הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
סיפורה של פרוטרי
מה שהחל כעסק קטן בבת-ים ששיווק מוצרי מזון בקרב עולי חבר העמים, הפך לאחת החברות המובילות בארץ, עם מפעל לייצור שימורים ומרכז לוגיסטי ועם מגוון של מוצרים המגיעים לכ-1500 נקודות מכירה בכל רחבי הארץ. סיפורה של חברת 'פרוטרי'.


שרון פרנצי
 
 
כבר שנים שהתרגל הצרכן הישראלי על-פי רוב לקנות מוצרי מזון כחול-לבן. אותם מוצרים מוכרים מאותן חברות ישנות, מוכרות וטובות, מצאו את מקומם בדרך זו או אחרת על מדפי מטבחינו מזה שנים. אולם כיום, בימים בהם אותן חברות מזון ישראליות רוכבות על גלי העלאת מחירי המע"מ ומעלות מחירים בעצמן, נוסף לאלכוהול שהפך גם הוא כבר למותרות, הגיע הזמן שנפנה את מיטב מדפינו למזון ואלכוהול מיובאים דווקא. כי אם גם כך המחירים עולים, מדוע שלא נהנה ממוצרים טובים מבית היוצר של חו"ל? המזון והאלכוהול המיובאים הפכו כבר מזמן למנת חלקם של עולי חבר העמים, ולא בכדי.
"פרוטרי" הינה אחת החברות המובילות בתחום ייבוא ושיווק מוצרי מזון ואלכוהול, המשווקת לרשתות השונות מוצרי מזון איכותיים ומגוון רחב של משקאות חריפים, החל בוודקה וברנדי עילית, וכלה בבירה הפשוטה והטובה לצינון יום קיץ לוהט.
שלמה (61) ולובה רבינוביץ' הם הבעלים והמייסדים של "פרוטרי", אותה הקימו בשנת 1990 במפעל מזון קטן בבת-ים. מאז התפתח העסק, וכיום הם עובדים בו עם שני ילדיהם, אווה (38), האחראית על שיווק ופיתוח מוצרים חדשים וקשר עם ספקים מחו"ל ודודו (33), רואה חשבון המתעסק בפן הכלכלי בחברה.
"לובה היא המוח ואני הכוח", אומר רבינוביץ', "היא הכלכלנית מבין שנינו ואני דואג לפן המסחרי.


אז במה אתם עוסקים?

אנחנו יבואני מזון (מתוקים, מאפים, מזון מדף ושימורים), משקאות ומשקאות חריפים. בנוסף לכך אנחנו גם משווקים את המוצרים הללו. יש לנו צי של משאיות שיחד אתו אנחנו משווקים מצפון ועד דרום הארץ לנקודות מכירה כמו רשתות שיווק, מעדניות וסופרים. במשקאות החריפים אנחנו מייבאים הכול - וודקות, בירות, ברנדי, ליקרים. יש לנו ליין של וודקה מדהימה, "ליטא", ובנוסף לזה אנחנו גם מייבאים את ברנדי "גלוריה" שהוא ברמה מאד גבוהה, שעשינו לו השקה מפוארת ב-16 לדצמבר בשנה שעברה באולם "הטירה" בגעש. אנחנו מייבאים תחת השם "פרוטרי" וגם משווקים תחת השם הזה. כמו כן, ישנם המון ספקים ויבואנים שפונים אלינו שנשווק אותם. לדוגמא, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם חברת "רדקס" שהם היבואנים של בירה "זיפר", "קסטיל" ו"דליריום", שהיא בירה המגיעה בבקבוק חרסינה לבן, שבולט מיד על המדף. סך הכול אנחנו מייבאים ומשווקים 26 סוגי בירות. חוץ מזה אנחנו מייצרים תחת שם מותג שלנו, וכך למשל ייצרנו בירה בגרמניה תחת שם זה.

איך אתה התגלגלת לעסק ומה הביא אותך לרעיון?

בשנת 1990 היה לי מפעל מזון בבת-ים באזור התעשייה, ובאותה תקופה שהו בעיר         המון עולים חדשים, ובין היתר הם הסתובבו באזור התעשייה כמעין בילוי. הם נכנסו למפעל וראו שאנחנו מדברים רוסית, ועם הזמן החלו לשאול מאיפה אפשר להשיג מוצרי מזון שקרובים ל'מנטליות' שלהם. וכך הכול התחיל, ממפגש קטן של כמה עולים. אז באותה תקופה לא היה "טיב טעם" ולא הייתה שום נקודת מכירה שמוכרת מוצרי מזון שקרובים מנטלית לעולים החדשים. אפשר לומר שממש התחלנו מאפס.

איך העסק התחיל – איך היום?
התחלנו עם פחות עובדים ועם הזמן התחילו להכיר אותנו בשל השירות והאמינות שלנו. מההתחלה הלקוחות שלנו יודעים שאנחנו משווקים מוצרי עילית איכותיים ביותר. צברנו עם הזמן עוד לקוחות, התפתחנו וקנינו עוד משאיות, ועברנו לאזור תעשייה כנות ב-1997. כיום החברה מונה כ- 40 עובדים.


איך אתה מסכם את השנה האחרונה?
השנה האחרונה מאד מוצלחת, אנחנו כרגע עומדים לקראת פרויקטים חדשים ומוצרים חדשים שהולכים להגיע לארץ ולעניין מאד. כל שנה מוצלחת מקודמתה ומקווים להמשיך כך.

עד כמה התחרות בתחום שלך גדולה?
התחרות היא מאד גדולה בתחום המזון, כולם יודעים זאת. כולם מכירים את "פרוטרי", יש לנו צוות של מנהלי מכירות ובנות שעושות הזמנות טלפוניות מול הלקוחות שלנו, בקרוב ל-1500 נקודות מכירה. כל לקוח הוא כמו משפחה בשבילנו, וכולם מקבלים אצלנו יחס משפחתי. הם יודעים שהמוצרים ברמה גבוהה, טעימים ואיכותיים ויש להם 'אבא ואימא'.

מה הייחודיות שלכם בעסק, לעומת אחרים?
אנחנו נמצאים בתחום כבר המון זמן וכולם מכירים את המזון והמוצרים שלנו, הם טעימים ונמכרים טוב. היחס והאינטראקציה בינינו לבין הלקוחות הוא חמים ומשפחתי וזה היתרון שלנו ומה שמבדיל אותנו מכל השאר.

מי הלקוחות המרכזיים שלכם? מהו קהל היעד שלכם?
אם לפני עשר שנים היינו נטו לקהל היעד של עולי חבר העמים, היום אנחנו עובדים ומשווקים לכלל האוכלוסייה, יש לנו מוצרים לכל כיס. מבחינת המשקאות החריפים, אנחנו עובדים בעיקר עם "ווין אנד מור", "בית היין", "אלמוגית", "משיח" ו"בית הליקר", שהן רשתות של 4-8 חנויות. מבחינת מוצרי המזון, מדובר בעיקר על הרשתות הלא-כשרות, כמו "טיב טעם", "מעדני מניה", ו"מעדני קלברג". גם ל"סופר דוש" אנחנו משווקים, שהיא כן כשרה.
    

עד כמה אתם גמישים ביחס לדרישות השוק?
אנחנו מאד גמישים, בגלל זה יש לנו יחסים אישיים עם כל בעלי הרשתות והחנויות.
בנוסף לכך, אנחנו מתחשבים ועוזרים בכל בעיה שצצה. אין ללקוחות שלנו טענות, ואם יש, אנחנו פותרים אותן מהר מאד. כל לקוח הכי קטן בשבילנו הוא מלך, וזה לא רק מילים, זה בשטח.

מהם הקווים העיקריים המנחים אותך בעסק?

קודם כל זה איכות המוצר. אם המוצר לא יהיה איכותי, הוא מלכתחילה לא יגיע אלינו. אנחנו בודקים הכול בקפידה בחו"ל, עושים אנליזות, טועמים, הכול. הלקוחות שלנו קונים טווח גדול של מוצרים, כי למעשה יש לנו מחסנים שבתוכם יש מוצרים שהם גם ייבוא שלנו וגם ייבוא של ספקים אחרים וללקוח זה נוח שאנחנו מובילים את כל המוצרים בבת אחת אליו. בשורה התחתונה, גם איכות המוצר וגם השיווק חשובים לנו באותה המידה.

עד כמה המצב הכלכלי הנוכחי ומחירי האלכוהול המאמירים משפיעים על החברה שלך?

כמו על כולם, זה מערים קשיים מסוימים, אבל אנחנו מצליחים להתגבר עליהם. נכון להיום, אפשר לומר שהביקוש לאלכוהול עוד גבוה ולא מרגישים בשינוי כלשהו. השינוי יורגש בחודש-חודשיים הבאים, וזה בוודאי ישפיע לרעה. צריך להתמודד עם הכול, אבל אנחנו תמיד עם הראש למעלה. החברה מבוססת הרבה שנים וכבר עברנו הרבה טלטלות, לכן אנו ערוכים לכל מצב.


מה אתה מאחל לעצמך לשנה הקרובה?
קודם כל, אני מאחל שגשוג בכלכלת מדינת ישראל ושישכון ושלום. אם מדינת ישראל תשגשג, גם אנחנו נשגשג. אני 40 שנה בארץ ומאד אוהב את ארצנו הקטנטונת. ביחד עם המדינה גדלנו ונמשיך לגדול יחד איתה.

איך היית רוצה לראות את העסק בעוד 5-10 שנים?
הכוונה שלי היא להישאר בעסק, אבל להשגיח מלמעלה. הילדים שלי הם הדור הצעיר והם כבר עם כלים בידיים. יחד עם צוות עובדים כישרוני, הם יוכלו לקחת את המושכות, הם צוות מנצח. 


 
 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים