הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
למה כדאי לנו לאכול פירות יבשים + טיפים
ליאורה חוברה דיאטנית קלינית M.Sc.  ויועצת תזונה לחסדי נעמי
 
 

 ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות וגם לאלה שאוהבים לאכול פירות יבשים. איזה מזל שהטבע ארז לנו את הבריאות בשקיקים כל כך טעימים ומתוקים.
אז בואו נראה למה כדאי לנו לאכול פירות יבשים:
• כי הם  עשירים בוויטמינים ובמינרלים ומומלצים כדרך להעשיר את התפריט גם בקרב מי שלא כל כך אוהב פירות.
• כי הם  מצטיינים במיוחד בתכולה גבוהה של סידן וברזל ולכן תורמים לבריאות העצם ומתאימים גם לטיפול במצבים של אנמיה, נשירת שיער וציפורניים חלשות.
• וגם בגלל שהם  עשירים באבץ שחשוב לשיער ולעור וגם לאיכות הזרע של הגברים.
• לעומת זאת אין בהם בכלל שומן וכולסטרול ולכן הם מצוינים גם למי שסובל ממחלות לב או רמות כולסטרול גבוהות.
•  הם גם דלים בנתרן ועשירים באשלגן,  מה שמתאים לשמירה  על  לחץ דם תקין.
• עוד הם מביאים לצלחת -  סיבים תזונתיים המסדירים את פעילות הקיבה, מונעים עצירות,  תורמים להפחתת כולסטרול ומקטינים סיכון של  סרטן המעי הגס.
• ולא לשכוח שהם עשירים בנוגדי חמצון – ולכן מספקים הגנה  מפני מחלות לב וכלי דם וסוגים שונים של סרטן ומאיטים הזדקנות.
• ומה לרפואה הסינית יש לאמר על פירות יבשים? לדעת הסינים מומלץ לאכול פירות יבשים בחורף דווקא , מכיוון שפירות טריים נחשבים לבעלי אנרגיה מקררת ואילו הפירות היבשים מחממים. אם נכין מהם לפתן מבושל ומתובל בקינמון או תבשיל קדרה בבישול ארוך (ומיד מגיע מתכון)  הם יחממו אף יותר את הגוף.
אבל בכל זאת אי אפשר להתעלם מהתכולה הקלורית הגבוהה שלהם. פרי יבש הוא למעשה פרי טרי שהוצאו ממנו המים. כך שכמות הקלוריות בפרי יבש זהה לכמות בפרי טרי. אלא שבגלל שהם קטנים יותר ונאכלים בשיטת "חבר מביא חבר", קל מאוד להגיע לכמות גדולה של קלוריות.
כמה טיפים לעבור את החג הנחמד הזה בלי תוספת במשקל:
• לא כדאי לאכול את הפירות היבשים מתוך קערות, צלחות או שקיות. החליטו מראש כמה אתם מתכוונים לאכול ואת הכמות שימו לכם בתוך קערית.
• החליפו את כל מנות הפרי שבתפריט שלכם במנות של פרי יבש. כל מנת פרי מכילה כ–50 קלוריות. כך למשל, תוכלו לאכול ביום  4 משמש מיובשים, 2 שזיפים מיובשים ו- 2 כפות צימוקים.
• אם פירות יבשים  ממש עושים לכם את זה ואתם מוכנים לשם כך לוותר על חלק מהלחם, תוכלו להמיר חלק מהלחם בפירות יבשים. פרוסת לחם קל מקבילה למנת פרי, וכך תוכלו להוסיף עוד מנת פרי אחת או שתיים לתפריט.
•   גם ממתק יומי יכול להפוך למנות פרי. מנת ממתק יומי מכילה בדרך כלל כ– 100 קלוריות. מומלץ בהחלט לבחור בפירות יבשים במקום הממתק – כך תזכו במתוק טבעי ותספקו את הרצון לפירות יבשים.
• העדיפו פירות יבשים שאינם מסוכרים. הסוכר שמוסיפים מיותר לגמריי, גם כך הם מתוקים מאוד.
• את מה שנשאר לכם מהחג אפשר לחלק לשקיות, ובכל אחת לארוז שילוב של פירות יבשים ואגוזים בכמות מדודה. שימו שקית כזאת בתיק או במקום העבודה, ותאכלו כארוחת ביניים בימים שלאחר החג.
• עוד דרך לניצול השאריות היא להכין מאפים – עוגות ועוגיות, חטיפי בריאות או אפילו לשלב את הפירות היבשים שנותרו בתבשילי בשר או סלטים (מתכונים בהמשך). כך נפזר את הקלוריות שלהם בתוך תבשיל, נעשיר אותו בבריאות וגם הדיאטה לא תינזק.
כמה זה מנת פרי של פירות יבשים?
כל מנה מכילה 50 קלוריות: 2 משמש או שזיפים/ 2 כפות צימוקים או חמוציות או אוכמניות מיובשות/ דבלה גדולה/ 2 תמרים/ עיגול אננס.

 


 


הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים