנה המקצועית שלהם ומייעצים תוך מתן אינפורמציה לגבי ציודים שונים וכתוצאה מזה אנו יודעים לאבחן את רמתו ואיכותו של המוצר. לאחר שהמוצר נמצא אנו דואגים לייבא אב טיפוס לצורך בדיקתו ע"י צוות הטכנאים של החברה .כמובן שאנו משתדלים לערב את המתכננים לצורך קבלת ביקורת לגבי המוצר. לאחר שהמוצר נבדק על ידינו ונמצא שעונה לדרישות השוק אנו מייבאים כמות מסחרית וזו מועברת לבדיקה ואישור של מכון התקנים והתאמה לתקן הישראלי".
 
מה מאפיין את השוק הזה בחו"ל?
"בחו"ל מתייחסים יותר לנושא של האלמנטים הטכניים, איכות המוצר והגימור שלו. מדובר במוצרים שהאלמנטים הפנימיים שלהם כמו עמידות למים וגופי חימום, (גופי חימום עם הספקים מירביים ועוצמות חזקות), הם ברמה גבוהה ביותר וגם רמת הגימור מאוד מלוטשת. יש היום קו מודולרי שנותן מענה גם אסתטי, גם יעיל בעבודה וגם פרקטי לניקיון. מה שחשוב לאנשי הענף בחו"ל אבל גם בארץ הוא שהמוצרים יהיו נוחים וקלים לניקוי תפעול ותחזוקה יומיומית".
 
ובתערוכות בארץ אתם גם משתתפים?
"אנחנו מבקרים אבל לא מציגים מאחר וגילינו שבארץ עדיף לנו להשקיע את הכסף בפרסום עיתונאי. גילינו שהחשיפה בעיתונות יותר טובה מאשר בכנס כזה או אחר".
 
איך השוק מגיב אליכם?
"אנחנו הצטרפנו לחברה אחרי פטירתה של רעייתו של הבעלים והיו אנשים בשטח שהספידו גם את החברה אבל לאט לאט אנחנו מוכיחים שזה לא כך. אפשר לראות באופן כללי שלאחרונה, חלה תפנית מכיוון המתכננים של המטבחים המוסדיים ואם בעבר הם עבדו רק עם החברות הגדולות, היום חלק גדול מהם פונים אלינו ומשתפים אותנו במכרזים, וזאת גם בשל העובדה ששלושת הפרוייקטים האחרונים שלנו היו מוצלחים וברמת גימור ושרות שהיתה לשביעות רצונם. בת'כלס, כבר יש לנו קבלות ויש לנו מה להציג וזה מוכיח את עצמו בשטח".
 
רגע, יש שינוי מגמה אצל מתכנני המטבחים?
"אז זהו, שכן. אנחנו רואים שאם בעבר המגמה היתה לעבוד עם מספר חברות מצומצם היום אפשר לראות שהמתכננים משתפים יותר יבואנים. הם פותחים את השוק ומגמה זו איפשרה גם לנו להכנס ולהתברג בתוך מכרזים. המגמה הזו בעצם מאפשרת לשוק להחשף יותר גם לאיכות מוצרים וגם טיב שרות. בשורה התחתונה: השוק מתרחב ויש יותר תחרות מול הלקוח הסופי.
 
 והיום, עשרה חודשים אחרי אתם במקום שרציתם להיות בו?
"לא. אמנם לא מעט אנשים שומעים עלינו מהשטח, על היחס, השרות והאמינות ובאים לבדוק את היתרונות המקצועיים ונשארים, אבל אנחנו לא במקום שרצינו להיות בו. הציפיות שלנו מהפעלת החברה החדשה הם ב – 70% מהתכנון. והסיבה לכך, מעבר לזה שאנחנו בני אדם, נובעת מכך שהיו מכרזים שפספסנו בתחילת הדרך כי השערים היו סגורים בפני חברה בסדר גודל כמו שלנו. שלושה חודשים עברו עד שהצלחנו 'להכנס' לשוק המתכננים ולשנות את היחס כלפינו. לאור מה שקורה עכשיו, ההערכה שלנו היא שעד סוף 2008 נעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו".
 
 
מה לדעתכם קורה בשוק הזה בתקופה האחרונה? יש מגמות חדשות?
"המודעות לישיבה בבתי קפה גדלה, ומדובר כאן בשינוי של הרגלי הצריכה ובעצם בהרגלים תרבותיים. אנחנו רואים שיש פתיחה של יותר בתי קפה עצמאיים וזאת, ביחד עם התרחבות של סניפים. מבחינת הסופרים הרי שנפתחים הרבה יותר מקומות קטנים בתוך הערים ויש גם מגמה של אנשים פרטיים שהופכים לזכיינים וגם לכאלו שפותחים סופרים עצמאיים שאינן קשורים לרשתות השיווק הגדולות. המגמה הזו גורמת להתמקצעות בתחום ולכן, שמנו לנו כמטרה להתמקצע במכונות ספציפיות.
כמו כן, יש מגמה חדשה שהולכת להפתיע את כולנו – אנחנו עדיין לא יכולים לדבר על זה - אבל כרגע אנחנו מעורבים בשני פרוייקטים חדשים וייחודיים מאוד, שישפיעו על תרבות הקנייה בתחום המזון המהיר. גם זה חלק מעניין בעבודה שלנו: לזהות מגמות ולהתחבר לגורמים בשוק".
 
 
 מה אתם אוהבים בעבודה?
"אנחנו באנו ממכירות. זה מה שאנחנו יודעים. למכור", הם אומרים ונדלקות להם העיניים.
"אנחנו כאן מתוך 'אילוץ'" הם צוחקים על חשבון עצמם, ונראה, שבאותו הרגע ממש, עם החיוך הגדול והעיניים הצוחקות אף אחד לא נהנה יותר מהם.
  
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים