מבזק  חדשות
 


 
Wine Israel


מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
אכילה מאוזנת בתקופת המבחנים
הכותבת: אורנית יונה, תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C , סניף רמת-גן.
 
 
תקופת המבחנים הינו זמן שבו אנו שרויים בלחץ רב, אנחנו צריכים לנהל את הזמן שלנו בצורה נכונה, להישאר כל הזמן מרוכזים מאוד ולהצליח במבחן. התזונה שלנו בתקופה זו משתנה כתוצאה מהלחץ והעובדה שאנו נמצאים בבית. חלקנו נמנעים לחלוטין מאכילה ברגע שאנו לחוצים וחלקנו פועלים בדיוק להיפך ונמצאים באכילה בלתי פוסקת כדי להירגע. עם זאת, בתקופה זו הגוף והמוח צורכים הרבה אנרגיה ואם נצליח לאכול בצורה מאוזנת נוכל אפילו להוריד את הלחץ ולמקסם את הריכוז וההבנה שלנו. במאמר הבא ריכזתי את המלצות לאכילה מאוזנת בתקופת המבחנים, להגברת הריכוז והורדת הסטרס.
• תכננו את הקניות שלכם לבית לקראת תקופת המבחנים, רצוי לקנות מעדנים, דגנים מלאים, אוכל ממנו תוכלו לבשל ארוחה חמה ולהימנע מקנייה של חטיפים באריזות גדולות.
• מומלץ לתכנן זמן לבישול שיהיה בבית אוכל זמין מבושל ולא מעובד.
• קבעו עם עצמכם – לא להכניס אוכל לחדר הלמידה, כאשר אנו אוכלים תוך כדי למידה אנו לא שבעים וזה אף פוגע בריכוז שלנו כי הנשנוש מגביר את הצורך לאכול ואנו עסוקים באכילה מתמדת במקום בלמידה.
• הגדירו לכם הפסקות כל 2-3 שעות למידה או אולי לפי פרקי הלימוד ושבו לאכול מסודר סנדוויץ', ארוחה חמה, מעדן או רק קפה ועוגיה. כך גם תתגמלו את עצמכם על ההתקדמות בלימודים וגם האכילה תהיה מרוכזת ותתרום לכם לשובע ולריכוז להמשך העבודה.
• הימנעו מארוחות גדולות ושמנות – ארוחות שמכילות הרבה שומן או ארוחות שכמות הפחמימות בהן גבוהה עלולות לעייף מאחר שדורשות הרבה אנרגיה מהגוף לפרקן.
• מאותה סיבה גם מומלץ להימנע ממזון מעובד וחטיפים שאינם תורמים לעירנות ולריכוז.
• שתו מים ! – שתיית מים תורמת רבות לעירנות. דווקא קפה נוטה לייבש את הגוף ומכאן להביא לעייפות כרונית וחוסר יכולת להתרכז.
• רוצים להביא משהו לשולחן הלמידה? – הכינו תה צמחים. לחליטות תה רבות יכולת להרגיע ולהפחית את הסטרס, תה ללא קפאין יתרום לנו לעירנות מאחר שמרווה את הגוף וגם יהיה לנו עם מה להעסיק את הפה תוך כדי קריאה.
• בצעו הליכות – פעילות גופנית מזרימה את הדם לגוף ולמוח, משחררת אנדורפינים אשר מפחיתים לחץ ועוזרת לשחרר מחשבות טורדניות שמונעות מאיתנו להתרכז.
• שלבו בארוחות חלבון + פחמימה + ירק -  השילוב הנ"ל יביא לשובע מקסימלי ויאפשר לכם לא לחשוב על אוכל במהלך הלמידה.
בהצלחה!

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 

ספר דיגיטלי, מגזין דיגיטלי,
קטלוג דיגיטלי, חוברת דיגיטלית

דיגיטלר
המרת חוברות לתצורה דיגיטלית
http://www.digitaler.co.il
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים