הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
חלום רוויי אדי אלכוהול

 

עורך מדור היין שלנו רקח לו חלום; להעלות ולקדם את  תעשיית היין הישראלית ולהציבה במקומה הראוי. להגשמת הרעיון הוא פיתח בראשו תכנית מובנית שיישומה יחולל מהפיכה אמיתית בענף. לידיעת הממשלה.

ישראל פרקר
  www.wines-israel.co.il 
 

 

 

חשוב! שימו לב!
מהקטע הבא משולבים בכתבה דמיון רב ומציאות אפשרית.
אם קובעי מדיניות בארץ ובחברה יקלטו לפחות חלק מהדברים שמיד תקראו, ויתחילו להגשימם אשמח מאוד, ואני בטוח שעוד רבים יצטרפו אלי בשמחתם.
אני מתחיל עם הקטע הדמיוני:
יום אחד אחרי הצהרים צילצל הטלפון הסלולרי שלי ממספר בלתי מזוהה: "ישראל פרקר?" שאלה המזכירה. "ראש הממשלה מר נתניהו רוצה לשוחח איתך." ליבי החל לפעום בעוז. "ראש הממשלה? איתי?"
"שלום ישראל, אני מתקשר כדי לספר לך שלאחר דיון ארוך עם שרת החקלאות ושר המסחר והתעשייה העסוקים בענייניהם ואין להם זמן לטפל בענף היין בארץ, החלטנו להציע לך ולמנות אותך לסגן השר בתפקיד הממונה על ענייני ענף היין בארץ." אמר לי הקול הכל כך מוכר לי.
"מה דעתך ישראל? היין הוא משקה שכבר הרבה דורות מזה אלפי שנים אנחנו חיים עימו ולוגמים ממנו בימי שמחה החל מברית המילה ועד לחתונות וימי הולדת. בכל יום שישי רובינו מקדשים עליו לפני כניסת השבת מפני שיין זה לא סתם עוד משקה. אני חושב שהגיע הזמן לטפל בתעשיית היין בארץ בצורה רצינית ויסודית ויש לנו אפילו תקציב ראשוני לנושא." סיים ראש הממשלה את דבריו וחיכה לתשובתי.
שבוע לאחר מכן כבר ישבתי במשרד חדיש בבנין רב קומות כשבחדר לידי ישבו שתי מזכירות מנוסות, והתחלתי במרץ רב להוציא לבצוע את תוכניותי הרבות לקידום ענף היין בארץ.


* * *

החינוך בבתי ספר יסודיים
בשיתוף עם משרד החינוך והחקלאות בנינו תכנית מרתקת לביצוע והפעלה בשעורי הטבע  במספר שעורי חובה במשך השנה.
מתחילים ברקע עיוני תיאורטי: לימוד כללי של הגפן, הזנים, הכרם, סוגי יינות ויצור יין. בעת הבציר פגישה בכרם, בציר עצמי ענבים, דריכה על ענבים וייצור עצמי של מיץ ענבים. ביקור ביקבים  ובכרמים. וכו'.
כל תלמיד מקבל לבסוף בקבוק קטן עם מיץ ענבים שעשה ועליו תווית מיוחדת שהוא עיצב עבור הבקבוק כששם היין הוא כשמו, גאווה למשפחתו.

החינוך בבתי ספר תיכוניים
ייננים מיקבים שונים מבקרים בשעורי חברה ומלמדים את תלמידים: זני ענבים, סוגי יינות, איך עושים יין. יקבים בישראל וכו'.
מושם דגש על ההבדל רב המשמעות בין יין למשקאות אלכוהוליים, רבי אלכוהול כמו וודקה, ויסקי ועראק.
הנזק בשתיית אלכוהול (יין  לא מוגדר כמשקה אלכוהלי) – כששותים לא נוהגים,  ביקור ביקבים טעימה מודרכת של יינות. רמת האלכוהול בכמות קטנה של יין בכוס היא זעירה לעומת כמות האלכוהול במשקאות אלכוהולים.

חינוך ולימוד הציבור בחנויות יין
הציבור הגדול, הפוטנציאלי לרכישת יין, נכנס להלם בעמדו מול מדפים ארוכים מלאי בקבוקי יין בחנויות יין וברשתות הגדולות. באיזה יין לבחור? מהם כל השמות של היינות ומיהם היקבים הרבים והבלתי מוכרים שיינותיהם מופיעים על המדפים?
הקמנו אתר אינטרנט ובו שמות ותאור כל יינות ישראל שיצאו לשוק ב-5 שנים האחרונות. לכל יין הוצמד הברקוד של הבקבוק. באתר מוצגים גם כל יקבי ישראל השונים עם מספר משפטי מפתח חשובים על היקב ואנשיו.
היינות בחנויות מסודרים לפי זנים ולא לפי יקבים. כל חנות ובה יותר מ-100 בקבוקי יין ישראלי למכירה מחויבת להציג לפחות 4 מסכי מחשב LCD המחוברים לאתר האינטרנט הזה.
כל לקוח יוכל להקיש על המסך את הברקוד של בקבוק שבחר ולקבל פרטים על היין והיקב.
החנויות מחויבות להציג בתוכנה מיוחדת את היינות שבחנות ואם מגיעים עם יין ידוע ניתן למצוא מיידית אם הוא נמצא בחנות והיכן.
בשלב הבא נדאג גם להוסיף את המחירים של כל היינות המופיעים ברשתות הגדולות ובחנויות היין לצורך השוואה. כמו כן אנו עובדים על צילום סרטי וידאו של כל בעלי היקבים בארץ המספרים על היקב ויינותיו. חומר זה יוצג אף הוא באתר המיוחד שהקמנו. כך אנו מקרבים את היקב לצרכן מוחשית מאוד.

מגזין יין
נפגשנו עם אנשי הוצאה לאור המוציאה דרך קבע עיתונים מקומיים בסופי שבוע.  הוצאנו לאור מגזין הממשיך להתפרסם בקביעות כל 4 חודשים. במגזין מופיעה רשימת כל יינות ישראל המוצעים בשוק באותה עת עם תאור היקבים שיצרו אותם. המיון של היינות לפי זנים ולפי יקבים. היקבים ממוינים לפי א"ב ולפי אזורי מיקום. המגזין הרבעוני מחולק בחינם לכל דורש בכל הרשתות הגדולות ובמקומות חלוקה שונים,  כך שהוא מגיע כמעט לכל בית בארץ בו יש לקוח פוטנציאלי ליין. תושבי ישראל יכולים סוף סוף לראות סדר בנושא הגדול והמקיף הזה ולהכיר איזה יקבים יש בארץ ומה הם מייצרים. במגזין מפורסמות תוצאות טעימת יינות וחוות דעת של הציבור שטעם אותם ללא חוות דעת של אנשי מקצוע. המימון מפירסום פרסומות וחסויות המוצגות במגזין.

טעימת יינות
העיתונות הכתובה והאתרים באינטרנט מוצפים בביקורות ובציונים של אנשי מקצוע ושכאלה המתיימרים להיות כאלה. לא זה מה שמעניין את רוב הקהל הפוטנציאלי. לא מעניין אותו הצבע אדום עז, ניחוחות תות השדה, האפיצות בפה, טעם החבית או הטעם השיורי בפה. לא מעניין אותו גם אם היין קיבל ציון 89 או 91. ולכן רובו אינו קורא כלל ביקורות אלה. את הציבור מעניין הקשר בין המחיר לטעמו של היין ומה חושב הציבור הרחב על היין.
התכנסנו צוות המורכב מאנשי מקצוע, שפים, בעלי חנויות יין ונציגי ציבור חובבי היין  וערכנו שאלון הגדרת התרשמות מטעימת יין בן 10 סעיפי שכדי למלא אותו לא צריך להיות מקצוען או להבין הרבה ביין. צריך רק לדעת אם היין טעים או לא ובאיזו רמה.
שאלון זה מופץ לכל נקודות טעימת היינות בארץ בחנויות ובירידי היין. מדי שבוע נאספים הטפסים המלאים ומסוכמות התוצאות ע"י צוות מיוחד בתוך תכנת מחשב מיוחדת הקולטת את המידע מכל רחבי הארץ. התוצאות הסופיות מסוכמות ומפורסמות באינטרנט, באתר המופיע בצגי החנויות ובמגזין הרבע שנתי. זהו מידע נהדר ועוזר לאלה החושבים שהם מבינים פחות ביין.

פיקוח על ייצור יין - תו תקן
התכנסנו צוות שכלל את אנשי משרד המסחר והתעשייה, משרד הבריאות, מכון התקנים ומומחי יין מהמדרגה הראשונה. הכנו הצעת חוק מיוחדת שפרטיה מובאות בהמשך. ראש הצוות, חבר הכנסת, העביר בשלוש קריאות את חוק יינות ישראל:
כל יקב המוציא יין לשוק למכירה בשוק חייב להעביר לבדיקת מכון התקנים בקבוק יין. כל סדרת בקבוקי יין העומדת בכל התנאים בהם צריך לעמוד יין מקבלת מדבקת תו תקן מיוחד שתודבק על הבקבוק. כל בקבוק שיימכר בארץ חייב לשאת מדבקה זו. פקחי מכון התקנים אוספים מדי פעם בחנויות היין דוגמאות של בקבוקים עם תוויות תקן כדי לבדוק אם אכן היין שבבקבוק הוא אותו יין שקיבל את האישור.
יקבים שלא עומדים בתקנים מטופלים בדרכים המוגדרות בחוק.

קורסים והשתלמות לייננים ובעלי יקבים קטנים
 אנחנו מארגנים מדי ספר חודשים קורסים לייננים ובעלי יקבי בוטיק חדשים בו מרעננים את הידע שלהם ונותנים להם כלים ויותר הבנה ביחצ"נות כדי שיבינו טוב יותר, שיין לא מספיק רק לעשות אלא צריך גם לדאוג שיכירו אותו. כמו כן מובהר להם היטב נושא חוק היין והמשמעות שלו.

תערוכות יין
תערוכות יין מאורגנות ע"י גופים פרטיים אך מסובסדות ע"י גופים ממשלתיים בהתאם לגודל היקב. הסבסוד הוא ליקבים המייצרים מעל 5,000 בקבוקים בשנה והם בעלי פוטנציאל מכירה. בכל תערוכה משתתפים למעלה מ-100 יקבים. התערוכות מתקיימות במספר ביתנים גדולים כדי לאפשר להמוני המבקרים להסתובב בהם בנוחיות. עלות הכניסה היא מינימאלית, דבר מושך יותר מבקרים. אנחנו דואגים לארגן הסעות מאורגנות ממרכזים שונים בארץ לתערוכות המרתקות.

תיירות יין
לאחר פגישה עם שר התיירות כינסתי צוות מיוחד שהורכב מאנשי היקבים הגדולים, משרד התיירות, ארגון מורי הדרך וארגון משרדי הנסיעות וערכנו תוכניות מיוחדות לתיירות יין בארץ. הגדרנו וחתמנו הסכמים עם משרדי נסיעות האחראים על הטיפול בתיירות הפנים ותיירות חוץ.
הכנו חוברת מיוחדת במספר שפות המספרת בקצרה על תעשיית היין בארץ מימי התנ"ך ועד היום, על היקבים והיינות כולל מסלולי טיולי יקבים מומלצים. החוברת מחולקת לכל תייר המגיע לארץ וגם נשלחת לכל דורש הפונה אלינו באמצעות האינטרנט.
במשרדי הנסיעות מפורסמים גם מסלולי הטיולים לישראלים ומאורגנים מהם טיולי קבוצות. אנשי השיווק מעבירים מיידע למקומות העבודה השונים ואף מארגנים הרצאות של מומחי יין  באירועים שונים של מקומות העבודה.
שוב נוכחנו והבנו דבר הידוע לרבים, שהיין הוא שגריר מצוין של מדינת ישראל ושגריר כזה חובה לטפח.

בית יינות ישראל
במימונו של יזם פרטי, עם עזרה ממשלתית, הקמנו בית מפואר של יינות ישראל. בבית מוצגת ההיסטוריה של ייצור היין בארץ, כולל מוצגים ארכיאולוגים בנושא. באולם במרתף  מתקיים מופע אור קולי המוקרן על מסכי ענק ובשלושה ממדים נותן לצופים הרגשה נפלאה  ומרתקת והם חשים כאילו הם חלק מתעשיית היין המפוארת שלנו. בקומות המבנה הארכיטקטוני המרשים פרושים עשרות רבות של חדרים קטנים המוקדשים כל אחד ליקב אחר ובהם מידע מצולם ומוחשי על היקב ויינותיו. הצועד בין החדרים מצויד באוזניה אלחוטית מיוחדת הקולטת הסבר על היקב במספר שפות (לפי הנדרש) באופן אוטומטי כשניצבים מול חדר היקב הספציפי.
גאווה לאומית.

תקציבים
התקציבים למימון כל הפעילויות שהצלחתי לארגן בעזרת כל הוועדות שכינסתי מגיעים ממשרד החקלאות, משרד המסחר והתעשייה, משרד התיירות ומשרד החינוך. מקור נוסף הוא היקבים עצמם, ממס מיוחד המוטל עליהם בהתאם לחוק נוסף שהעברנו בכנסת. מס בקבוק היין.  כל יקב המייצר מעל 5000 בקבוקים בשנה מעביר לקופת המדינה שקל אחד עבור כל בקבוק יין העולה לציבור מעל 30 ש"ח. בצורה זאת אנו מצליחים לגייס לטובת פיתוח ענף היין בארץ עשרות מיליוני ₪ בשנה המגיעים בעקיפין גם מהציבור עצמו.

* * *

חלום?
השעון המעורר צלצל בחדרי. פתחתי עיניים ולקח לי מספר דקות להתאושש מהלילה המקסים שעברתי. הבנתי שכל מה שנכתב למעלה היה בעצם חלום ועדין רחוק מהמציאות כאן אצלנו.
מה שניחם והרגיע אותי הוא שלעיתים חלומות מתגשמים. לי זה קורא הרבה. רק צריך לרצות, לבצע ולהגשים. אנחנו מבורכים באוצר טבע מרשים ואסור לנו לבזבז  ולהרוס אותו. אני בטוח בזה.

 


הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים