מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 

   לאכול, או לסעוד?
 

ההבדל בין Eating  ל-Dinning – או ההבדל בין "לקוחות" לבין "אורחים". כאלו שדואגים רק "לא לצאת פראיירים" מחדר האוכל במלון, לעומת אלה שבאו להתענג על הארוחה בנופש. וזה כמעט כל ההבדל.
 

שף מיקי ניר

 
"יש לי תחושה שאתה טורח ומבשל רק עבורי" ... המחמאה הכי גדולה שקיבלתי מאורחת מאז שנכנסתי לעבוד בתחום האירוח והאוכל.
תחילת עונת התיירות עם סיום תקופת החגים מבשרת לנו תופעות שאנו כל כך אוהבים. אורחים אדיבים, עומדים בשקט בתור לחדר האוכל, אוכלים בנחת, כמויות אוכל סבירות...שונה כל כך מאורחינו בני עמנו.

 
לא לצאת פראייר
 
באנגלית יש הבדל עצום בין Eating – לאכול, ובין Dinning – לסעוד. אורחינו בני עם ישראל באים לחדר האוכל לאכול...(To Eat) "שילמתי – מגיע לי!" אכול ככל יכולתך ואף יותר מזה. אנו רואים את כמויות האוכל העצומות שנעלמות מהמזנונים, לאחר מכן מוצאים את רובן בפח האשפה. רעש, המולה ובעיקר התלהמות לא מוסברת.
אלו אינם אורחים הם 'לקוחות'. שואלים עצמם כל הזמן: "מה הרווחתי?"... דפקו אותי אז אני אדפוק אותם?"...שילמתי, מגיע לי!"
בודקים כל הזמן כמה שילמו לעומת האחרים, איזו הנחה קיבלו שחס וחלילה לא יצאו פראיירים.
'הלקוחות', מעמיסים על הצלחת אוכל בכמויות כאילו אין מחר.
'ללקוחות', נופל אוכל על הרצפה ולא מרימים: "...שילמתי. שהכושי ינקה!"
מלכלכים את המפה, יש מכבסה..
'הלקוחות', מלכלכים ומחרבים את המזנון, מה אכפת זה לא בבית.
לילדי 'הלקוחות' נופלות כוסות מהידיים ונשברות. צלחות מתנפצות על הרצפה, אוכל מתפזר מתחת לשולחן. מחנכים אותם שמה שאסור בבית מותר במלון.
'הלקוחות' נכנסים לחדר האוכל ומתיישבים היכן שנוח להם (זוג בשולחן המיועד ל- 6 אנשים), מבלי להתחשב באחרים כאילו רכשו את המלון.
'הלקוחות', עסוקים "בהנהלת חשבונות". כמה שילמו לעומת כמה שקיבלו (דרך אגב, הם תמיד בתחושה שמגיע להם יותר!).
'הלקוחות', ימששו את כל הלחמניות והלחמים (למרות שעומדת מפית לרשותם, כדי לא לגעת בידיים חשופות) כאילו זה בביתם הפרטי ללא כל התחשבות באורחים האחרים.
ואחרי שבחרו להם לחמניות, לוקחים את הסכין מעמדת הפריסה, מביאים לשולחן מהמזנון את קערת סלט הטונה ומכינים כמות מסחרית של כריכים.
'הלקוחות', תמיד יתלוננו כי "אין להם מה לאכול", למרות שבמזנון ישנן 5 מנות עוף בסגנונות שונים, 3 מנות בקר, עמדת פריסה של אנטרקוט ושל טלה, ירקות ממולאים, 2 סוגי דגים ועוד כ- 8 מנות של תוספות. בלי לדבר על עמדת סלטים מיוחדים, סלטים ים תיכוניים וסלט בר.
'הלקוחות', תמיד ינסו להגניב ילד אחד או שניים לחדר האוכל וכאילו לא מבינים מדוע אי אפשר. " ... "הוא ילד קטן אוכל אולי רק אורז."
'הלקוחות', תמיד יחפשו לשדרג את החדר ולעבור לסוויטה בחינם, למרות שבפירוש אינם מוכנים לשלם עבור זה ("מה אכפת לך, הרי בין כה יש חדרים ריקים").
'הלקוחות', ידליקו נרות שבת בחדר למרות האיסור המפורש ויענו בגסות למי שינסה להעיר להם שהם עלולים לגרום לאסון ("את רוסייה, בכלל לא יהודייה, מה את מבינה?")
'הלקוחות', יתגנבו לחדרי השרות כדי לקחת עוד נייר טואלט, סבונים ומגבות (שחלקם ייכנס לתוך המזוודה..."שילמתי!")
'הלקוחות', יתלוננו ללא הרף על רמת השרות, איכות האוכל, הנוף שנשקף מחלונם, המעליות, השטיחים וכן הלאה ובסוף יזרקו לחלל האוויר את הדרישה לפיצוי.  מילת הקסם "פיצוי"!
לא חשוב כמה אכלו, לא חשוב איזה נזק גרמו, לא חשוב עד כמה היו גסי רוח וקולניים, הטרידו את הצוות ואת אורחי המלון, העיקר שיקבלו פיצוי.
ש-ו-ק-ו-ל-ד-!!!
והם מקבלים כי אתה רוצה שקט תעשייתי ומשוכנע שהם עלולים להזיק לשמו הטוב של המלון.
 
 
אורחי עונת התיירות
 
לעומתם, אורחי עונת התיירות מגיעים לחדר האוכל כדי לסעוד (To Dine), ליהנות ממאכלי השף, אומרים תודה וברכה.
הם אלה שבאים לבלות בנעימים ולהתענג על האירוח שלנו. הכול טוב בעיניהם, גם אם  יש תקלות שהן בגדר ההיגיון, הם מבינים שכולנו בני אדם ושתקלות קורות, הם מלאי אמפטיה והתפעלות במאמצים שלנו לארח אותם ולהנעים את זמנם.
התור בצ'ק אין ארוך, אין דבר, ישבו בינתיים בלובי וישתו משהו. "החדר עדיין לא מסודר, חבל, אבל נרד בינתיים לבריכה"
"החלב חמוץ, אין דבר, קורה, יחליפו לנו". "אין מקום בחדר האוכל... זה בסדר, נמתין, האוכל לא יברח, רק לא מזמן סיימנו את ארוחת הבוקר".
האורחים באים להתענג על חופשתם ולא לעשות הנהלת חשבונות. שום דבר לא יוציא אותם משלוותם.
הם המפרגנים הכי גדולים שלנו. "האוכל מצוין, יותר טוב מהבית" ונוזפים בנו בחיבה על שהם משמינים מהמטעמים שטרחנו להכין עבורם.
יחד עם כל זאת, האורחים לא פראיירים. עומדים על שלהם ודורשים את המגיע להם. אבל בדרכי נועם, בסבלנות ועם חיוך על הפנים.
הם לא באו כדי לצאת למלחמה...הם באו כדי לבלות וליהנות – To Dine!
 
בין לקוחות לאורחים
 
למרות כל זאת אנחנו צריכים להיות מארחים גם ל'אורחים' וגם ל'לקוחות'. עלינו להיות מספיק מקצוענים כדי לגייס בתוכנו חיבה גם ללקוחות.
כאשר תצוגת האוכל מרשימה, הטעמים מיוחדים וחיוך רחב על פנינו, אנו מצליחים לנטרל חלק מהמרירות והכעסים. החיבה יכולה להפוך  תוך כדי השהייה... 'לקוחות' ל'אורחים'.




הרשם חינם לקבלת עדכונים!
דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
תפקיד/מקצוע *

Go Back  Print  Send Page
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים