מבזק  חדשות
 


 
Wine Israel


מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 

תפריטים דיגיטאליים

התפריטים הדיגיטאליים כבר כאן וקשה שלא להיתקל בהם במסעדות ובתי קפה. הם מוכרים לכם את מבצע היום, את ה"קפה וקרואסון" ומנעימים את הזמן בתור. וזה עוד לא הכול.

עציון שמעוני*

 
 
 

לקוח פוטנציאלי נכנס לבית עסק. במקרה שלנו, למסעדה. הלקוח הזה, כמו רוב הלקוחות, נכנס למקום מבלי לדעת בדיוק מה הוא הולך לרכוש. מה שכן, הוא רעב... הוא מתלבט ובודק את האופציות שלו. במילים אחרות, הוא נותן לבעל העסק חלון הזדמנויות נדיר שבו ניתנת לו האפשרות לכוון את הלקוח, לתת לו שירות ובו בזמן לשמור על אינטרס העסק.
כדי לממש את הפוטנציאל הזה, המפתח - והדרך הטובה ביותר - לתפוס את תשומת לב הלקוח בנקודת המכירה (point of sale - POS) היא באמצעות השימוש באמצעי תצוגה דיגיטאליים - במה שכבר זכה לשם "שילוט דיגיטאלי". שילוט דיגיטאלי לוכד את תשומת ליבו של הלקוח במעמד הרכישה באמצעות מסרים סנסוריים (מפתים), צבעים "חיים", תוכן ויזואלי בתנועה, שמושך את העין, ומוזיקת רקע נעימה שמגיעה לאוזניים. באותו זמן ממש, התוכן חושף אותו למוצרים, או פריטים חדשים בתפריט, למבצעים עונתיים שרלוונטיים לשעה ביום ועוד. החשיפה המשולבת הזו, הפועלת על כל החושים, יוצרת גירוי אצל הלקוח ומניעה אותו לפעולה. בסיטואציות בהן התפריט הדיגיטאלי ממוקם בתוך קניונים, הוא יוצר תנועת לקוחות לנקודת המכירה, מכיוון שהוא מושך את העין ויוצר בידול בינה לבין המתחרים הנמצאים באותו האזור.
חברת המחקרים Arbitron Digital Media Study פרסמה ב-2010 דו"ח שמציג נתונים מפתיעים על השפעות ויעילות השילוט הדיגיטאלי - כולל השימוש בו כתפריט דיגיטאלי. זה הזמן אם כך להתרשם מהסיבות ההופכות את התפריט הדיגיטאלי ל"משהו קטן וטוב".

"אני אמרתי לזכיינים שחשובה אחידות, בחיי"
בתחום המסעדנות בכלל, ובמקרה של רשתות בפרט, קיימים עסקים רבים המופעלים על ידי בעלי זיכיון. במקרים כאלה ישנו צורך לשמור על אחידות ותאום בין הזרועות השונות. משום שהצג הדיגיטאלי הוא דינמי, הוא גם ניתן לשינוי מכל מקום ובכל רגע נתון באופן מהיר וקל. העסק אינו כבול לניסוח אחד או לתמחור אחד. אם השתנו המחירים, או המבצעים, לדוגמא, יכול מפעיל מטעם העסק לשנות את הצגים המשמשים כתפריטים בכמה מקומות בו זמנית, מה שחוסך הרבה זמן וכסף ומונע טעויות וקצרים בתקשורת. במקרה של סניפים בהם הפעלת השלטים מתבצעת מנקודת מנהלה מרכזית אחת, ניתן בלחיצת כפתור אחת לשנות מהלך של קמפיין ארצי שלם, על תכניו ואינספור האלמנטים הגרפיים שבו. כמה קל, כמה פשוט. 

"תורת המספרים החדשה"
בארה"ב, על פי חוק, חייב בעל העסק לפרסם בתפריט המקום, טבלה המציגה את הערך הקלורי והתזונתי של המוצר. תאגידי ענק בינלאומיים כמו "מקדונלדס" כבר מציגים טבלאות כאלו, ואחת הדוגמאות הנאות היא ארומה ישראל,  שמפרסמים את הערך הקלורי והתזונתי של פריטים מהתפריט שלהם. הצג הדיגיטאלי, במקרה הזה, המשמש גם כתפריט, מאפשר לצרכן לראות את הטבלאות באופן מסודר ואסתטי ותוך שמירה על החוק. בנוסף, מכיוון שמסעדות משתנות ללא הרף, מבחינת מצרכים, גודל המנות וכו', התפריט הדיגיטאלי יכול להשתנות בקלות ובמהירות והטבלאות בהתאם. עוד אופציה בתפריט הדיגיטאלי מציגה לצרכן את הערך הקלורי והתזונתי של כלל ההזמנה שלו ולבנות את ההזמנה בהתאם. אמינותם של התפריטים, בהקשר הזה, חשובה ביותר לקידום הנושא. על פי הדו"ח של Arbitron השילוט הדיגיטאלי זוכה לאמון רב מצד הצרכנים, 88% מהם למעשה. האמון הזה חשוב ביותר המערכת היחסים בין הצרכן לעסק והשילוט הדיגיטאלי תורם ליחסים אלו כפי שהעידו 67% מהצרכנים. 

"תראו אותי"
לא רק עסקים גדולים ותאגידי ענק ירוויחו מהשימוש בשילוט והתפריט הדיגיטאלי, גם עסקים קטנים יכולים ליהנות מהשימוש בהם. בנוסף לכל היתרונות של הטכנולוגיה, עסק קטן יכול להרוויח גם מהתדמית שמקרינה הטכנולוגיה החדשה: עסק קטן חייב לבדל עצמו מאחרים על מנת לשרוד בשוק התחרותי כיום והתפריט הדיגיטאלי נותן לעסק גם פן חדשני ובאותו הזמן גם פלטפורמה לביטוי 'אישיותו'. מכיוון שהשלטים ניתנים להתאמה אישית, יכול בעל העסק לכוון את השילוט כדי שיבטא את אישיות העסק, החל מהצבעים ומהגרפיקה ועד למוסיקה המתנגנת ברקע.

"צפוף פה... צפוף"
עיצוב המקום, בעיקר במסעדות מזון מהיר, מכיל מגוון רחב של באנרים, פוסטרים, שלטים וצבעים רבים. כל אלה יכולים לגרום לעומס ויזואלי וחושי אצל הלקוחות. עומס היוצר חסם.
לעתים קרובות, העומס הוא לא רק ויזואלי, אלא גם תוכני. כשיש ערבוביה גדולה כל כך של מסרים הצרכן המתלבט מוצא עצמו נאבק במסרים השונים ורגע ההחלטה הולך ומתרחק. השלכה של שלל האמצעים הוותיקים של פעם והשימוש בתפריט דיגיטאלי חושף את הצרכן בנקודת המכירה לכל מידע שיבחר המפרסם באופן ממוקד, פשוט וברור. הצרכנים של ימינו כבר נעשו אדישים למסרים סטטיים מודפסים. לרוב הם כלל לא מבחינים בהם.

"הזמן עובר הזמן עבר הזמן נגמר כמעט"
התפריט הדיגיטאלי עוזר בקיצור הזמן שלקוח מתלבט עומד בתור, או בנקודת ההזמנה. ההחלטה שלו נעשית מהר יותר על ידי מיקוד מכוון של התפריט לפריטים מסוימים ממנו. המיקוד עוזר לשמור על האינטרס הכלכלי של העסק וגם של הלקוח. כך גם ניתן לשלב בשילוט קטעי וידאו, בהם ניתן לראות, למשל, איך מכינים מנה מהתפריט או את המוצרים המרכיבים אותה. במקומות שעשו זאת ניתן היה לראות גידול משמעותי בהזמנות הפריטים שהופיעו בקטעי הוידאו, זאת משום שאנשים נוטים לזכור פריטים המופיעים בתמונה זזה או בקטע וידאו. החלק בדו"ח שעסק בנושא זיכרון חזותי ומדד את ההבדלים בין שימוש במדיום כתוב למדים חזותי הראה ש-64% מהנשאלים שהשתמשו במדיום חזותי זכרו יותר פריטים מאשר במדיום הכתוב. בנוסף קטעי הוידאו משמשים גם כאמצעי בידורי ללקוחות בזמן ההמתנה. הדו"ח מצביע על ש- 91% מהנשאלים העידו שהשילוט והתפריט הדיגיטאלי עוזרים להעביר את זמן ההמתנה.

"סדר יום, כמו שעון"
את התפריט הדיגיטאלי ניתן לרתום לעוד משימה; הוא ניתן לחלוקה (מתחלפת) לתפריט בוקר, צהריים וערב. החלוקה הזו לא רק מקלה על הלקוח וממקדת אותו, אלא גם נותנת לבעלי העסק נתונים סטטיסטיים שמראים מתי וכמה צורכים פריטים מסוימים לפי שעות היום, או לפי כל חלוקה אחרת בה יבחרו. המידע הזה עוזר לבעל העסק לדעת איזה פריטים זקוקים לקידום, ובעיקר בחיזוי כמותי של צריכת חומרי גלם מה שתורם לחיסכון וחוסך בבזבוז. בנוסף, החלוקה לימים ושעות נותנת לבעלי העסק את האפשרות להחליט באופן מושכל מתי תהיה יותר חשיפה ואפקטיביות לפרסם תוכן שיווקי; באיזה שעה ביום, בחגים, בסופי שבוע ובאירועים מיוחדים.

 
-------------------
* הכותב הינו סמנכ"ל לקוחות אסטרטגיים בחברת YCD מולטימדיה









 
הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים ממזון+
קצר, ממצה, איכותי, חינם - אחת לשבוע אצלך במייל
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 

ספר דיגיטלי, מגזין דיגיטלי,
קטלוג דיגיטלי, חוברת דיגיטלית

דיגיטלר
המרת חוברות לתצורה דיגיטלית
http://www.digitaler.co.il
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים