מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
שחר של יום חדש
השחר העולה, היא יצרנית ממרח השוקולד האהוב, שעליו מתרפק כל ישראלי. מדובר לא רק בזיכרונות מהילדות, אלא גם בטעמים ישראליים שורשיים. מותג ישראלי טיפוסי שכבר שלושה דורות של ילדים בישראל גדלים עליו. ללקק את האצבעות.

דנה ירקצי
 
 

במפעל קטן למרגלות הכרמל נרקחה בשקט ובסודיות הנוסחה לממרח השוקולד, השחר העולה שכבש וממשיך לכבוש כבר למעלה מחמישים שנה כל בית בישראל.  אבות ובנים, אמהות ובנות, סבים, סבתות ונכדים, מי מאיתנו לא חלק את אותה פרוסת לחם מרוחה בממרח האהוב והתאהב. באופן פרדוקסאלי הצליחה השחר העולה להישאר בלב הקונצנזוס הישראלי וזאת למרות כניסתם של מותגים מתחרים, זוהרים ומפתים אל השוק וזאת לצד פרסום רחב העתק וגימיקים המאפיינים בדרך כלל את תחום הקמעונאות. חברת השחר העולה נשארה נאמנה למקור ולשורשיות והציבור הלך יחד איתו.

אז איך הכל התחיל? סיפורו של מפעל השחר העולה, יצרנית ממרח השחר המוכר והאהוב, החל בשנת 1948 אז יסדו חמשת האחים לבית וידברג את מפעל "השחר האחים וידברג". בתחילה, היה זה בית מלאכה קטן לייצור ממתקים: טחינה, חלבה, ופלים וריבות. האחים קראו לו "השחר" משום שסברו כי "השחר של הבוקר הוא פשוט דבר יפה".
בתחילת שנות ה-60, עם הצטרפותה של משפחת לבקוביץ, המפעל התרחב. הוקמו קווי ייצור חדשים ויובאו מכונות משוכללות לייצור הממתקים, אז גם שונה השם ל 'השחר העולה'.
עד מהרה הבינו ב-'השחר העולה' כי השוק רווי בממתקים מהסוג שייצרו עד כה, הם חיפשו את המוצר שחסר בו, קרם מובחר למריחה. הם קנו חומרי גלם והחלו לרקוח את הממרח - בכל פעם יצקו לתוך הסיר תערובת במינון אחר. לאחר כמה חודשים יצרו השותפים את הנוסחה הסודית הנמכרת עד היום לממרח.
עם הזמן הוחלט במפעל להתמקד בייצור הממרח. "ממרח השחר" הפך למותג ישראלי טיפוסי שכבר שלושה דורות של ילדים בישראל גדלים עליו.

מלבד העובדה שהשחר העולה הינו מותג ישראלי טיפוסי שכבש כמעט כל בית בישראל, הוא גם נמכר בשתים עשרה מדינות מסביב לעולם עם התאמה לתרבות ולטעם הייחודי של כל מדינה. מאיר בסון, בן 48 סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת 'השחר העולה' מזה שנתיים מסביר מהי הייחודיות בתחום לעומת המתחרים, " אנחנו מוצר ישראלי שורשי שקיים מאז קום המדינה , דורות שלמים גדלו על ממרח השחר העולה ואנחנו מתמחים בעיקר בייצור ממרחים מובחרים בטעמי שוקולד, נוגט ואגוזים."

מה הם מוצרי הדגל של החברה?

"מוצר הדגל של החברה הוא כמובן ממרח הקקאו האהוב המובחר שקיים מיום הקמת החברה. לאחרונה הצטרפו לממרח האהוב עליו גדלו ילדי ישראל סדרה של ממרחים חדשים ביניהם: ממרח אגוזים, ממרח נוגט וממרח נוגט אגוזים. בנוסף מייצרת החברה מוצרים כמו: אבקת קקאו לצורך אפיית עוגות המבוסס על הממרח הקלאסי של החברה, בלוק נוגט הנמכר במעדניות, ממרח נוגט וכמובן ממרח קקאו פרווה."

למרות ההצמדות וההקפדה לאורך השנים על קו שמרני בתחום השיווק בימים אלו עובדים בחברת 'השחר העולה' על קמפיין חדש המשדר נוסטלגיה מתחדשת והוא נקרא 'ליהנות כמו ילד'. החברה מציעה פעילות חדשה,שנקראת 'מה הנשנוש שלכם?', כך היא קוראת לכל בית אב בישראל לבוא ולהציע את הנשנוש המועדף עם ממרח השחר העולה כשהם מצולמים ומעלים זאת אל עמוד הפייסבוק שלהם.


האם יש מוצרים חדשים שאתם מתכננים לצאת עמם?
"יצאנו לפני שנה עם סדרה של ממרחי אגוזים ובהחלט אנחנו כרגע עובדים על פיתוחים שונים והולכים להרחיב את המותג בסגמנטים נוספים"


עד כמה התחרות בתחום שלך גדולה?
"התחרות בשוק שלנו מתחלקת בעיקר בין חברת "השחר העולה" שהיא חברה משפחתית קטנה, לבין ליימן שלייסל, יבואנית ענקית המזון פוררו רושה המייצרת את ממרח "נוטלה". התחרות אינה פשוטה מאחר ותקציבי הפרסום והשיווק של ענקית המזון אדירים ביחס לתקציבים שלנו. למרות זאת חברת ה"שחר" מובילה את שוק הממרחים בישראל ויש לה נאמנות צרכנים גבוה ביותר."


מהו קהל היעד שלכם? 
"קהל היעד שלנו הוא מגוון. הוא כולל מצד אחד את הילדים, הנוער והחיילים ומאידך גם את קהל היותר מבוגר שגדל על הממרח המיתולוגי ומעביר אותו הלאה לילדיו, ולקהל האופים והאופות המשתמשים בממרחים שלנו לאפייה. בקיצור כולם אוכלים את הממרח של "השחר" העולה."

מי הם הלקוחות המרכזיים שלכם?
 "אנחנו מוכרים בכל השוק."

איך אתה מסכם את השנה האחרונה?
"השנה האחרונה לא קלה לאף אחד והמחאה החברתית מורגשת בכל מקום, למרות זאת אנחנו מצליחים לשמור על חלקנו בשוק."


האם המיתון השפיע עליכם?
"המוצר שלנו הוא מוצר נדרש כמעט בכל בית , הוא מוצר שבתקופות קשות צומח כי הוא מוצר עממי."

מה הם הקווים העיקריים המנחים אתכם בעסק?
"חברת השחר העולה היא חברה עממית שמדברת לכל השוק בגובה העיניים מייצרת מוצרים איכותיים ובטכנולוגיה גבוה ובתהליכי יצור מיוחדים, מה שמייחד אותנו הוא טעמו המיוחד והאהוב של הממרח, כמו כן לא כולם יודעים אבל המוצר שלנו הוא ללא כולסטרול וללא גלוטן. הממרח שלנו אהוב ונמצא בכל בית ומשמש למריחה לנשנוש ולאפיה."

מה החזון לשנים הבאות בתחום המזון?
"להישאר חברת ממרחים מובילה בתחומה ולהוביל את השוק בפיתוח מוצרים בתחום זה."


איך הייתם רוצים לראות את החברה בעוד 10-5 שנים?
חברה מובילה בתחומה, חברה עוד יותר חזקה עם מגוון מוצרים רחב יותר והיקף פעילות כפול מהיום.


מה אתה מאחלים לעצמכם בשנה הקרובה בשחר העולה?
"הרבה בריאות, עם כל השאר נדע להתמודד."

 

 

השאלות הנפוצות

האם מוצרי "השחר העולה" מכילים גלוטן?

מוצרי החברה מכילים פחות מ 20ppm גלוטן, כאשר זוהי נוכחות זניחה על פי התקנים. נוכחות זניחה זו נובעת מנוכחותם באוויר הסביבה התעשייתית. חברת "השחר העולה" רשומה באגודת חולי הצליאק בישראל וחולי צליאק יכולים להנות ממוצריה.

האם במוצרי הפרווה של החברה קיים חשש לנוכחות חלב? (החשש נובע מרגישות ללקטוז).
 
מחלקת ייצור הפרווה הינה ממוקמת במבנה נפרד לחלוטין, כאשר מחסני החלב ממוקמים אף הם בנפרד משאר חומרי הגלם במפעל, כך שלא ייתכן עירוב של חלב בתוך מוצרי הפרווה.

האם ממרח "השחר העולה" מכיל שומן טראנס?

ממרח "השחר העולה" מכיל 0.5% שומן טרנס ל- 100 גרם מוצר, שזו כמות זניחה.

מדוע החברה משתמשת במוצריה בחלב נוכרי ולא בחלב ישראל?

אחת ממטרות החברה היא שמירה על מחיר עממי של מוצריה, שימוש בחלב ישראל ייקר את מוצרי בחברה בשיעור ניכר. בעתיד תנסה החברה לעשות ימי ייצור עם חלב ישראל לטובת השומרים על הימנעות מחלב נוכרי.
  
פתחתי את המוצר וראיתי שמן צף, האם המוצר מקולקל?

באקלים הישראלי תופעה זו הינה שכיחה משום שהחום הגבוה מביא לכך שהשומן הצמחי צף (דבר הנקרא בשפה המקצועית הפרדת פזות ואינו דבר מזיק). כל שיש לעשות הוא לערבב היטב את המוצר (כפי שאנו עושים בטחינה לדוגמא) כך שישוב למרקמו האחיד, כך שהמוצר ראוי למאכל.
  
פתחתי את המוצר ויש שכבה לבנה על הממרח, האם הוא מקולקל?

תופעה זו הינה המשך ישיר לתופעת ציפת השמן. עם ירידת הטמפרטורות השמן מתקשה ואנו רואים שכבה לבנה זוהי למעשה מרגרינה. ערבוב המוצר ישיב אותו למרקמו האחיד, כך שהמוצר ראוי למאכל.
  
איפה יש לשמור את הממרח לאחר פתיחתו?

 יש לשמור אותו במקום קריר ומוצל אך לא במקרר, משום במקרר הן מרקמו והן טעמו משתנים.

 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים