מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 

   גמילה משתייה ממותקת – זה אפשרי

שתייה מתוקה היא חלק בלתי נפרד מהעידן המודרני. יש מי שחושבים שהיא כאן כדי להישאר, אך מי שמפנים את המחיר הבריאותי של צריכה מופרזת יודע שמשתלם מאד להיגמל. אם טרם צלחתם את המעבר למים צלולים, זה הזמן להמשיך לקרוא

יובל בנר

כמעט כל בית בעולם המערבי צורך משקאות מתוקים ברמה זו או אחרת. בקבוקי שתייה קלה נמצאים על השולחן בארוחה משפחתית, באירועים וכליווי קבוע של רוב סוגי הבילוי. הבעיה מתחילה עם ההכרה בכך שההרגל הזה הוא לא ממש בריא ושכדי להיפטר ממנו יש צורך לסגל הרגלים חדשים, ויצירת הרגל חדש, כידוע, אינה דבר קל. אך עוד לפני שנדון לעומק בשאלה כיצד ניתן להקל  את המעבר משתייה ממותקת ומזיקה לטובת מים צלולים ובריאים, מוטב להקדיש רגע נוסף כדי להבין ממה בכלל מורכבת הבעיה ששמה "שתייה קלה וממותקת".
ישראל ניצבת בראש טבלת הצריכה העולמית של משקאות ממותקים לנפש, נתון לא מפתיע במיוחד אם נדמיין את עגלת הסופר הממוצעת של רובינו. המצב נהיה גרוע יותר כאשר בני נוער נכנסים למשוואה. במספרים, ע"פ סקר של אירגון הבריאות העולמי, נמצאת ישראל במקום הראשון בצריכת משקאות קלים אצל ילדים בני 13, כלומר 55% מהבנים ו-49% מהבנות צורכים לפחות משקה קל אחד ליום. בממוצע, בני הנוער שלנו שותים כשתי כוסות של משקאות קלים ליום וככלל, רוכשים הישראלים מדי שנה כ-780 מיליון ליטר של משקאות קלים ו- 22% מהישראלים דיווחו על צריכת משקה קל לפחות מדי יום או כל כמה ימים.

מהם הנזקים?
הקשר בין צריכתם של משקאות קלים לבין השמנת יתר ובעיות בריאותיות אחרות מוכר מזה זמן רב לעולם הרפואה והבריאות, ולא בכדי. כשפחית ממוצעת של משקה קל מכילה כ-9 כפיות סוכר, ושקית שוקו כ- 5 כפיות סוכר, לא קשה לחבר בין הנקודות. צריכה מוגברת של סוכר, כמו זאת הנגרמת משתייה עודפת של משקאות קלים, יכולה במבוגרים להוביל לתופעות כמו כבר שומני, סכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, בעיות לב ואף יש המקשרים אותה גם לדיכאון, בעיקר בקרב נשים. אצל ילדים, הדבר מתבטא בנטייה להשמנה והגברת הסיכוי לפתח כמבוגרים את התופעות אותן הזכרנו קודם לכן, כמו גם האפשרות לנזקי שיניים ארוכי טווח.
למול כל אלה, עומדים איתנים היתרונות המובהקים שבשתיית מים צלולים. שתייתן של כ- 8-10 כוסות מים ביום מקושרת לרמת אנרגיה גבוהה יותר במשך היום, עור בריא יותר, פחות קמטים ושיפור תהליכי עיכול. המים בגופנו משמשים כחומר סיכוך למפרקינו כך שבשתיית מים אנו ממש מונעים כאבי גב ומפרקים. שתיה מרובה של מים מקושרת אפילו למניעה של סרטן המעי הגס הנפוץ בעיקר אצל מבוגרים, מקטינה בעיות שיניים ותורמת רבות לניקוי הגוף מרעלים ומיני פסולת המצטברת בו. ואם לא התרשמתם עד כה, שימו לב לזה: שתיית מים מסייעת לירידה במשקל והינה חלק בלתי נפרד מכל דיאטה מאוזנת.
אז אחרי שהשתכנענו שזה כדאי, בואו וננסה להבין מה אפשר לעשות כדי להתחיל לשתות מים במקום משקאות קלים הנה כמה מהן:

הפכו את המים לזמינים
 אם מים יהיו זמינים לנו בכל רגע, קל יהיה הרבה יותר להתרגל לצריכה קבועה שלהם. באופן יחסי, ההיערכות היא די פשוטה: יש לדאוג לכך שתמיד יהיה בקבוק מים בנמצא ובהישג יד. כשאתם בבית , תוכלו לעשות לעצמכם את החיים אפילו קלים יותר ע"י התקנה של בר מים שלבטח יסייע בעלייה של צריכת המים של כל דיירי הבית, על חשבון כל שתיה אחרת.
 
זמנים מתוקים
חשוב להפנים שהשינוי לא יגיע בין לילה. את השינוי המבורך נטמיע במתינות ולאורך זמן. וככל שנתמיד, כך השינוי יתרחש באופן טבעי יותר ויותר. לכן, במיוחד אם אתם צרכנים כבדים, קבעו לכם זמנים קבועים מדי כמה ימים שבהם ורק בהם מותר לכם לשתות משקאות ממותקים. אלו יהיו העוגנים שלכם בתוך תהליך הגמילה שיעזרו לכם לא להישבר ולעצור אותו. מנגד, כדי שאותם עוגנים לא ידרדרו בחזרה לצריכה קבועה, חשוב לתעד באופן מסודר כל פעם ופעם שכזאת. כמו כן, עצם העיסוק בתיעוד והמעקב הצמוד אחרי ההפחתה ההדרגתית יסייעו להוספת אתגר ועניין בו. 
   
פשוט לכו על סודה
מים משעממים אתכם? נסו סודה. נכון, יש לה מוניטין של שתייה למבוגרים, אך צעירים רבים גילו את הפוטנציאל שלה ונהנים ממנה מאד גם בלי הסוכר שמצטבר על השיניים. שימו לב כמובן  שאתם שותים סודה ולא מיץ ממותק עם גזים, אחרת לא עשינו כאן כלום.

פרגנו לעצמכם מים בטעמים
נא לא להתבלבל – הכוונה היא לא לאותם משקאות המתהדרים בכיתוב "מופחת סוכר" בשעה שהם למעשה גדושים בו עד להתפקע, אלא לדבר האמיתי והביתי. ישנם פתרונות מוכרים ופופולריים בדמות עשבי תבלין כגון נענע, לימונית או פלחי לימון, ולצדם תוספות מעניינות ומקוריות יותר כמו נגיעות קלות של ג'ינג'ר, תה קר או אפילו פרוסות מלפפון שיהפכו את קנקן המים המוכר והוותיק לחדש ומרגש יותר. למעשה, שילוב של פרוסות פרי כמו תפוז או תות יכולים להיות בדיוק מה שחיפשת כל הזמן.

לסיכום: קשה אבל אפשרי
המעבר מהסוכר המזיק לצלול והבריא אינה קלה, וגם את רומא לא בנו ביום אחד, אך זכרו כי אם אתם צרכנים כבדים של שתייה קלה, מוטב להתחיל ולהפחית כבר מעכשיו. שם המשחק הוא מתינות וראייה לטווח הארוך. אין מה לפחד מהשינוי כי אם יבוצע לאורך זמן הוא לא יורגש לרעה ובמקביל איכות החיים תשתפר להפליא. אז למה אתם מחכים?



הרשם חינם לקבלת עדכונים!
דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
תפקיד/מקצוע *

Go Back  Print  Send Page
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים