מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
דף הבית >> מזון+ כתבות >> מעצבי הקינוחים

מעצבי הקינוחים 

 

 

גל בסך-הכול רצה להמשיך את המסורת המשפחתית ולעסוק בעוגות. העסק שהקים, "גל קייק'ס", התחיל כפרויקט קטן שהתפתח לסיפור הצלחה. כיום זו אחת החברות המצליחות בישראל בתחום העוגות והקינוחים

שירן שמחי
תחשבו לרגע על האהבה והמשיכה של כולנו למתוק, לקינוחים ועוגות. עכשיו תחשבו מה היה אם הייתם יודעים להכין אותם ובזה הייתם עוסקים?
גל פוני, המגיע ממשפחה של קונדיטורים ובעלת שורשים עמוקים בעולם העוגות, אכן עוסק בזה. בהיסטוריה המשפחתית מככבת קונדיטוריה של 70 שנה, "קונדיטוריית פוני". זו הייתה בבעלות הסבא, יותר מאוחר עברה לרשות האבא והיום זה בידי האח הבכור. גל שגדל בתוך זה, החליט שהמסורת המשפחתית לא פוסחת עליו (היא ואהבתו לבישול ואפייה) והקים מאפס, ובכוחות עצמו את חברת הקינוחים המצליחה - גל קייק'ס.
בשנת 2001, בגיל 29, לאחר עבר עשיר של שף בבתי מלון, החליט גל לפנות למשהו יותר רציני, והקים את החברה. דהיינו, הרעיון הגיע ממלונאות, והמטרה (מעבר לעיסוק בעוגות) הייתה לתת מענה לבתי מלון שלא רוצים להחזיק קונדיטוריות ושיוכלו לקנות הכול - מעוגות ועד עוגיות וקישוטים מבלי להחזיק אצלם קונדיטוריה. החברה כיום הרחיקה מכך ואף מספקת הדרכות לעובדי בתי מלון ואולמות אירועים כיצד להגיש קינוחים, לקשט ולעצב מזנון לקינוחים, כלומר שירות מלא.
זה התחיל במחסן
גל קייק'ס התחילה כעסק קטן, בתל אביב. בתחילתו הסתפקה במחסן קטן, של 100 מטר, כיום היא כוללת מפעל של 40 עובדים, והתפתחה לשיווק למיטב בתי המלון בארץ, קייטרינג, ייצוא לחו"ל, וכיוצא באלו. לקוחותיה המרכזיים הינם ברובם בתי מלון, זו המומחיות של החברה, ואילו השאר הם הקייטרינג והאולמות. העיסוק הינו מעבר לאספקת מוצרים בלבד, סובר גל, מקים החברה, התקדמותה הינה בזכות סיפוק הפתרונות הטובים לכולם, מתן סחורה טובה, שמירה על איכות המוצרים, ושירות ברמה גבוהה.
השאיפה היא תמיד להמשיך ולפתח מוצרים ולראות עוד בתי מלון שיאמינו במהלך לפיו לא צריך להחזיק קונדיטוריות וקונדיטורים אלא מספיק לפנות לגל קייק'ס ולקבל את כל המענה. בחברת גל קייק'ס הקו העיקרי המנחה הינו שירות ואיכות. בימים אלו בדיוק מפתחים גם ליין חדש לקיץ, לבתי המלון, שהחברה תצא איתו בחודש יוני. עוגות חדשות, סחורות מדהימות.
השיווק מאוד חשוב, הוא הקשר הישיר לשפים אבל מאוד-מאוד חשוב השירות. "אם לא השירות, אז אנחנו לא שווים כלום." העסק התחיל מפה לאוזן, בזכות קשרים, בלי כוונה, ממש ככה. אנשים הכירו את גל וידעו , "אבל די מהר התפתחנו ותפסנו עצמנו כמותג מאוד יוקרתי ונחשב לבתי מלון. לרגע זה לא נלקח כמובן מאליו. אנחנו כל הזמן משווקים ומשדרגים, ויש תחרות.
"למרות היות החברה ידועה, וכל הקשרים למיניהם, עדיין ישנו עיסוק בפרסום. כל הזמן. למשל, החברה נותנת חסות ל"איגוד השפים", בפסח נערך להם אירוע הרמת כוסית, בחסות החברה, שמימנה את כל האירוע, על ידי זה החברה מגיעה לכל השפים בקשר ישיר.
"אני מוכר שירות"
הייחודי בעסק הזה הוא שגל, כבעל מקצוע מבין את צרכי השוק היטב, הוא הרי מגיע מתוך התחום שכן היה שף בבתי מלון. לכן יש לו גם הבנה טובה מאוד של מה צריך. "אני מגיע מ"בפנים". יש לי גם את הקשרים עם כל השפים, אני מכיר את כולם.אני למעשה גם כמו קו פתוח לשפים. אני בשבילם  כמו שף קונדיטור. אם שף צריך מנה מיוחדת, הוא מתייעץ איתי. ממש כמו שיש מעצב בגדים, אנחנו מעצבי קינוחים, אנחנו מביאים צוותים לבתי מלון להקים אירוע ממש, להקים מזנון קינוחים, ממש ברמות האלה. וזה מה שמבדיל אותנו מאחרים, אני תמיד אומר: אנחנו לא מוכרים עוגות אני מוכר שירות, אני מוכר דברים מיוחדים. עוגות זה משהו נלווה. זה מה שמייחד אותנו מאחרים.לתת עוגות כולם יודעים, ולמרות שאנחנו עושים אותן טוב, אנחנו מעבר לזה, נותנים שירות ומענה."
כמובן שהדבר אף הרבה יותר חשוב כיום, כשהמצב הכלכלי ירוד, ובכל מקום מפטרים המון עובדים. בגל קייק'ס יחסכו המון לבתי המלון (הרי כוח האדם מאוד יקר) ויצמצמו את הצורך בעובדים רבים. במקום שבית מלון הרוצה להפעיל מזנון קינוחים יצטרך להעסיק צוות ענק של טבחים מגישים וכיוצא באלו, גל קייק'ס תספק לו הכול וכל שיהא עליו לעשות הוא למנות אדם אחד בלבד שיפתח את הקרטונים וישים את העוגה על הצלחת. העוגה כבר מגיעה מקושטת ומוכנה.
תחרות חריפה
בתקופה הנוכחית, ובמצב הכלכלי הנתון, מבחינות מסוימות יש יותר עבודה כי לאנשים יש מודעות לסגור קונדיטוריות ולעבוד עם גל קייק'ס. מצד שני, קיימת תחרות על מחירים. אנשים עושים יותר הנחות, למשל. כמובן גם שהגמישות  ביחס לדרישות השוק כיום היא רבה.
ראשית, מבחינת מוצר, החשיבות היא להתאים מוצר ללקוח. וכן גם מבחינת מחירים, לא נמוך ולא גבוה."אנו נותנים טיב גבוה במחיר סביר". אולם, המצב הכלכלי לא יגרום להורדת מחירים, זה לא מה שיעזור. הורדת מחירים פירושה הורדת רמת המוצר. וכן, כמו כל חברה אחרת, גם על זו המיתון משפיע, אם למשל באים פחות אורחים,יקנו פחות עוגות. פחות עוגות משמע פחות עבודה.
מצד שני, ישנו עיסוק בהמון דברים חדשים, ייצוא לחו"ל (שהחל כבר ב-2003), רשתות, ליין לרשתות שיווק.
בזווית אישית
כיום גל (37), נשוי ואב לשלושה ילדים (9,7,6) עודו עובד בחברה, לאחר שמכר אותה והתפנה לעיסוק  בניהול קשרי לקוחות ופיתוח מוצרים. ובכל זאת, רמת מעורבותו נשארה גדולה, הרי גל קייק'ס היא בכל זאת הבייבי שלו. לשנה הקרובה הוא מאחל לעצמו "שנצליח לשווק את המוצרים ברמה מעולה, שנצליח להיות מובילים ואף יש לנו תכנית לעבור למפעל חדש. יש לנו עוד מפעל-מפעל נטלי, של עוגות חלביות לרשתות שיווק. הייתי רוצה ששנה הבאה נעבור למקום, זה החלום שלי, בו יהיה מפעל, חנות ומרכז ללימודי קונדיטוריה ושפים. להתיישב."
ובעוד 10 שנים?
גל רואה את עצמו בצפון, עם צימר ומרכז סדנאות.זה החלום, לעבור לצפון, להיות בעל איזה 2 צימרים, איזה בית ספר קטן לקונדיטוריה. גם בזמן המועט שיעבוד, יעסוק בדבר שהוא הכי אוהב, כך שלא ירגיש שהוא באמת עובד. עד אז, לא נראה שהוא סובל עם העוגות והקינוחים...

 

 

  
  
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים