מבזק  חדשות
 


 
Wine Israel


מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
מתחלפים כמו גרביים
פורסם:  12.04.18

למה עובדי המחלקה למזון ומשקה לא "מחזיקים מעמד" במשרותיהם כל שני וחמישי? למה הם לא נוטים לגלות נאמנות מגיל צעיר ועד לגיל פרישה לאותו מקום עבודה? יש לכך תשובות. בראשן: תחושת חוסר הכבוד כלפיהם, והיעדר אופק קידומי/מקצועי.
 
שף מיקי ניר
 
התדמית שנוצרה לדור המיליניום (דור ה- Y), אלו שנולדו בסוף המאה ה- 20, היא שהם נוהגים להחליף מקום עבודה כל מספר שנים. לא בדומה להורינו שעבדו 30-40 שנה באותו מפעל וזכו לשעון בפרישתם לפנסיה.
כאשר מגיע אלי טבח ואני רואה בקורות החיים שלו "קפיצות" כל שנה-שנתיים במקומות העבודה, עולה בי החשד שהנ"ל לא רציני, אינו מסתדר עם חבריו, לא מתמיד, חסר לויאליות ומחויבות. טבח 'בעיתי'.

לא בטוח.
ההגדרה הזאת עומדת להשתנות, כאשר החבר'ה הללו מתקדמים במהירות ומשפיעים רבות על החברה והמטבח בו הם עובדים.
בהיבט נוסף, אנו רואים שאלו המתמידים במקום העבודה נשארים 'תקועים' עם אותה משכורת והעלאות השכר שלהם הרבה יותר נמוכות מאלו שנעים ממקום עבודה אחד למשנהו ומקבלים שכר יותר גבוה על אותה עבודה ובאותו תפקיד.
"מחליפי העבודות" חשים ביטחון גדול יותר לדרוש שכר גבוה וכושר המיקוח שלהם גדול יותר מאלו הנמצאים באותו מקום עבודה שנים רבות.
לעומת זאת טבחים ושפים הנשארים באותו מקום עבודה שנים רבות, זוכים ביציבות כלכלית, אינם צריכים להיאבק על מעמדם ואינם צריכים להוכיח עצמם בכל פעם למעביד חדש. בקוראי מאמרים שכתבתי לפני למעלה מ-15 שנים ומתברר לי ששום דבר לא השתנה.
 
למה החלפתי מקומות עבודה
 
אני מתקרב כעת לגיל פרישה ועובד למעלה מ- 38 שנה בתחומי מזון ומשקאות.
במשך כל שנות עבודתי עברתי החלפתי הרבה מקומות עבודה כי רציתי לשפר מעמדי ולהרוויח יותר.
האם זו בושה לקבל שכר הוגן וראוי במקום העבודה?
לא ולא!
אנו לא יכולים לצפות להחזיק את הטובים והאיכותיים ביותר, בשכר "מעליב".
אני מאמין שאם באמת אנו רוצים להשיג את העובדים הטובים והיעילים ביותר שיהיו אמונים על הרווח, עלינו לדאוג להם ולתגמל אותם באופן שישמור על כבודם המקצועי והאישי.
כאשר משכורת עבור 22 ימי עבודה, כולל שעות נוספות ועבודה בשבתות, היא נמוכה למדי, אפשר להבין תופעות של "עיגול פינות" במקום העבודה.
אל לנו להתפלא שטבח ממהר ו"מזייף" בהכנת המנות כדי לסיים עבודתו ולרוץ "לעשות אקסטרה"; או קופאית שאינה מוכנה להתעמת עם אורחים המנסים להתפלח ולא מחייבת כראוי; באיזה מיומנות יגיש המלצר את מנותיו כאשר בראשו מתרוצצות המחשבות אודות הביטוח שאינו יכול לשלם לסוברו שנת 2003 שלו? כמה סטייקים חסרים במקפיא כאשר הארוחות היחידות החמות שהעובד אוכל, הם במקום העבודה, ובבית המקרר ריק.
מנהל מחלקה שצריך להיות בעבודה כבר נמצא באותו רגע אצל המתחרים ממול ובודק אופציות עבודה? 
 
לא לצ'פר רק מיוחסים

אנו דואגים שהאורחים שלנו ידעו עד כמה אנו דואגים להם, "מצ'פרים" אותם בכל מיני הטבות. ארוחות חינם, לינות לסוכנים ולמחליטנים.
אנו עורכים מסעי קידום מכירות, מחלקים מתנות, עושים הנחות ומנסים לתת לאורחינו את התחושה שהם יותר מרצויים אצלנו.
אבל מה אנו עושים עבור עובדינו הטובים?
כן... אנו אומרים "מילה טובה", מחלקים מחמאות: "עשית עבודה נהדרת, האורחים מאד מרוצים, אף פעם לא אכזבת אותנו, אבל... ת'שמע, אני מה-זה מצטער, בגלל שהמצב קשה אין העלאות שכר ואין בונוסים... אתה מבין?! זה לא אני...זאת החלטה של הנהלת החברה."
לאורחינו אנו דואגים לבשר הטוב ביותר, לירקות ופירות מובחרים, גבינות איכות, יינות ומשקאות  מיוחדים.
ולעובדים... "נאדא"!
העובדים שלנו הם, הנותנים לבשר המעולה את טעמו המיוחד, מעצבים את פלטת הגבינות האיכותיות, מגישים את היין היקר ושוטפים את פלטות הכסף בהן מוגש המזון היוקרתי.
אנו פועלים כדי שאורחים יחזרו אלינו ולכן אנו משקיעים את כל מרצנו ומספקים להם את צורכיהם ומעבר לכך.
אבל מעובדינו אנו מצפים שיישארו אצלנו כי אנחנו זה אנחנו – הטובים מכולם! ("חארטה").
חכמים ממני גרסו: "אתה מקבל עבור מה שאתה משלם!" (YOU PAY PINUTS YOU GET MONKEYS ) אם ברצוננו הופעה עלובה של עובדינו, נשלם להם שכר מינימום.
לכן מדוע אנו מופתעים בכל פעם מחדש כאשר דווקא הטובים ביותר ניגשים אליך ובחשש מה ואומרים: "שף, יש לך זמן? אני רוצה לדבר אתך ביחידות", בידם מעטפה חתומה ואתה יודע שזה מכתב התפטרות.
 
למי יש יותר כבוד
 
כן, גם אני למדתי כלכלה ועל פירמידת הצרכים של מאסלו: מימוש עצמי, הערכה, אהבה ושייכות, בטחון ורק בתחתית הפירמידה צרכים פיסיולוגיים אבל אין מה לדבר על כל שאר מרכיבי הפירמידה אם לא מימשנו את הבסיס: הצרכים הפיסיולוגיים (אוכל, קורת גג וכד').
יורשה לי להוסיף צורך נוסף מעל הצרכים הפיסיולוגיים: כבוד! (DIGNITY&RESPECT)
כבוד מקצועי, כבוד מהממונים עליך, כבוד מעובדיך ובעיקר כבוד בעיני משפחתך.
 
יש לתגמל את החבר'ה הטובים במחלקה, להראות להם אופק מקצועי, לתת להם תוספות שכר תואמות לביצועיהם ויעילותם. לפעול לכך שירצו ללמוד ולהתקדם ברמתם המקצועית, ואז כשיהיו מוכנים יחפשו תפקיד עם שכר גבוה יותר.
הרצון להתקדם לגיטימי! לעזוב אותך גם הוא לגיטימי (זאת אינה בגידה) ויש אפילו לעודד מגמה זו. תפקידך הוא להכשיר אותם לעזיבה זו!





הרשם חינם לקבלת עדכונים!
דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
תפקיד/מקצוע *

Go Back  Print  Send Page
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון

 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 

ספר דיגיטלי, מגזין דיגיטלי,
קטלוג דיגיטלי, חוברת דיגיטלית

דיגיטלר
המרת חוברות לתצורה דיגיטלית
http://www.digitaler.co.il
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים