הקרב על מדף החלב אינו נחלת השוק המקומי בלבד. במהלך חמש השנים האחרונות נצפה גידול מתמשך של חדשנות והשקת מוצרים חדשים בקטגורית הגבינות ברמה הגלובלית. מתוך סה"כ ההשקות החדשות בקטגוריית מוצרי החלב, ההשקות של מוצרים חדשים בתחום הגבינות מהוות 34% מהקטגוריה. ברמה הגלובלית הושקו במהלך 2014 למעלה מ-6000 מוצרים חדשים בתחום הגבינות. 7 היצרניות המובילות בהשקות מהוות סך של 16% מכלל ההשקות (חברת ארלה מובילה במספר ההשקות החדשות), מה שמעיד על עצימות הפעילות גם בקרב חברות בינוניות וקטנות. קצב הגידול הגלובלי ((CAGR בהשקת מוצרים חדשים בקטגוריה ב-5 השנים האחרונות דומה לזה של קטגוריית החלב כולה ועומד על כ-12%.
היקף שוק החלב בישראל עומד על כ-7.5 מיליארד ₪ כאשר שלוש המחלבות המובילות תנובה (55%) שטראוס (21%) וטרה (11%) מחזיקות יחד בכ90% מהשוק. מחלבת גד הרביעית בגודלה, נמצאת הרחק מאחור עם כ3.5% נתח שוק וכל עשרות המחלבות הקטנות האחרות מחלקות ביניהן יחד נתח שוק של פחות מ-10%. עפ"י נתוני הלמ"ס משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה כ290 ₪ לחודש בממוצע על מוצרי חלב. הצרכן הישראלי צורך בממוצע כ-16 ק"ג גבינות בשנה מתוכן 12 ק"ג גבינות לבנות ו4 ק"ג גבינות קשות. אין ספק שהמילה האחרונה בתחרות על שוק הגבינות המקומי, שהחלה בסערה עם פתיחת השוק ליבוא מאסיבי (20% מהיקף השוק) של גבינות צהובות וכניסת שופרסל למותג פרטי בחלב, טרם נאמרה.
לפניכם טעימות של חידושים מבית היוצר של חברת Innova Market Insights .
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה