מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
טבחים לא מרוצים


אתה, השף המסור, המקצוען ובעל האמביציות; התחלת בג'וב חדש, נכנסת לנהל מטבח חדש. אתה מלא מוטיבציה ורצון לחולל פה שינוי וליצור סביבת עבודה נוחה ויעילה. אבל ברקע - הקיטורים. אל תיתן לעובדים לא מרוצים לקלקל לך. יש בהחלט מה לעשות.

שף מיקי ניר*
-------------
*שף ראשי בהילטון אילת, מלכת שבא
 
 


התחלת תפקיד חדש, אתה מלא מרץ, האופטימיות ממלאת אותך, רעיונות חדשים מתרוצצים במוחך.
לפני שהתחלת לעבוד במלון התברר לך שזו חברה רצינית שכיף לעבוד בה. התפקיד שהוצע לך מתאים לכישוריך ויכולותיך המקצועיות, הניסיון שצברת רק יועיל לך וגם השכר והתנאים הנלווים נראים לך.
הקריירה מבטיחה, העתיד צופן בחובו רק טוב והכל נראה וורוד.
אבל...
המפגש עם העובדים מעביר אותך למציאות אחרת. חלקם מיואשים, ציניים, חסרי אמונה ועייפים.
במטבח קיימת קבוצה של עובדים 'לא מרוצים'. הם נחמדים איתך, מסבירי פנים ואפילו מעט סקרנים לראות את הבוס החדש, אבל לא יאמרו מילה טובה על החברה, על מנהליה ועל דרך ניהולה.
בכל פעם "שתיתקל" עם ההנהלה מיד יאמרו העובדים 'הלא מרוצים': "אמרתי לך, אין עם מי לדבר".
תנסה להביא רעיונות חדשים ואותם עובדים "יהרגו" אותם בטרם עת: "אין סיכוי שמישהו בהנהלה יקבל אותם", כך יאמרו.
כל שינוי הכי קטן יתקל בחומת ספקנות, ציניות קרה ובעיקר רצון לשמר את הקיים ללא זעזועים מיותרים.
לאחר מספר שבועות, מתחילים להתעורר גם אצלך הספקות והמלון כבר לא נראה כמו בהתחלה, האופטימיות וההתלהבות שלך שוככים.
במידה שתאפשר למגמות שליליות אלו, ולעובדים הלא מרוצים להשפיע עליך תגרום לפגיעה ישירה בתפקודיך, בהמשך הקריירה שלך ובעתידך המקצועי לאורך זמן.
אל תחשוב שאם תפטר מספר עובדים "לא מרוצים-רעשניים" תחולל שינוי והמגמה השלילית תימוג.
עברתי בחיי המקצועיים מספר בתי מלון וארגונים, בכל אחד מהם נתקלתי בקבוצת 'הלא מרוצים'. ההתמודדות מולם אינה קלה, אך לאור ניסיוני ובמשך השנים גיליתי מספר דרכים להילחם בתופעה.
* * *
להלן השיטות שאני ניסיתי להתמודד עם גישות שליליות ולהילחם עם הפסימיזם השורה במחלקה:
1. הסק מסקנות משלך. בשבועות הראשונים שלך הבט סביבך, למד את דרכי העבודה, הכר את המלון ועמיתיך. למד את תרבות המלון, האינטראקציה בין העובדים לבין עצמם, בין ההנהלה לעובדים ובין מנהלי המחלקות השונים. רשום את ההתרשמות המידית שלך ללא סינון וניסוח (בעתיד תחזור ותעיין במה שכתבת ואז תתנסח מחדש).
זוהי תקופה מסוכנת כי העובדים הלא מרוצים ינסו לצרף אותך לדכדוך הכללי ולמשוך גם אותך אליהם למטה. אל תיתן להם להשפיע על הראייה האובייקטיבית שלך. התעלם מהשלילי וחפש את החיובי, שמור על ראש פתוח והסק את מסקנותיך בעצמך.
2. צא מהמשרד. למרות האילוצים הרבים שדורשים ממך עבודה משרדית, אלץ את עצמך לצאת מהמשרד. פגוש את עובדיך במחלקות השונות, דבר איתם, הקשב להם, אל תרצה את רעיונותיך כי הם עדיין לא בשלים לכך, למרות שהסקרנות שלהם לדעת לאיזה כיוון תוביל את המחלקה דוחפת אותם לשאול ולהתעניין.
היפגש עם קולגות שלך במלון, שמע מהם את דעותיהם (אנשים אוהבים שמקשיבים להם) ויתברר לך שהם מעט יותר אופטימיים מהעובדים הלא מרוצים. זה ייתן לך חמצן להמשיך ולהתמודד מול אותם עובדים לא מרוצים.
3. עבוד איתם. כנס לכל אחת ממחלקות המטבח ועבוד איתם. הכר את כל פריטי הציוד וכיצד משתמשים בהם. הכר את השטח היטב, היכן נמצאים המחסנים, המקררים והמעברים השונים. תופתע לגלות "מטמונים" מעניינים כדוגמת ציוד לא מנוצל, כלים חדשים שנרכשו וטרם נעשה בהם שימוש.
הראה להם את יכולותיך המקצועיות תוך הצטרפות לקצב העבודה ולא תוך הבעת עליונות. אל תזלזל במה שעשו קודמיך, ההפך, פרגן אבל תראה מעט חדשנות. עשה שינויים ולא מהפכות.
4. התמקדות בתפקיד. המנע משיחות רכילות. אל "תלכלך" על קודמך בתפקיד. אין זה אומר שלא תשתתף בשיחות "על המצב", אבל המנע מלהביע דעה נחרצת (עדיין אינך מכיר טוב את מקום העבודה), הקשב ולמד.
אל תאמר: "... במלון הקודם שעבדתי היו עושים כך וכך...", או: "העובדים במקום הקודם היו כאלה וכאלה ואילו אתם..." אף אחד לא מעניין אותו מה עשית בעבר. עליך להוכיח כעת מה אתה יודע וכיצד להתמודד עם המציאות החדשה.
התמקד בביצוע המטלות היום-יומיות שלך. שאף לניצול מקסימלי של שעות העבודה. זכור את הסיבות שהביאו אותך למלון והשאיפה שלך למצוינות.
5. אל תתייאש. שום חברה אינה אידיאלית ותמיד יהיו טרדות היום שיתסכלו אותך, כישלונות בצד הצלחות קטנות. אל תיתן לייאוש להשתלט עליך ולקבוצת העובדים 'הלא מרוצים' להוכיח לך כי צדקו מלכתחילה.
חפש נושאים חיוביים לטפל בהם, נסה להעלות חיוך על פניהם של עובדיך והקולגות, התעלם מהשלילי וכך יהיה לך הרבה יותר קל להתמודד עם קשיי היום-יום.
6. צָוות מחדש. לאחר שהכרת את העובדים שלך, נסה לצוות אותם מחדש. בחר את האדם הנכון לתפקיד המתאים בו ינחל הוא הצלחה. ההצלחה שלהם זו ההצלחה שלך. אל תבטיח תפקידים ודרגות. קודם כל תן להם להוכיח יכולות מקצועיות, ניהוליות ומנהיגות ורק אז תציע תפקיד ששכרו בצדו. תופתע שישנם עובדים "שקטים" שבתחילה לא הבחנת בהם המגלים יכולות רק אם נותנים להם את האפשרות.
7. קח אחריות. שף גדול יודע שכל אירוע במטבח שלו הוא באחריותו. אל תטיל אשמה בעובדיך, את האשמה על כישלונות קח על עצמך. עובדיך לא טיפשים, הם יקבלו את מנהיגותך ואיתה ילמדו לקחת אחריות על עצמם מבלי לנסות להסתיר "פשלות". תופתע לראות שינוי בגישה אצל קבוצת העובדים 'הלא מרוצים'.
 8. פרק את קבוצת 'הלא מרוצים'. עליך לעשות מאמצים עילאיים כדי לפרק קבוצה זו ולבודד את האלמנטים הדומיננטיים.  זמן באופן נפרד למשרד לשיחה אישית כל אחד מאנשי הקבוצה (כאשר מנהיגיה יוזמנו אחרונים), הקשב למצוקותיו (וזה לא תמיד השכר), נסה לסייע עד כמה שניתן ובעיקר ליצור אמון. הסבר שעיקר תפקידך מתמקד בסיוע לו לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר ועליך לתת לו את כל הכלים לכך, אם זה באופן טכני (כלים וציוד תפעולי תקין) ואם זה באופן אישי (סיוע לבעיות אישיות ואוזן קשבת).

* * *

אל תחפש אשמים במצב, מצא את הדרכים להוביל להצלחה. נצל את ניסיונך המקצועי והתמקד בדרכים חדשות. אל תיתן "לקוטרים" להשפיע עליך, בטח בעצמך והובל את האנשים. כולם רוצים מנהיג חזק.

 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים