מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
שף.דוט.קום

אתר אינטרנט מהווה מכשיר מצוין לקידום הפרופיל המקצועי. כל אחד כיום מפתח לעצמו אתר או רק בלוג כדי להציג עצמו ויכולותיו. אל תפספס זאת. אין לך אתר? למתחרים ולקולגות שלך כבר יש. ושף בלי אתר - כאילו לא קיים.

שף מיקי ניר*
--------------
* הכותב הוא מנהל פיתוח קולינארי, חברת עידית לוגיסטיקת מזון

 
 

 

בימינו, כאשר השפים הופכים יותר ויותר למובילי דעת קהל ומקבלים את מעמדם הראוי בחברה ובתרבותה, אתר אינטרנט מהווה מכשיר מצוין לקידום הפרופיל המקצועי שלנו ושל מקום העבודה שבו אנו פועלים, בין אם זה מסעדה, מלון, חברת קייטרינג, או כל מוסד אחר המסעיד קהל לקוחות.
אתר כזה יכול להעלות את המודעות לעסק בו אתה פועל, את מחזור העסקים ולקדם את מעמדך המקצועי.
רוצה להיות מתוקשר ומקושר היטב, להופיע באמצעי המדיה השונים?
לשם כך תצטרך אתר אינטרנט שיסייע לקידומך. זה הרבה יותר קל ממה שאתה חושב. אתה יכול להקים אתר או בלוג, להתארח בחינם, לקבל שם דומיין בחינם, זה מקל עליך להיות מכוון.
עם זאת, ייתכן ובהתחלה המשימה תרתיע אותך, ואינך חושב שתמצא מספיק זמן להשקיע בכך. אבל במהרה תראה את היתרונות הגדולים בבניית אתר משלך.
בוא ונראה ביחד מה אתה צריך לעשות כדי שיהיה לך אתר אינטרנט מוצלח:
בנה את הפרופיל שלך
כיום אין זה מספיק להכין מאכלים ומעדנים שובי עיניים וטעימים לחך עבור הלקוחות. יותר ויותר שפים הופכים ל"פרצופה" של המסעדה/מלון/קייטרינג.
בוא נדמיין את המסעדות של גורדון רמזי ושל אלן דוכס - או במקומותינו, חיים כהן, צחי בוקששתר ודומיהם - כיצד ההופעה בטלביזיה "הרימה" את עסקיהם. נכון לא כל אחד הוא אהרוני או אייל שני, אבל בעזרת אתר אינטרנט משלך תוכל להיחשף לקהל רחב יותר ולהגיע לתודעה של הרבה יותר אנשים, מאשר לדוגמא, פרסום בעיתון.
אנשים יוכלו ללמוד אודותיך והיכולות שלך, על סגנון הבישול שלך ותבשיליך המיוחדים.
אם קיים אתוס מסוים מאחורי סגנון הבישול שלך, כגון צמחונות, אוכל בריאות, או בשרים מיוחדים, אתר האינטרנט שלך יהווה אבן שואבת לכל המתעניינים.
גם שפים יועצים, או שף אישי זקוקים לאתר אינטרנט, מאחר ולא עומד מאחוריהם מוסד ידוע, האתר מספק להם נוכחות וירטואלית וחזית הניתנת להבנה.
השפים יכולים להוסיף באתר את מתכוניהם, דרכי ההכנה, מחירונים, עדויות כתובות ומכתבי תודה מלקוחות.
אינך צריך חברת ענק שתבנה לך אתר, קיימים בשוק הרבה בוני אתרים המסוגלים במחיר הוגן וזול לבנות אתר התואם את צרכיך ומידותיך.
ניהול המותג שלך
אתר אינטרנט מסייע לך בבניית המותג שלך. בין אם זה המוסד בו אתה עובד, או אתה עצמך אישית. כעת יש לך שליטה מלאה על אופיו וסגנונו של האתר. עיצוב האתר והבקרה על ניהול המותג תאפשר לעולם לראות מי אתה. האם אתה "מודרני או שמרן" באוכל? האם אתה חדשני או מסורתי? האם אתה מבשל בישול עילי או מאכלים עממיים?
כל זאת ניתן לראות בעיצוב ובניהול האתר.
יש לזכור שגולשי האינטרנט מקדישים כ-8 שניות בערך כדי להחליט האם להיכנס לאתר או לוותר ולהמשיך לגלוש הלאה.
 הצג את יכולותיך
אתר אינטרנט הוא מקום מצוין בו יכול השף להביא לידי ביטוי ולהציג את יכולותיו. תמונות מגרות גורמות למבקרים באתר לדמיין את היכולות שלך, לזהות את היצירתיות שבך ולנסות להכין בעצמם מנות דומות.
אתה יכול גם להשתמש באתר שלך כדי להראות את המתכונים שיצרת ואת הכישורים הטכניים שלך.
רשימת מתכונים מהווים פיתיון אטרקטיבי למבקרים באתר להמשיך ולשהות בו וללמוד עליך יותר.
לא רק תמונות אלא גם צילומי וידיאו המראים את יכולות הבישול שלך ימשכו יותר מבקרים. פנה אל בוני אתרים ותראה איזה נפלאות הם מסוגלים לחולל. לא רק כיצד הנך מעצב מנה, אלא גם הדגמת חיתוך ופירוק בשר וכד'.
שילוב קטעי וידיאו אלה ביו-טיוב יסיעו בבניית הפרופיל שלך וחיזוקו.
הגדלת המכירות
כעת כשיש לך כבר אתר בנוי, תרגם זאת להצלחה עסקית. הרבה אנשים מבקרים במסעדות ובבתי מלון ורוצים להכיר את השף. אתר כמו שלך מהווה הזדמנות פז עבורם להכיר אותך טוב יותר. אולי הם זקוקים לייעוץ כזה או אחר בהקמת מסעדה, בפיתוח עסקי או בלימוד שיטות בישול ואתה בדיוק האדם שיכול לסייע להם.
ניתן לתרגם בקלות את כמות התנועה באתר שלך להצלחה עסקית.
אל תאחר את הרכבת
כל אחד כיום מפתח לעצמו אתר או רק בלוג כדי להציג עצמו ויכולותיו. אל תפספס זאת.
חשוב להיות מחובר ומוכר ע"י שפים בכל רחבי תבל. אם לך לא יהיה אתר?! למתחרים ולקולגות שלך כבר יש! ושף שאין לו אתר משלו כאילו לא קיים.
חמשת המרכיבים שכל שף צריך באתר שלו
אם כבר החלטת להקים לך אתר משלך, עשה זאת כמו שצריך. פנה לבונה אתרים מקצועי, ניסיונו יכול לסייע לך בבניית אתר מדוגם המביא תועלת. אתר לא מוצלח עלול לגרום לך נזק תדמיתי שקשה אח"כ לתקנו.
קודם כל, שב עם בונה האתרים, אמור לו מהן ציפיותיך, תן לו לאפיין ביחד איתך את האתר.
1. מתכונים
מאות אלפי אנשים אוהבים לבשל. חלקם בשלנים וחלקם מקצועיים. כולם כאחד, גולשים באינטרנט בחיפושם אחר מתכונים מעניינים הן לארוחות פרטיות והן למטרות אירוח.
ע"י הקמת מאגר מתכונים אישיים שלך אתה מספק מקור מהימן לאותם אנשים.
מאגר המתכונים הינו חלון ראווה של האתר שלך. לכן הוא חייב להיות מעוצב נכון, לא "מקושקש" ולא "יבש" מידי, מחולק נכון לקטגוריות השונות ונוח לשימוש.
2. תמונות
"תמונה אחת שווה אלף מילים" אמר קונפוציוס לפני 2500 שנה. תמונה של מנה אומרת הרבה יותר מאשר כל תיאור אוכל יפה, ככל שיהיה.
התמונות חייבות להיעשות ע"י צלמים מקצועיים, ברורים, מגרים למראה ומעודדים את המבקרים לנסות ליצור אותם בעצמם.
תמונה טובה של צלם מקצועי יכולה

המלצות פרקטיות
1. עיצוב מגרה אך לא "קיטשי".
2. עמוד הבית קצר וקולע, אין להרבות בלשוניות.
3. מעט אודותיך (שמור על צניעות).
4. מתכונים ומנות הדגל, כולל גלריית תמונות.
5. הגיגים מקצועיים (אם יש לך).
6. מכתבי תודה, המלצות ופרסומים במדיה.
7. רשימת לקוחות (אם קיימים כלל).
8. מה חדש? דף המתחדש כל הזמן.
9. נושא המייחד אותך יותר מהאחרים (צמחונות, אורגני, קצבות, בישול מולקולארי וכד').
10. חיבור למדיה החברתית.
11. כאמור, צור קשר.

להראות את המרקמים והצבעים של האוכל באופן מעורר תיאבון ואפילו ניתן לחוש את ניחוחות האוכל עולים מהמחשב.
שימוש בתמונות איכותיות הינה דרך טובה להפוך את המבקרים באתר שלך ללקוחות במסעדה שלך. 
3. מדיה חברתית
הדור השני באינטרנט (web 0.2) מיועד לגולשים עצמם ולתכנים המועלים על ידם. ניתן לאפיין עולם זה כבעל רמה גבוהה של אקטיביות ושיתוף בין בני האדם ליצירת קשרים חברתיים, לשיתוף בחוויות אנושיות, ליצירת מידע חדש, הפצתו המהירה ולשיתופי פעולה.
אם אתה הולך לבנות לעצמך אתר אינטרנט עליך לחשוב כיצד אתה משלב בו את נושא המדיה החברתית.
אתה יכול להשתמש בפייסבוק, בטוויטר, לינקטאין או בכל אתר שיתוף חברתי אחר המסוגל להביא אליך לקוחות פוטנציאליים.
הם עשויים לשאול שאלות מקצועיות, להגיב למנות שלך, להתחלק איתך במידע ועם חבריהם אודותיך.
אל תפחד מביקורת, אל תתעלם. היה ענייני בתשובותיך התחמקות תגרום לך יותר נזק.
אין זה צריך להיות "סתם" אתר לטיפוח האגו שלך, אלא מקור דינאמי הנותן למבקרים בו וללקוחותיך הרבה
יותר מסתם הצצה.
 4. סגנון האתר
האם אתה חובב עשבי תיבול? האם אתה צמחוני או קרניבור? האם אתה מבשל אוכל עדתי/אסיאתי/צרפתי או מטבח היתוך?
האתר שלך הוא המקום לספר זאת בצבעים תואמים ובתמונות. אתה יכול לכתוב עמוד שלם אודותיך וסגנון הבישול שלך שלא יעורר ויעודד את הגולש להמשיך ולשוטט באתר ומאידך אתה יכול לתת למעצב אתרים לבנות אותו באופן שיעיד עליך ויגרה את הגולש להמשיך הלאה.
אל תרבה "בכפתורי גלישה" או יותר מידי "פלאש". זה מעייף ומשעמם.
5. כיצד לגמור?
האתר שלך עלול להיות חסר תועלת ואנדרטה דוממה למאווייך. כל ההשקעה העצומה, הזמן, התמונות המרהיבות והכסף שהשקעת ירדו לטמיון אם לא תנחה את הגולשים מהו הצעד הבא ולאן עליהם לפנות לאחר שנכנסו כבר לאתר.
זה יכול להיות בצורת הפנייה לאתר העסקי של החברה/ מסעדה בה את עובד, או אם אתה שף יועץ או שף פרטי, הפנה אותם למספר הטלפון או לכתובת האי-מייל שלך. אנשים אוהבים שמורים להם כיצד לפעול ולכן אני ממליץ להוסיף לשונית של: צור קשר; בקרו במסעדה שלי; בצע הזמנה; התקשר כעת; תן לי לבשל לך, וכד'.
חשוב לך לבקר באתר שלך כל יום ואפילו מספר פעמים היום (אם זה אפשרי) להתעדכן ולעדכן. אתר אקטיבי!
אך חשוב מכל הוא לתת מענה מהיר ככל שניתן. לא חזרת במהירות לגולשים הם יפנו למתחריך.
 

 


הרשם עכשיו לניוזלטרים של מזון+
קצר, ממצה, איכותי, חינם - אצלך במייל
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה

 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים