מבזק  חדשות
 

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
מסעדה שעושה כותרות
מאת: ענת פרסמן – אשת יחסי ציבור בפרומו http://www.promoline.co.il/
 
 

מראה של מסעדה ריקה הוא מראה עצוב. תכנית יחסי ציבור מוצלחת יכולה "לפתוח שולחנות", ולדחוף את ההכנסות של המסעדה כלפי מעלה. זהו אמצעי קידום שידוע גם בכינוי "פרסום ללא תשלום", ולכן מתאים לכל תקציב.
תחום המזון והמשקאות הוא תחום שמציע עושר של תרבויות, הנאות, וחוויות טעימות. הוא נקשר לבילוי ולפעילות פנאי, כך שמעצם הווייתו זהו תחום אהוב שמדבר לכולם. והעדות היא הפריחה המדהימה של תוכניות הבישול בטלוויזיה, שפים שהפכו לסלבס, מדורי אוכל שהולכים ומתרבים בכל אמצעי תקשורת, כולל אתרי אינטרנט, עיתונות מודפסת, מוספי סוף שבוע, ירחוני סגנון חיים ועוד רבים אחרים. בנוסף, זהו תחום נגיש ומובן לכל להבדיל מנושאים טכנולוגיים, למשל, שעשויים להתאים לנישה מאוד מסוימת ומצומצמת, פשוט בגלל שהם מובנים למתי מעט.
בגלל ההיצע העצום של עסקי מזון ומשקאות (מסעדות, ברים, גלידריות, חנויות מאפים וכו'), למסעדות מסוימות קשה להתבלט ולהגיע לתודעת הציבור, למרות שהן איכותיות ומציעות מוצר ייחודי. המראה של מסעדה ריקה הוא מראה עצוב. ובעוד שאיכות גבוהה היא כמובן הכרחית, אין לה כל משמעות מסחרית אם "העולם" לא יודע עליה.
יש טקטיקות שונות שניתן להשתמש בהן כדי למלא את השולחנות ולדחוף את ההכנסות של מסעדה כלפי מעלה. אחת האפקטיביות ביותר היא יחסי ציבור (יח"צ) – אמצעי קידום שמתאים לכל תקציב. כך שאם יש לך תכנית יח"צ מוצלחת, תוכל לזכות בחשיפה ובהכרה, שהעסק שלך כה זקוק להם, מבלי להוציא על זה הון. מסיבה זו יחסי ציבור ידועים גם בכינוי "פרסום ללא תשלום".
הנה כמה טיפים שיכולים להניע את גלגלי היח"צ של המסעדה שלך:
יצירתי - במידה והחלטת לעבוד עם משרד יחסי ציבור מקצועי, חשוב לוודא שלחברה יש יכולת יצירתית וגישה נלהבת לגבי העסק שלך. ניר גבעון, בעל "קפה יפו", איטלקי-דגים-חלבי: "אם החברה אינה מתעניינת בכנות במסעדה ובמה שיש לה להציע, היא תתקשה לייצר עניין גם במדיה. זה אחד הפרמטרים שהנחו את הבחירה שלנו, וזה מוכיח את עצמו".
חדשותי - יחסי ציבור ניתן להוציא לפועל גם בשיטת עשה זאת בעצמך, כל עוד מקפידים על העיקרון הבסיסי – ליצור סיפורים שיש להם ערך חדשותי. לדוגמה: אם הצטרף שף חדש למסעדה, זו לא בהכרח ידיעה שתמשוך תשומת לב עיתונאית. כאן נדרשת יצירתיות ויכולת ליצור בהתמדה זוויות ייחודיות אחרות. כל זאת על מנת שהמסעדה שלך תבלוט מבין המתחרות.
מקומי - ניתן להשיג תוצאות מוצלחות מיחסי ציבור עם ערוצי מדיה מקומיים (מקומונים ואתרי אינטרנט שמכסים את האזור), ובמיוחד אם המסעדה שלך היא יחסית חדשה. אם כבר קיבלת כיסו עיתונאי של הפתיחה, תוכל להשיג חשיפה נוספת על ידי אירוח אירועים מיוחדים או אורחים מעניינים מבחינה תקשורתית, לדוגמא: אירוח של ראש העיר, אירוח של עמותה לפעילות חברתית כלשהי, וכדומה.
תיירות - כאשר תיירים נוסעים לחופשה הם אוכלים במסעדות (הכוונה לתיירות חוץ ופנים). לכן רוב כתבי העת התיירותיים כוללים מדריכי מסעדות. כדי להבטיח שהמסעדה שלך תכנס לרשימה, צור קשר עם העורכים, והזמן אותם לארוחת ערב. כך תאפשר להם להכיר את המסעדה ולחוות אותה בצורה בלתי אמצעית. גם אם המסעדה שלך אינה ממוקמת באזור תיירותי טיפוסי, אל תניח שזו משימה בלתי אפשרית. רחלי נטע, מנכ"לית פרומו, חברה לניהול פרויקטים בשיווק: "תוכל להציג את המסעדה שלך כאתר מקומי-אותנטי שנמצא בסמוך לצומת דרכים מרכזית, או בדרך ל... אילת, למשל, ולכן הוא מתאים לחניית ביניים. סוג כזה של טיולים שעוברים בדרכים צדדיות (ולאו דווקא בדרכים ראשיות וכבישים מהירים) הוא מאוד מקובל ופופולארי".
מתכונים – יש שפע של ערוצי תקשורת שמוקדשים לבישול ואוכל. הם ישמחו לפרסם את מתכוני המסעדה, ובמיוחד אם יש לך תמונות באיכות גבוהה, שימחישו את הטקסט הכתוב, ויעוררו את הדמיון ואת התיאבון. פרסם כל מתכון שאתה מוכן לחלוק בו, ושמתאים ל – 2-6 סועדים. והכי חשוב - אל תשכח לוודא שהמסעדה שלך מקבל קרדיט.
כל ישראל חברים (גם באינטרנט) – שלח מידע למדריכי מסעדות אינטרנטיים אזוריים. ברוב חלקי הארץ יש אתרים שמתמקדים באירועים מקומיים, כולל מדריכי מסעדות. אתרים ארציים הם גם רלבנטיים, ובמיוחד אם המסעדה ממוקמת באזור מרכזי או תיירותי.
בנוסף, הקפד להגדיל בהתמדה את רשת החברים שלך בפייסבוק, זהו ערוץ מקובל ליחסי ציבור, שישלים פעילויות יחסי ציבור אחרות. כך למשל, אם המסעדה קיבלה אזכור במוסף חשוב של ידיעות אחרונות, זו הזדמנות נפלאה לספר לחבר'ה.
רחלי נטע מסכמת: "ביחסי ציבור אתה נדרש לספק זוויות שונות לערוצי תקשורת מגוונים. ואם אין לך שום סיפורים מתאימים, צור אותם עם רעיונות יצירתיים שיגרמו לתקשורת להתעניין דווקא במסעדה שלך". 


הירשמו חינם עכשיו
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים