מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
טיפים על המנגל....


הכותבות: נטע רשף, תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C , סניף צמרות - הרצליה
אורנית יונה, תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C , סניף רמת-גן.


 

כיצד בשר אדום מעלה את הסיכון לסרטן?
בזמן צליית הבשר על האש נוצרים חומרים הנקראים אמינים הטרוציקליים ותרכובות חנקניות. חומרים אלה נוצרים בהשפעת החום הרב על החלבונים והקריאטינין הנמצאים בשרירי בעלי החיים.
האמינים ההטרוציקליים פועלים כמרכיבים המעודדים יצירה של תאים סרטניים ואילו תרכובות החנקן מסוגלות להגיב עם ה-DNA ליצירה של מוטציה שמעודדת יצירת סרטן בגוף.
שני החסרונות הבולטים בצלייה על האש הם החום הרב בו נצלה הבשר והמגע בין הלהבה לבשר. הלהבה חורכת את הבשר, מקלקלת אותו וגורמת להיווצרות של חומרים מסרטנים.
למעשה ככל שהבשר מכיל יותר שומן ועובר יותר תהליכי עיבוד כך גדל הפוטנציאל שלו להתקלקל ולהכיל חומרים מסרטנים.

כיצד ניתן להפחית את הנזק הנוצר לבשר?

1. ככל שזמן הבישול ארוך יותר והחום שאליו נחשף הבשר גבוה יותר כך מתקלקל הבשר וניזוק לכן זמן ככל שזמן חשיפת הבשר לחום יתקצר כך ייקטן הנזק.
שיטות בישול כגון בישול ברוטב, אפייה בתנור או צריבה על מחבת הן שיטות בישול בהן החום הוא נמוך יותר.
2. ככל שהבשר יותר נא, נעשה לדרגת צלייה נמוכה כך הוא יווצרו בו פחות חומרים מסרטנים.
3. ככל שהבשר מעובד (נקניקים, נקיניקיות, קבבים...) ומכיל שומן כך גדל הפוטנציאל שלו להכיל חומרים מסרטנים לעומת בשר שאינו מעובד (נתח בקר, עוף...) ולכן מומלץ להשתמש בבשר שאינו מעובד.
4. בשר חזיר ובשר כבש הנם בעלי רמת סיכון גבוהה יותר להכיל חומרים מסרטנים לעומת בשר פרה או עגל ולכן מומלץ להמעיט את צריכתם.
5. רמת הסיכון בניזונים מבשר אדום יורדת כאשר בתפריט נמצאים מזונות העשירים בסיבים תזונתיים לכן הקפידו לצרוך ע"י הבשר ירקות ודגנים מלאים כגון סלט ירקות למיניהם, אורז מלא, קטניות, פיתה מחיטה מלאה, לחם מחיטה מלאה, קוסקוס מלא.
6. ירקות ממשפחת המצליבים עליהם נמנים הכרוב, כרובית, ברוקולי, כרוב ניצנים, קולורבי, צנון, עלי רוקט ועלי חרדל ,ידועים ביכולתם להפחית הסיכון לסרטן לכן מומלץ להרבות בצריכתם.

טיפים לאכילת בשר "על האש"

במהלך החגים אנו מוזמנים למספר מפגשי "על האש" בפארקים או בגינות פרטיות ועומדים מול שפע של בשרים, סלטים, קינוחים , פיצוחים ועוד. על מנת ליהנות מהארוחות ולהימנע מתחושת כבדות ורגשי אשמה להלן מספר המלצות שיועילו לכם לבחור בתבונה את המנות המוצעות לכם:
לא לוותר על הפיתה!
הפחמימות, תפקידן לספק שובע באותה ארוחה ולשדר למוח שמספיק לנו. החלבון (הבשר) נותן לנו שובע עד הארוחה הבאה. לכן, כאשר אנו מוותרים על תוספת האורז, הפיתה או תפוח האדמה קשה לנו יותר לשבוע ואנו אוכלים יותר בשר – עוד שישליק, עוד שיפוד, עוד סטייק עוד קבב.... ובעצם אוכלים כמות הרבה יותר גדולה ממה שהיינו אוכלים אם היינו משלבים פחמימה. שלבו במידה פיתה 1 או 6-8 כפות תוספת ותראו שלא תצטרכו כל כך הרבה מהבשר.
מומלץ לבחור בשרים רזים
בין נתחי הבקר הרזה נמצאים הפילה, הסינטה, הכתף השייטל ועוד, רק תשאלו את הקצב. בין נתחי העוף, החזה הוא הרזה ביותר ובשאר החלקים רצוי להסיר את העור מאחר שהוא מכיל כמות גבוהה של שומן רווי המזיק לכלי הדם.
אל תגיעו רעבים לארוחה
אכלו מסודר באותו היום, ארוחת בוקר, ארוחת ביניים קטנה ונסו להגיע רגועים למנגל, כך קצב האכילה ירד ותרגישו שובע מהר יותר.
שלבו ירקות – שיפודי ירקות על האש
מומלץ להכין סלטים, שיפודי קישואים, בצל, עגבניות, חצילים, פלפלים ועוד. בירקות יש נוגדי חמצון אשר מנטרלים את הרעלים שנמצאים בבשר, סיבים שתורמים לשובע ושלל של ויטמינים ומינרלים.
שתו מים
הפחיתו קנייה של שתייה מתוקה, כל כוס קולה מכילה כ- 6 כפיות סוכר לפחות. מזגו קנקן מים קר לכולם ניתן להוסיף לו נענע, פלחי לימון, פלחי תפוז וכל דבר שיכול להוסיף עניין למים שהוא לא סוכרי.
ארגנו שולחן ואכלו בישיבה בלבד
האכילה בישיבה מספקת יותר וגורמת לנו לשבוע יותר מאשר אכילה בעמידה. ארגנו לכם צלחת עם בשרים, תוספת וירקות והתמקדו בה.
בחרו את הבשרים האהובים עליכם מתוך המבחר
סדר הגשת הבשרים  לא תמיד תואם את העדפותינו וכאשר אנו רעבים מאוד, נאכל את מה שיגישו ונתמלא. נסו לברר מראש אילו בשרים יש ולחכות לחלקים האהובים עליכם.
שימו לב לכמות הטחינה והחומוס!!
הטחינה בריאה מאוד, אולם מכילה שומן רב ועלולה להכביד. שלבו את הסלטים הללו במידה. רצוי למרוח בפיתה, או לשים 1-2 כפות בצלחת.
כמה בשר מומלץ לאכול?
מנת בשר לאישה : כ-100-150 ג'
מנת בשר לגבר : כ-150-200 ג'
מה לגבי כל הקינוחים?
הגישו קינוחים במנות אישיות והחזירו את התבנית/הקופסא לארון. כך תוכלו לשאול את עצמכם אם בא לכם עוד ולא לאכול בצורה אוטומטית סתם כי זה מונח על השולחן.
שימו לב לתחושות הבטן
חלקו ביניכם את מנות הבשר ותשאירו מקום לנגלה הבאה. כשיש מולנו שפע אנו נוטים לאכול יותר כמות בלי לשים לב ולהתמלא. נסו לעשות הפסקות ולעצור כאשר אתם שבעים.
תהנו וחג שמח!

 


הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים