מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 


Multivac: היגיינה בייצור האריזות

 האראלד זוכאנקה,  מנהל ודירקטור למכירות בדרום אמריקה, אפריקה, המזרח התיכון והודו בחברת Multivac: "הנושא של היגיינה בתחום ייצור האריזות הולך ותופס תאוצה ניכרת ברחבי העולם"

שרות מזון+

"הנושא של היגיינה בתחום ייצור האריזות הולך ותופס תאוצה ניכרת ברחבי העולם ומגמה זו הולכת וגוברת" כך אומר האראלד זוכאנקה (Harald Suchanka),  מנהל ודירקטור למכירות בדרום אמריקה, אפריקה, המזרח התיכון והודו בחברת Multivac, אחת החברות המובילות בעולם בתחום ייצור מכונות אריזה. זוכאנקה ביקר לאחרונה בישראל ובחן יחד עם אילן אמיתי, מנכ"ל חברת הבת הישראלית של Multivac, חברת Bavarian Packaging Solutions מאיזור התעשיה בעמק חפר, את הנעשה בתחום זה בארץ.
נושא ההיגיינה בתחום האריזות בתעשיית המזון הוא בעל חשיבות עליונה. למשל, ייצור מוצרים הכוללים שומן וחלבון, כגון בשר, נקניקיות, דגים ומוצרי חלב וגבינה מצריך רמה גבוהה ביותר של היגיינה. הצורך בסטנדרטים הגבוהים ביותר של היגיינה מקיף את כל שלבי הייצור, כולל תהליך האריזה של המוצר. ההגנה על בריאותו של הלקוח הרוכש את מוצרי המזון נמצאת כיום בעדיפות העליונה ביותר באירופה ובארה"ב, ומגמה זו הולכת וגוברת. הצורך בסטנדרטים גבוהים של היגיינה משתקף גם בחקיקה. החוקים באירופה ובארה"ב מטילים על היצרן אחריות הולכת וגוברת בתחום זה. באופן כללי – היצרן הוא האחראי לעיבוד הולם של המוצרים ולאיכותם.
כיצד ניתן להשיג רמה גבוהה של היגיינה? ישנם ארבעה תחומים לאורך תהליך עיבוד המוצר: המוצר עצמו, תהליך הייצור, הצוות והמכונות. היגיינה של המכונות חשובה ב
יותר ומפחיתה את הסיכון לחוסר היגיינה במוצר הסופי.
בתחום מכונות האריזה קיימים כיום קווים מנחים שונים בהקשר להיגיינה, כגון דירקטיבה 98/37/EG בקהיליה האירופית. התעשיה אף היא אימצה נורמות מחמירות. למשל, התקן הגרמני DIN EN 1672-2 ותקן 14159 ISO מחמירים בנושא ההיגיינה עוד יותר ממה שמחייב החוק. מכון הבשר האמריקני, הארגון המסחרי האחראי למוצרי בשר בארה"ב, קבע אף הוא קווים מנחים.
באופן כללי, ניתן לסכם את הקווים המנחים כדלקמן:
- היכולת לנקות את המכונות אפילו ברמה "המיקרוביולוגית".
- גישה קלה לכל חלקי המכונה לפיקוח, תחזוקה וניקוי.
- איטום סדקים והימנעות מחללים העלולים ללכוד את שאריות המזון הנארז.
- פני שטח חלקים ויכולת ניקוי קלה ונוחה.
- מניעת הצטברות נוזלים.
לפי
















תמונה: האראלד זוכאנקה, מנהל ודירקטור למכירות בדרום אמריקה, אפריקה, המזרח התיכון והודו בחברת Multivac (מימין) ואילן אמיתי, מנכ"ל חברת הבת הישראלית של Multivac, חברת Bavarian Packaging Solutions
מאיזור התעשיה בעמק חפר (משמאל).
כך חשוב לקחת בחשבון את ההיגיינה כאשר בונים מכונות אריזה לתחום המזון, גם את אותם איזורים במכונה הבאים בקשר ישיר עם המזון ועלולים להשפיע עליו, וגם את אותם איזורים שאינם באים בקשר ישיר עם המזון אך עלולים להזדהם. היגיינה אופטימלית אינה מוגבלת רק לאיזורים החיצוניים של המכונה, אלא גם לאיזורים פנימיים כגון מסילות, שרשראות, מסגרות, משאבות וכדומה. איזורים פנימיים אלו דורשים ניקוי מתמיד וקפדני כדי למנוע הצטברות מזהמים.
ב-Multivac, למשל, שמים כיום דגש על כך כי במכונות אריזה יהיו כמה שפחות סדקים ומשטחים אופקיים כדי למנוע הצטברות מיקרואורגניזמים ושאריות דטרגנטים. כבלים וצינורות של המכונות אינם כרוכים יחדיו, דבר המונע לכידה של אבק ושאריות מוצרים, ועלול להביא לזיהום. המשטחים השונים נמצאים בשיפוע כלפי חוץ, דבר המאפשר ניקוז טוב יותר של נוזלים. גם הגישה לחלקים הפנימיים חייבת להיות קלה כדי לאפשר ניקוי יעיל, קל ומקסימלי. אחת הדרכים שבהן נפתרת בעיה זו במכונות של Multivac היא פאנלים בצדי המכונה שניתן לפתוח בקלות, כמו כן מצויידות המכונות במערכות ניקיון פנימיות אוטומטיות עם תכונת Cleaning in Place ((CIP המאפשרות ניקוי פנימי של חלקיהן הפנימיים באופן מושלם. כמו כן קיימות דוגמאות רבות נוספות ליישום הקווים המנחים להיגיינה במכונות.
אגב, ב-2008 זכתה Multivac בפרס של מכון האריזה הגרמני על מכונות הטרמופורמינג שלה. חבר השופטים ציין כי "מכונות טרמופורמינג עם עיצוב זה משמשות בעיקר לאריזת מוצרים רגישים. לפיכך קיימת דרישה לעיצוב מוכוון היגיינה שהוא משביע רצון בצורה מופתית בדוגמא הנוכחית. הרכבת המכונה והפרטים כגון נגישות, משטחים ופונקציונליות הם חלק מתפיסה עקבית של עיצוב היגייני. התכונה האופציונלית של Cleaning in Place מאפשרת למלא דרישות יישום גבוהות בצורה יחודית".
בדברו על תחום אריזות המזון בישראל, ציין זוכאנקה כי עד כמה שהתרשם מהנעשה בתחום זה בארץ, במפעלים רבים אורזים באריזות עבות וכבדות מדי, דבר שיוצר בזבוז, או אריזת יתר. "יש מקום להתייעלות בסגנון האריזה ובחומרי האריזה, דבר שיביא להורדה של העלויות" ציין זוכאנקה "הרבה פעמים עלות האריזה בישראל יקרה  יחסית למה שמקובל.  זה אולי בגלל שחיי המדף בארץ ארוכים יותר ויש אריזות גדולות ומשפחתיות. באופן כללי, היה רצוי שהתעשיה המקומית תאמץ סטנדרטים גבוהים יותר בתחום האריזה".
דבריו של זוכאנקה עולים בקנה אחד עם המגמה הרווחת כיום באירופה ובצפון אמריקה. על פי מגמה זו, צרכנים רבים מעדיפים את המראה של אריזות מסורתיות ולא מורכבות יתר על המידה. תופעה זו נקראת Prepack appearance. שיטת אריזה זו גם חוסכת בחומרי אריזה והיא מאד ידידותית לסביבה. האריזה בשיטה זו מתבצעת בדרך כלל במכונות טרמופורמינג ומכיוון שהיא חסכונית, יצרנים קטנים רבים מאמצים אותה.
Multivac, המייצרת בעיקר מכונות ואקום, מכונות טרמופורמינג ומכונות מגשיות,  נוסדה  בשנת 1961 ע"י Sepp Haggenm?ller  שהקים את המפעל במוסך קטן בגרמניה. כיום נמצא המפעל, בבעלות שלוש משפחות, מונה  3,000 עובדים, מתוכם כ-1,400 בגרמניה והשאר מסביב לעולם.  "אנו מיוצגים ישירות ב-100 מדינות בעולם, מתוכן ב-60 יש לנו משרדי מכירות ושירות" אומר זוכאנקה. ההזמנות בשנה שעבר מ-Multivac הסתכמו בכ-470 מיליון יורו ונתח השוק של החברה הוא למעלה מ-50% משוק מערכות האריזה העולמי. 75% מעסקי החברה הם בתעשיית המזון, 15% בתחום הרפואי והשאר בענפים נוספים. עד היום מכרה החברה כ-26,000 מערכות אריזה אוטומטיות ו-95,000 מכונות ואקום.
כ-80% מרכיבי המכונות שמייצרת Multivac מיוצרים על ידי Multivac  עצמה, ולא על ידי קבלני משנה, במטרה לשמור על איכות מירבית. Multivac גם מייצרת את כל אמצעי האוטומציה של האריזה לפני ואחרי הייצור, למשל מערכות אוטומציה רובוטיות.
בשנים האחרונות החלה החברה לייצר מכונות אריזה טרמופורמינג אוטומטיות קטנות וע"י כך היא מאפשרת לקבל את איכות מוצריה גם במפעלים קטנים ובינוניים, כאשר החברה מציעה גם אפשרויות מימון שונות לרכישת הציוד.
"אנו רואים בישראל פוטנציאל שוק מצויין עבור המוצרים שלנו ויש לנו לקוחות קיימים  ולקוחות פוטנציאליים ולפיכך החלטנו להקים בישראל משרד מכירות ושירות" אומר זוכאנקה. "רצינו שיהיה לנו בישראל צוות קבוע שידאגו ללקוחות המקומיים. אנו סבורים כי רק אם אתה פעיל ישירות בשוק המקומי, למען הלקוחות, עם שירות מקומי – יש לך סיכוי טוב לכבוש נתח שוק בארץ.  יש לנו כיום כ-60 חברות בנות בעולם שהוקמו ב-6 השנים האחרונות".


 

הירשם עכשיו לניוזלטרים של מזון+
קצר, ממצה, איכותי, חינם - אצלך במייל

דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
   
   

 

  


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים