הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
המלצות תזונתיות לפורים
הכותבת: אורנית יונה, תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C , סניף רמת-גן
 
 
חג הפורים מתאפיין בשמחה הגדולה שבו. בין התחפושות המסכות והרעשנים, האכילה והשתייה נחשבים כמנהג עיקרי ובייחוד אכילת ממתקים ושתיית יין. משלוחי המנות שאנו מקבלים ומכינים חושפים אותנו לכמות רבה של מתוקים ומאפים שנמצאים סביבנו לאן שרק נלך ומאחר שרובנו אוהבים מתוקים אנו נאלצים להיאבק עם עצמו לא להתנפל ולשמור על המשקל. לכן, לפניכם מספר המלצות כיצד ניתן להנות מהחג ולשמוח ממנו וממתוקיו השונים בלי החשש שנצא משליטה ושנעלה במשקל.
לפני הכל אני רוצה לציין שחג הפורים הוא חג של יומיים שלושה בלבד, כך שגם אם תיהנו מיותר מתוקים מהרגיל, זה בסדר. מיום אחד של אכילת ממתקים לא עולים במשקל.
• קנו אריזות אישיות של ממתקים. כאשר אנו פותחים אריזות קשה לנו לעצור ולרוב אנו מסיימים את האריזה כולה.
• קנו ממתקים בכמות הנדרשת להכנת משלוחי המנות שעליכם להכין, מה שישאר אתם תאכלו, קחו זאת בחשבון.
• קבעו עם עצמכם – לקחת ממתק בסוף ארוחה ולא בין הארוחות. כשאנו רעבים אנו מרגישים צורך במתוק אך אם ניקח מתוק בזמן רעב, נצטרך לאכול כמות גדולה מאוד כדי לשבוע מה שירגיש לנו כחוסר שליטה. לכן, שמרו את המתוק לסוף ארוחה, בסוף ארוחה אנו שבעים ורגועים וגם ספיגת הסוכר איטית יותר.
• אל "תגנבו" או "תיישרו", בפעולות אלו טמון חוסר פרגון עצמי. בא לכם מתוק? קחו פרוסת עוגה או ממתק, תתיישבו ותתענגו על כל ביס. כשאנו אוכלים על הדרך, אנו נהנים פחות, מרגישים כאילו לא אכלנו ונוטים לפצות את עצמנו מאוחר יותר.
• זכרו – שום ממתק לא שווה "קיזוז" – אל תפחיתו בכמות הפחמימות בגלל שאכלתם מתוק. הימנעות מפחמימות עלולה אף להגביר את החשק למתוק במהלך היום.
• מילה על אלכוהול – מנה של אלכוהול מתפרשת בגוף לכ- 7 כפיות סוכר. מהי מנה? = שליש בירה= שוט וודקה/ויסקי/ערק = כוס יין. שימו לב לכמויות האלכוהול בחג.
• אכלו ארוחות מאוזנות כל מספר שעות, ארוחות שמכילות חלבונים, פחמימות ורצוי גם ירקות. כך תהיו שבעים ורגועים והחשק למתוק ירד.

 

 

מה לגבי אוזני המן?
אוזני המן הם מאפה טעים והוא המתוק העיקרי של פורים. כדי להבין ממה הוא מורכב יש לפרק אותו לבצק ולמילוי. הבצק של אוזני המן מורכב מ- 50% בצק ו- 50% חמאה או מרגרינה מה שהופך את הבצק לשמן מאוד, בריא פחות וטעים יותר...
המילוי מתחלק ל – פרג, אגוזים וחלווה אשר עשירים בויטמינים, מינרלים ובייחוד סידן אך שייכים גם הם לקבוצת השומן וכל 100 ג' אגוזים, חלווה או פרג מכילים בין 500-700 קלוריות.
השוקולד גם לו יש יתרונות בריאותיים אך גם הוא מכיל כמות גבוהה של שומן ובעצם המילוי הרזה ביותר הוא זה המבוסס על תמרים שהם בעצם סוכר ולא שומן.
אוזן המן שווה בסך הכל לכ- 100 קלוריות ליחידה קטנה ועד 250 קלוריות ליח' גדולה כך שגם אם כל יום במהלך הפורים תאכלו אוזן המן אחת לא יקרה דבר. אך שוב מספר המלצות לשליטה והנאה מירבית:
• קנו אוזני המן קטנות, שלבו אותן כקינוח בסוף ארוחה.
• הכינו אוזני המן ביתיות בעצמכם, כך תשלטו על הרכיבים והכמויות.
• נסו לאכול אותן בישיבה אולי לצד שתייה חמה ולהפוך את האכילה לטקס מהנה ולא נשנוש על הדרך.

חג שמח!

 


הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים