מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 

לא מלקקים דבש

בענף הגלידה –מלקקים את הפצעים; לא די שמדובר בענף קשה ותחרותי מאוד, אלא שבחודשים הראשונים של השנה, חלה דווקא נסיגה במכירות.  עוד עולה כי אחת מכל 4 גלידריות הפועלות בארץ נמצאת בסיכון גבוה ובסכנת סגירה. מזון+ בתחקיר מיוחד.

 
חיים פלטנר

 
 

מי מאתנו איננו זוכר לטובה את גביע הגלידה שקנו לו הוריו בילדותו בחנות הגלידה של ויטמן בתל אביב, בגלידת תל-חנן הסמוכה לחיפה, בגלידת מונטנה בגני התערוכה, או בגלידת באר-שבע בדרום. די  באזכור השמות הללו כדי להחזיר אותנו לימי הילדות והנעורים, כאשר גביע גלידה או שלגון ארטיק היה אחד מן המותרות שהרשו לעצמם הורינו לקנות לנו. וגם זה  לא היה דבר שבשגרה. מאז אותם ימים השתנה כליל שוק הגלידה בארץ - מפעלים ויצרנים חדשים נכנסו לשוק, ומגוון רחב של גלידות ושלגונים בתערובות  שונות ובטעמים שונים מוצע לנו בחנויות, בבתי הקפה ובגלידריות הרבות שצצו ברחבי הארץ בשנים האחרונות. הצרכן הישראלי איננו מסתפק עוד בגלידת השוקולד והווניל שאותן הרבינו ללקק בעבר.
גלידת פלדמן, שראשיתה בסניף קפולסקי ברחובות, הוקמה  בשנת  1945  והיא  נחשבת למפעל הראשון בענף. בשנות החמישים של המאה הקודמת החלו גם מחלבות שטראוס לייצר גלידה, וכעבור חמישים שנה נכנסה נסטלה העולמית לתחום הגלידה בארץ. אל שתי החברות נוספו עם הזמן יצרנים נוספים, אך שני השחקנים העיקריים בזירה זאת הם גלידת שטראוס וגלידות נסטלה (ראו טבלה מצורפת). אשתקד, רכשה יוניליוור  העולמית  מקבוצת שטראוס, את השליטה בגלידת שטראוס והיא מחזיקה כיום 90% ממניות החברה, כאשר 10% הנותרים נותרו בידי קבוצת שטראוס. על פי ההסכם ממשיכה  גלידת שטראוס לעשות שימוש בשם החברה ובלוגו של קבוצת שטראוס.

רוב המכר בשוק האימפאלס
  שוק הגלידה, שהיקפו השנתי במונחים קמעונאיים נאמד בכ- 1.4 מיליארד ש"ח, מתחלק לשניים – השוק המבורקד, הכולל את רשתות השיווק השונות והמינימרקטים,  ובו נמכרת הגלידה לסוגיה השונים בחבילות לצריכה ביתית. השוק המבורקד מהווה כשליש בלבד מכלל השוק ואשתקד הסתכמו מכירות הגלידה והשלגונים בשוק המבורקד ב- 513,780 מיליון ש"ח (על פי נילסן).  למעלה מ-60% מן המכר בשוק הגלידה מתבצע בשוק האימפולס -  בגלידריות, קיוסקים ופיצוציות, מזנונים, בבתי קפה ומסעדות, בחנויות נוחות, על שפת הים וכיוצא באלה.
בשל האקלים השורר בארץ, מכירת הגלידה והשלגונים נמשכת גם בחודשי הסתיו והחורף, אם כי בשיעור נמוך (כ-30% על פי דן אנד ברדסטריט). עיקר המכירות הן בעונת הקיץ, שלקראתה נערכות החברות עם שפע של מוצרים חדשים ומשופרים, עמם יצטרכו להתמודד בשוק שנחשב לתחרותי במיוחד. במסגרת ההיערכות לקראת השנה החדשה, מפנות החברות משאבים רבים בפיתוח מוצרים חדשים ובקידום המכירות -  גלידת שטראוס השקיעה בכך 30 מיליון ש"ח וגלידות נסטלה 20 מיליון ש"ח. גלידת פלדמן, הניצבת במקום חמישי בדירוג החברות, הסתפקה בכ-3 מיליון ש"ח.

קיץ חם בשוק הגלידה

אליבא דכל הדוברים עמם שוחחנו - הקיץ של 2011 יהיה קיץ חם מאד בשוק הגלידה. במסעי השיווק והפרסום  מרבים  היצרנים   לקשר את הגלידה עם דימויים של  תענוג, כיף והנאה - אבל במאבק על כיסו של הצרכן נכונו להם השנה מאבקים קשים ומרים, בעיקר בין שני השחקנים הראשיים, גלידת שטראוס וגלידות נסטלה. המאבק כאן יינטש על  כל שבריר של אחוז מנתח השוק. גלידת שטראוס, שהובילה מאז ומתמיד וממשיכה להוביל  את הקטגוריה בפער גדול, סיימה את 2010 עם נתח שוק של 57.6%, ירידה של  5% לעומת השנה הקודמת (ראו טבלה, על פי נילסן). גלידות נסטלה, לעומתה, הגדילה את חלקה בשיעור של 20% והגיעה לנתח שוק של 26.1%. מסיכום המכירות בקטגוריה זאת, בחודשים ינואר- מאי, עולה כי שתי החברות הגדולות ירדו במקצת בנתח השוק שלהן, אם כי במהלך תקופה זאת נרשמו בתחום זה  תנודות לשני הכיוונים. כאמור, נתונים אלה מתייחסים לשוק המבורקד בלבד (ראו טבלה, עפ"י נילסן).


נתונים בעייתיים  בשוק האימפולס

 מבחינת נסטלה, 2010 תיזכר כשנה של מפנה, לאחר שנים רבות של הפסדים ודריכה במקום עם נתחי שוק נמוכים, שנבעו ברובם  מכשלים ניהוליים. עם כניסתו של זאב קלימי לתפקיד המנכ"ל בשנת 2009, הוכנסו שינויים רבים באסטרטגיה השיווקית והעסקית של החברה, שהניבו פירות כבר אשתקד. 
"כדי להגדיל את נתחי השוק שלנו נקטנו בשורה של צעדים" - מפרטת סיגל פרוזנסקי, סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה. "צעד משמעותי היה מעבר לכשרות בד"צ, שפתח בפנינו שוק נרחב. דגש רב הושם על פיתוח וחדשנות, במסגרתה יצאנו לשוק בין השאר עם גלידת הפרימיום ג'ויה, שהיא ללא ספק סיפור הצלחה".  מהלך משמעותי נוסף של נסטלה, היה פריסת כ-2000   נקודות מכירה בכל רחבי הארץ, לרבות פארקים ובריכות שחייה. בפתיחת העונה הודיע המנכ"ל קלימי כי ג'ויה נגסה אשתקד 8% מסגמנט הגלידות המשפחתיות וגם במותג קרמריה גדלו המכירות בשיעור ניכר. "ההצלחה הגדולה מבחינתנו  היא בשוק האימפאלס,  ממספר 2 בינוני הפכנו כאן למספר 1"- אומרת סיגל פרוזנסקי. "אנו מוכרים בשוק זה יותר מאשר שטראוס". פרוזנסקי מבססת את דבריה על נתוני סטורנקסט. דא עקא, שהנתונים בשוק האימפולס נחשבים כבעייתיים, גם בסטורנקסט עצמה, וכמובן אינם מקובלים על המתחרה גלידת שטראוס (ראו ידיעה נפרדת במסגרת הכתבה).
"אשתקד גזלנו משטראוס 4 נקודות האחוז  -  מוסיפה סיגל פרוזנסקי -  ואנו מאמינים שהמגמה הזאת תימשך בעתיד". יורם אביגד, מנכ"ל גלידת שטראוס, מבקש לצנן את התלהבותם של המתחרים. " ראשית - הוא מדגיש - בחודשים האחרונים החזרנו לעצמנו חלק מנתח השוק ונמשיך בכך במהלך השנה". אגב כך הוא אינו שוכח להזכיר לראשי נסטלה,  כי שטראוס ממשיכה גם כיום  להחזיק בקטגוריית הגלידה בנתח שוק שהוא גדול פי שניים ויותר מזה של נסטלה.  "קטגוריית הגלידה נמצאת בראש סדר העדיפויות העסקי של יוניליוור, וככזו היא זוכה ותזכה גם בעתיד להשקעות נרחבות".

ביקוש גובר למוצרי הפרימיום

זה היה הרקע וזו הייתה האווירה ערב היערכותם של  הגורמים השונים בענף הגלידה לקראת קיץ 2011. עיון בהשקות שנערכו ואלה שעוד צפויות השנה, מצביע על כמה מגמות ברורות בענף - ובראש וראשונה פרימיומיזציה, משמע מעבר גובר למוצרי פרימיום. "גלידה מאז ומתמיד נחשבה מזון מפנק - מסביר יורם אביגד -  אבל היום הצרכנים מחפשים משהו מעבר לכך, הם מחפשים חוויה מרגשת, הם מחפשים טעמים מיוחדים, שילובי טעמים ומרקמים ותוספות שלא היו רגילים אליהם עד כה". זאת ועוד, הצרכן  אינו מסתפק כיום רק בכך שהגלידה שלו תהיה טעימה ומהנה -  הוא מחפש גם מוצרים בריאים, דלי שומן וקלוריות, ללא צבעים מלאכותיים וכיוצא באלה. את הביקושים הללו מספקים היצרנים עם מגוון רחב של מוצרים.

קרמיסימו וג'ויה נמתחות, עינוגים מתכווצת

גלידת שטראוס מתחה השנה את המותג קרמיסימו, המותג החזק ביותר בתחום הגלידה הביתית (ראו טבלה), ומציגה סדרה חדשה קרמיסימו & MORE, עשירה בטעמים ותוספים מיוחדים. מגנום, מותג הדגל של גלידת שטראוס, שאינו חדל לצמוח בארץ וגם בעולם בחסות יונילוור העולמית, זוכה לטיפול מיוחד ובמסגרתו הושקו שני מוצרים חדשים, עם פרלינים שלמים בסדרה DESIRE. לשטראוס גם סדרת לייט, במסגרתה יוצעו השנה כמה מוצרים חדשים - גלידות מופחתות קלוריות וללא סוכר. מוצרים אלה מיועדים בעיקר לציבור המבוגרים.
גלידת נסטלה מציעה לקהל זה את סדרת היוגורט של "לה קרמריה", מועשרת בסידן וויטמין D. המותג ג'ויה, שזכה להצלחה רבה אשתקד, ויש הזוקפים לזכותו את גידול נתח השוק של נסטלה, מתרחב השנה ונוספת לו סדרת ג'ויה אישית עם כפית, הכוללת 3 טעמים: וניל מייפל פקאן, וניל פירות אדומים ושוקו אגוז. כמו כן מושק טעם חדש: עוגת גבינה ותות עם עוגיות. נסטלה מציעה למבוגרים סדרה חדשה של שלגוני הפרימיום "נוק אאוט" במגוון טעמים מעולם הקינוחים המתוחכמים, כמו נוק אאוט מסקרפונה לימון עם עוגיות.
גלידת פלדמן הותיקה מכווצת השנה למארז קומפקטי את עינוגים -  סדרת פרליני הגלידה המוכרת,  ומוסיפה לה טעם חדש ומפתיע: מנטה עדינה בציפוי שוקולד. החברה מציעה גם קרחון בטעם ליקריץ ושלגון יוגורט רימונים.

נשים מנוגה גברים ממאדים

אנשי הפיתוח והשיווק בענף הגלידה אינם מסתפקים רק בחלוקה הרגילה של המוצרים והטעמים על פי קבוצות הגיל. בתחום זה יש גם הפרדה בין המינים ואבחנה ברורה מיהו קהל היעד שבו יש למקד את המסרים השיווקיים והפרסומיים. "עם המותג קרמיסימו אנו פונים בעיקר לנשים" - אומר יורם אביגד, מנכ"ל גלידת שטראוס. " בדקנו ומצאנו, כי הן אלו שמקבלות את החלטת הקניה בבית ובנקודת המכירה, ואליהן אנו מפנים את הפניה השיווקית שלנו". 
 סיגל פרוזנסקי  מסבירה, כי סקרים שונים העלו שגברים מעדיפים גלידה מענגת, עשירה בתוספות, בעוד נשים מעדיפות גלידות יותר בריאותיות. ממצאים אלה עמדו לנגד עיניהם של אנשי נסטלה שהשיקו באחרונה סדרת יוגורט חדשה של לה קרמריה, אשר הופנתה יותר לנשים. הסדרה הכילה טעמים שיותר אהודים עליהן, כמו תות ואננס והיא מועשרת בתוספים בריאותיים, שמשמעותיים יותר עבור ציבור זה.  גם צריכת יוגורט גבוהה יותר בקרב נשים, כמו גם טעמים פירותיים. מסתבר, שגם בתחום הגלידה נשים הן מנוגה וגברים ממאדים.
 
הדרדסים חוזרים וגם יובל המבולבל

בני הנוער והילדים מהווים קהל יעד חשוב ליצרני הגלידה, גם אם בעבר לא תמיד פנו אליהם ישירות. לבני הנוער מציעה השנה שטראוס את סדרת קורנטו אניגמה, הכוללת שני טילונים חדשים, מדור העתיד כדברי היצרנית, בטעמים של פטל-וניל ושוקולד אגוז. נסטלה השיקה עבור בני הנוער, ואולי יותר עבור הנערות, את השלגון הרשמי של  ג'סטין ביבר. ההשקה נערכה ערב הופעתו של האמן הצעיר בישראל. מוצר חדש  נוסף לקהל היעד הזה-  סדרת קראנץ' רולס לחובבי שוקולד, שלגון וניל עם ליבת נוגת וציפוי שוקולד חלב או לבן עם פצפוצים.
גם לילדים מזומנים השנה כמה חידושים, בעיקר בתחום הטילונים, שהביקוש להם גדל בשנים האחרונות בשיעור חד. נסטלה עושה קאמבק  לשלגון הדרדסים, שזכה לפופולאריות רבה בשנות ה-80. הדרדסים חוזרים לשוק בצורת שלגון שרבט חדש, בצורת פטרייה בטעם ענבים ואננס, כאשר לכל שלגון מצורפת בובת דרדס.  שטראוס מביאה לצרכנים הצעירים שלגון עם כוכב הילדים יובל המבולבל בטעם ענבים ולימון והפעם בצבע טבעי, צבע כחול.  תמורת כמה מקלונים של השלגון מובטחות מתנות לילדים. גלידת פלדמן מחזירה לדוכני המכירה את השלגון הנושא את השם קופיקו, מסדרת הילדים המוכרת והחביבה. זהו שלגון  בטעם וניל שוקו, מצופה בשוקולד בדמותו האהובה של קופיקו, גיבור ספריה של המחברת תמר בורנשטיין לזר.

הפריפריה מיטיבה עם היצרנים הקטנים

לצד שתי החברות הגדולות, גלידת שטראוס וגלידות נסטלה, המחזיקות יחד ב-83% משוק הגלידות בארץ, פועלות חברות נוספות בהיקף קטן בהרבה. במקום השלישי בדירוג נילסן ניצבת היצרנית של גלידת בן & ג'ריס ואחריה מופיעות גלידת ריו וגלידת פלדמן. כיצד מצליחות החברות הללו לפעול בשוק שבו מתגוששות בעוצמה רבה שתי הגדולות?
"כדי לשמור על מקומנו בשוק התחרותי הזה - אומר שי שלו, מנהל הפיתוח והשיווק בגלידת פלדמן - אנחנו צריכים להתחדש כל הזמן, ככלל אנו יוצאים מדי שנה עם כ-30 מוצרים חדשים". לפלדמן מגוון של גלידות דיאטטיות ייחודיות ושלגונים באיכויות וטעמים שונים, שלדברי שלו המתחרים הגדולים ניסו להעתיק, אך ללא הצלחה. "המוצרים שלנו חזקים יותר בפריפריה, שם אוהבים אותנו יותר - מודה שלו -  כיוון שהמוצרים שלנו זולים יותר, אך אינם נופלים בטעמם מאלה של המתחרים".
כמו כל חברה עם נתח שוק קטן יחסית, גם גלידת פלדמן מתקשה לא פעם למצוא מקום נאות במקררים של רשתות השיווק, לצידן של שתי הגדולות. התוצאה - החברה מפנה יותר מאמצים לשוק האימפאלס. "שם יש פחות לחצים וקל לנו יותר לתמרן" - מסביר שלו." ברשת חשוב יותר המותג, בשוק האימפאלס המוצר מגיע למקרר עם  מוצרים רבים  של חברות אחרות, והצרכן קונה מה שיש מולו".

לאניני הטעם - גלידות שמנת איכותיות
 
כאן המקום להזכיר את החברות בן & ג'ריס (מקום 3 בדירוג נילסן), והאגן דאז, חברות נישה  המייצרות גלידות בקטגוריית הסופר פרימיום. חומרי הגלם המשמשים אותן הם ייחודיים ויקרים והמחירים בהתאם. אבי זינגר, מנכ"ל בן & ג'ריס בארץ, מגדיר את הגלידות שלו כגלידות שמנת איכותיות העשויות מרכיבים טבעיים, שמנת טרייה, ביצים ותוספות איכותיות בכמויות גדולות במיוחד. כדי לקבל מושג על מהות הגלידות הללו, נפרט את הרכיבים של מוצר חדש שהחברה תשווק הקיץ - צ'אבי האבי, גלידת שמנת משובחת בטעם וניל מאלט, המכילה חתיכות של פרעצל בציפוי שוקולד, ממולא בחמאת בוטנים, בתוספת פאדג' וחמאת בוטנים. זינגר אומר, כי מדובר באחד מהטעמים המצליחים ביותר בעולם, אשר בעקבות פניות רבות של צרכנים בישראל הוחלט להשיקו גם בארץ. מחיר מומלץ לצרכן 25.9 ש"ח עבור חבילה של 500 מ"ל).
 שטראוס ונסטלה אינן נכנסות לקטגוריית הסופר פרימיום מטעמים עסקיים טהורים ומעדיפות להתמקד במוצרי הפרימיום. "בשוק הסופר פרימיום – אומר יורם אביגד -  משתוללת מלחמת מחירים, שלפי ההערכות שלנו שוחקת את הריווחיות של החברות המשחקות במגרש הזה".

מן החדרון צמחה רשת

גורם חשוב נוסף הפעיל בשוק הגלידה הן הגלידריות. אלה פעילות  בכל רחבי הארץ ומספרן נאמד בקרוב ל-450. מקצתן מייצרות בעצמן את הגלידות שהן מוכרות. בתחום זה בולטות כמה רשתות מובילות שעמן נמנות בין השאר ד"ר לק, וניליה, לג'נדה ואלדו.
סיפורה של הרשת ד"ר לק, אופייני גם לרשתות אחרות. ההתחלה הייתה ב-1987 בחדרון קטן ביפו, שם החלו רופא השיניים  דני כותני, שהחליט לעשות הסבה מקצועית ושותפו אביב ארן, לייצר גלידות וסורבטים על בסיס מרכיבים טבעיים בלבד. מן החדרון הזה צמחה רשת הכוללת כיום 19 סניפים. מנהל הרשת שי נמט, חוזר ומדגיש בשיחה עמו את העובדה שהרשת מתקרבת לשנתה ה-25, דבר נדיר למדי בענף, הסובל  מתחלופה רבה. לד"ר לק  מפעל משלה לייצור גלידות עבורה וכן עבור רשתות, תחת המותג הפרטי שלהן. בנוסף למגוון רחב של גלידות, הרשת היא אחד הספקים הגדולים בארץ של יוגורט ובאחרונה הכניסה לסניפיה  יוגורטיות.
"מה היתרון היחסי שיש לכם על פני מפעלי ייצור בסדר גודל בינוני וקטן" ? - שאלתי את נמט.  "כיוון שאנו היצרנים של עצמנו - הוא משיב -  אנחנו יכולים לעשות שינויים מהירים  ולהחליט אילו גלידות להוציא לשוק, באילו תבניות וכיוצא באלה. צריך לזכור, שבקווי הייצור שלנו יש כיום עשרות טעמים".

גלידות  בטעם עץ אלון ועגבניות שרי

וניליה  היא רשת  גלידריות צעירה יותר, המציינת בימים אלה עשור לקיומה. גם כאן המייסדים, האחים  ניצן ואיתי רוגוזינסקי, החלו את דרכם בחנות קטנה  במתחם בזל. כיום מונה הרשת 9 סניפים, בגוש דן ובשרון ובשנה הקרובה יתווספו 3 סניפים חדשים. על פיתוח הטעמים השונים מופקד כאן איתי, שמגדיר עצמו כגלידאי ומשתדל כדבריו ליצור תמהיל של טעמים  לקהלי היעד השונים. "יש לנו כאן טעמים ילדותיים וגם טעמים לקהל מתוחכם יותר, אוהב גורמה" - הוא מפרט. "יש לנו גם הרכבים של דברים מאד ביזריים שאיש בעבר לא ניסה לעשות בעבר, למשל גלידה עשויה  בטעם עץ אלון". למי שמרים גבה למשמע הפיתוח הזה, אומר איתי כי טעמי עץ האלון דווקא חביבים מאד על הישראלי. לעץ זה יש רכיבים שפולטים ריח של וניל, ציפורן, קוקוס ותבלינים נוספים. טעם נוסף שהוא  מייצר מעת לעת - גלידה בטעם עגבניות שרי  וואסבי.
בווניליה משתדלים גם לפתח טעמים המשתלבים בסביבה שבה אנו חיים. כך פיתח איתי גלידה של יוגורט עם מי זאהר, מי פריחת הדרים משכם,  בשילוב  עם פיסטוקים סיציליאניים ומרקחת מישמש טריה. בוניליה אומרים, כי הגלידה הזאת,  בטעם ים תיכוני, היא פופולרית מאד בקרב הלקוחות. ולמי שנפשו חשקה בימות הקיץ החמים בסורבה צונן בטעם ייחודי, מציעים כאן סורבה של אגסים עם קינמון ביין אדום, יין סירה מעמק הרון בצרפת. אך גם ענף היין הישראלי איננו מקופח. איתי, חובב יין שהוא גם טועם מקצועי, פיתח בעקבות סיוריו בכרמי היין בארץ, גלידה בארבעה טעמים, כאשר כל טעם מתבסס על זן מסוים של ענבים. " אני מנסה לעשות גלידה מכל דבר אפשרי - הוא מדגיש  -  אך במקביל אני מקפיד גם לשמור על תמהיל הגיוני של טעמים קלסיים לצד טעמים חדשניים".
מנתוני דן אנד ברדסטריט עולה כי אחת מכל 4 גלידריות הפועלות בארץ נמצאת בסיכון גבוה ובסכנת סגירה. " הצלחתה של גלידריה מותנית  בראש וראשונה באיכות הגלידה אך גם במיקום שלה" – אומר שי נמט מרשת ד"ר לק. "יש למקם אותה במקום שבו חולפים הולכי רגל רבים ככל האפשר  ובסמוך לה ניתן גם לחנות. רבים מבעלי העסקים החדשים אינם  מודעים לכך והנפילה אינה מאחרת לבוא".  

האם אנו שמרנים?
ולסיכום, כמה נתונים ומילה על הטעם הישראלי. בשנת 2010 צמח שוק הגלידה בכ-15%, צמיחה שנבעה בין היתר מהתארכות הקיץ. השנה, בארבעת החודשים הראשונים של השנה, מזג האוויר היה דווקא בעוכרי הענף והתארכות החורף עד חודש אפריל הקטינה את צריכת הגלידה השנה. בחודשים ינואר- מאי השנה היה הסתכמו  המכירות בשוק המבורקד בכ-145.8 מיליון ש"ח, ירידה של 7.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ככלל, הישראלי אוהב ללקק גלידה ושיעור החדירה של הקטגוריה הוא גבוה מאד ועומד על 88.8%, משמע צריכה של כ-9 ליטר בממוצע לאדם בשנה. איזו גלידה אהובה במיוחד על הצרכן הישראלי?  " הישראלים אוהבים את הטעמים הקלאסיים שעליהם גדלו - וניל, שוקולד ותות בוריאציות שונות", אומרת יעל  שטמלר, מנהלת השיווק של גלידת שטראוס. " יחד עם זאת, הצרכנים הישראלים, בעיקר המבוגרים, אוהבים להתנסות במוצרים חדשים ובטעמים מיוחדים, בעיקר בגלידריות ובחבילות הבית". אוהבים להתנסות, אך חוזרים לטעמים הבסיסיים. ועל כך יעיד גם שי נמט מד"ר לק. "הכנו בזמנו גלידה בטעם שמן זית, הצרכנים טעמו אך בסופו של דבר קנו גלידת וניל. הצענו להם   גלידת פרג, הם טעמו וחזרו מיד לווניל ולשוקו. בסופו של דבר - אומר נמט -  הצרכן הישראלי די שמרני בכל הנוגע לגלידה".

 


על נתונים סטטיסטיים ומה שביניהם
דירוג נתחי השוק של חברות הוא מבחינתן דבר משמעותי ביותר. כל נתון, לחיוב או לשלילה, עשוי לחולל  שינויים באסטרטגיה השיווקית והעסקית של החברה. מכאן, גם הצורך לשמור על דיוק מירבי בכל הנוגע לפרסום הנתונים הללו. כך גם נהג כותב שורות אלה במהלך איסוף החומר על שוק הגלידה. את הנתונים על השוק המבורקד קבלנו מחברת נילסן ישראל. אולם כאשר פנינו לחברת סטורנקסט, כדי לקבל נתונים על שוק הגלידה נענינו בשלילה. הנימוק של נציגת החברה היה, כי הנתונים הנוגעים לענף הגלידה, בעיקר שוק האימפולס, הם בעייתיים ולפיכך אין בכוונתם למסור אותם לפרסום. "אשמח לסייע לכם בכל קטגוריה אחרת, אך לא בקטגוריית הגלידה"- אמרה נציגת סטורנקסט.
ולא בכדי. הבעייתיות בנושא זה מוכרת היטב למי שמעורה בענף הגלידה."שוק האימפולס איננו מבורקד ולכן המעקב אחר הנתונים בו הוא  מאד פרובלמאטי. למעשה, הוא כמעט ואיננו משקף  את הכוח היחסי האמיתי בשוק של הגורמים שפעילים בו" - אומר רון אנטונובסקי, מנכ"ל קבוצת נתיב יועצים, המתמחה בייעוץ לענף המזון. " למעשה, אין כל מעקב ושליטה אחר המכירות של גלידה ושלגונים בשוק האימפולס -  קיוסקים, פיצוציות, גלידריות, שפת הים וכיוצא באלה". זאת ועוד, אין גם כל שליטה ומעקב אחר המכירות המתנהלות בשוק המקצועי, שבו נמכרים  דליי גלידה  לבתי קפה ומסעדות, בתי מלון, אולמי שמחות וחברות קייטרינג. ומדובר בכמויות גדולות. "צריך לזכור -  מוסיף אנטונובסקי – כי שוק האימפולס מהווה כ-63% מן המכר. זו הקטגוריה היחידה, שבה  המכר בשוק שאינו בשליטה משמעותי יותר מן השוק המבורקד. התחום הזה מאד  פרוץ מבחינת היכולת לשלוט על הנתונים. אני לא מתפלא שקשה מאד לעשות סדר במספרים".


 









 
הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים ממזון+
קצר, ממצה, איכותי, חינם - אחת לשבוע אצלך במייל
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים