מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 

משחקים באש

 


אנשים אוהבים להיכנס לבתי מאפה, לאכול את הפיתות, להריח את הריחות, להתענג על הטעם. אנחנו מרגישים יראת כבוד כלפי מקומות המגישים לחם חם הישר מהתנור, המחמם את ידנו גם מבעד לשקית. ובכן, יעקב דיגמי, בעליה של "דיגמי תנורים", הינו אחראי לחלק נכבד מאפשרותנו ליהנות כך מהריחות והטעם. המעט שנוכל לעשות, הוא להכיר אותו ואת חברתו קצת יותר לעומק. פרופיל.


שירן שמחי 

אנחנו "חולים" על הטעם של הלחמים, "נגנבים" מהריח של הפיצות ומחכים שפסח ייגמר רק כדי לחזור וליהנות מהלאפות. אכן, תעשיית האפייה הינה אימפריה שתוצריה מתקבלים ביותר מברכה בכל בית ובית. אם כך, אפשר לומר שיעקב דיגמי (62), בעל חברת "דיגמי תנורים" למעשה מקיים מצווה עבור כולנו.
את החברה הקים יעקב לפני 30 שנים, ב-1979, והיא מספקת תנורי אבן לבתי עסק, מאפיות אולמות ומסעדות האופות מיני לחמים, פוקצו'ת, פיצות, לאפות וכו'.

ככה זה התחיל

לפני הקמתה, עבד יעקב רבות בתעשייה, מפעלים, מפעלי היתוך, קרמיקה , בתי זיקוק וכדומה. אולם לא עבר זמן רב והוא זיהה שתחום האפייה הינו מאוד נפוץ בארץ. לכן החל לעסוק גם בזה, לצד עיסוקיו בתעשייה. "הולך אצלכם מאוד  לחם, פוקאצ'ות, פיצות, לאפות ופיתות. זו הנישה שלנו. אנחנו מובילים בתחום הזה בארץ, באירופה ובארה"ב".
בתחילה, כששמו נקשר לבניית תנורים, נקרא עם עובדיו, 4 במספר, לבנות תנור מסוג זה. מאז, הידע והמומחיות בתחום רק גוברים ומשתבחים. "פיתחנו פונקציות שנות מבחינת גדלים, צורות, סוגים. אנחנו עובדים עם אדריכלים של מטבחים, מסעדות ואולמות, הם קושרים אותנו לבעל העסק ואנחנו בונים לו את התנור."
אמנם ישנם מחסנים בכל הארץ ומשטחי עבודה, אולם התנורים נבנים במפעלים רק לעתים רחוקות, כשישנה גישה למקומו המיועד של התנור. כשחסרה הגישה, התנור נבנה מיד במקומו, שהרי גם לרוב קליטתם והכנסת למקומם אינה קלה.
 
מוניטין של שנים

אין ספק ששנותיה הרבות של החברה מעניקות לה את היתרון הייחודי לה.
ל"דיגמי תנורים" יש שם ומוניטין טובים, אשר אינם ניתנים לערעור. היא ידועה בסחורתה המשובחת והטובה ביותר. "אנחנו מייבאים את החומרים מגרמניה ולא מסין, ואנחנו גם יודעים את העבודה. רכשנו ניסיון וותק רב, ואין לנו שום תלונה מאף צרכן."
להיפך, כולם מרוצים. בכדי שכל דרישות הלקוח ייענו, נעזר יעקב בחברתו במהנדסים, מזכירים, מומחים בענף זה. "כשאנו מבצעים הכול יחד, בשיתוף, יוצא מוצר טוב, מוצר מושלם".
כיאה לחברה וותיקה ומיומנת, "דיגמי תנורים" אף מעניקה ייעוץ ללא שום התחייבות מצד הלקוח. לאחר מכן, הצרכן הוא שיחליט אם ברצונו לעבוד עמו או לא. עסק זה הינו גם הבלעדי בנושא מצות שמורות לדתיים, בפסח. "יש עבודה חזקה מאוד תמיד לקראת פסח. זה מתחיל כבר 3 חודשים לפני החג."

עברו בשלום את המשבר

על החברה הוותיקה המצב הכלכלי לא כל כך השפיע בשנה האחרונה. "נפגענו מזה אולי במשך חודשיים, ובזמן הזה נקטנו ביותר פרסומות." אבל על האנשים שללא תקציב לפתוח בית עסק חדש, מסביר יעקב, כבר לא ישפיע אם יהיו פרסומות או לא. לאלה שבסופו של דבר כן בוחרים לעבוד עם יעקב, החברה מעניקה אחריות של 10 שנים.
גם התחרות בתחום אינה כה גדולה, זה מקצוע מיוחד כך שאין הרבה מתחרים. הרי, אין זו בנייה רגילה, אלא מאוד מיוחדת, של לבנים, חסינת אש עד 1400 מעלות. כלומר, אנשים צריכים להצטייד במומחיות לא מבוטלת בתחום בכדי לעסוק בזה וכן בהמון ניסיון ואחריות שכן מדובר בעבודה מסובכת ולא פשוטה בכלל.

לקוחות החברה

לקוחותיה של החברה הם אולמות, בתי מאפה ובמיוחד מסעדות שרוצות שיהיה להן במקום תנור אפייה למיני לחמים. "אנחנו עובדים למשל עם שף שגב, עם 'לחם ארז', שמשתמש בתנורים גם להכנת בשר, דגים, הכל."
גם במסעדת 'בויה' בנמל תמצאו את התנורים הללו, כשגם שם הם משמשים למיני מאכלים- דגים, ירקות, בשר, וכדו'. "זה מעולה עבורם, מכסה להם כמעט את כל סוגי האוכל אותם הם מגישים."
כמו כן, דווקא מקצועיותה וניסיונה הרב של החברה מאפשר את הגמישות עבור כמעט כל בקשה של הלקוח.
"אנחנו משנים את סגנון התנור או צורתו, ומשתדלים להיענות כמעט לכל דרישה, אשר הינה במסגרת יכולותינו. המתחרה שלנו מייבא מחו"ל תנורים, רק מסוג אחד, שגם אינו התוצר המוגמר. כלומר, אחרי הייבוא יש לחברה המתחרה עוד עבודה לבצע בעצמה לפני שהמוצר יהא מוכן. הם צריכים סביב הבסיס לבנות ולחזק את הגמר."
מיותר לציין שבגלל היבוא, אין להם גם הרבה אפשרויות משחק עם המוצר. אם כן, גם בכך מתבטא יתרונה של "דיגמי תנורים" הלא הוא החופש לעשות כל שינוי שתרצה.

איכות, איכות ואיכות

לשאלת התורה לפיה החברה מתנהלת, עונה לי יעקב: "איכות המוצר, איכות המוצר ואיכות המוצר. אנחנו ממש משחקים באש, בין 300 ל-800 ועד 1400 מעלות. עלינו לעשות את כל העבודה כמו שצריך מבחינת איכות. אין דבר שאנחנו חוסכים בו."
יעקב ועובדיו משקיעים בכל מוצר ומוצר את כל מרצם, בשביל שהעסק יצליח. הרי,כל אדם יעיד שלקוח מרוצה הוא לקוח חוזר. "ואצלנו הוא תמיד מרוצה. יש עלינו כל כך הרבה המלצות", הוא מודה בצניעות, "אנחנו מתקבלים כל כך יפה בכל מקום אליו אנו הולכים, ועד שאנחנו מסיימים את העבודה אנחנו כבר חברים. יש לנו מאות מתקנים ותנורים בארץ שכולם מרוצים מהם. והפרסום הכי אישי וחזק שלנו, הוא מפה לאוזן, זה הפרסום האמיתי והכן."

העיקר להמשיך לעבוד

בבקשותיו לשנה הקרובה יעקב ממשיך להפגין צניעות, בבקשו שהעסק יישאר "כמו שהינו כיום". טוב, על הברכה לבריאות הוא גם לא וויתר.
ובעוד 10 שנים? "הייתי רוצה שיהיה כמו עכשיו, להמשיך לעבוד."
יעקב, אגב, עובד בידיים. אמנם הוא מנהל את העסק, אך את הדברים העיקריים והמסובכים הוא מבצע. הבחור אמנם כבר סבא ל-2 נכדים (ואב לשלושה-35, 30, 28), אך הוא ממש כגדוד של עובדים. ושלא תעזו לדבר איתו על פנסיה...

 


 

הירשם עכשיו לניוזלטרים של מזון+
קצר, ממצה, איכותי, חינם - אצלך במייל

דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
   
   

 

  


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים