הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
תערוכת האריזה  EMBALLAGE 2014 בפאריס
תערוכת EMBALLAGE בפאריס נערכה השנה, זו השנה השישים ושבע,  כאשר היא מנסה לתת את הנופך הצרפתי המיוחד לענף זה. התערוכה שנערכה ב"גני התערוכה" הצרפתיים ליד שדה התעופה שרל דה גול, הייתה, לטענת המארגנים, אחת מהגדולות שנערכו בעת החדשה.

אלי פיינגולד
 

האמת ניתנת להיאמר כי המשתתפים העיקריים בתערוכות שכאלו (בדיוק כמו באינטרפק 2014 שנערכה בחודש מאי השנה) מחולקים לארבע קבוצות:
א. אלו שרוצים להציג וחושבים שהמוצרים או הטכנולוגיה שלהם שווה את ההשקעה בארוע כזה.
ב. אלו שמקיימים קשרים עסקיים עם המציגים ואורחיהם ואשר רואים בפגישה האישית חלק מתהליך מחויב המציאות במערכת העסקים.
ג. אנשי תעשייה, מחקר, פיתוח ומקצוע אחרים אשר רואים בתערוכה נקודת הזנק לפיתוחים ולרעיונות חדשניים הקשורים במדיה הגדולה של ענף האריזה.
ד. מבקרים אקראיים שנשלחו על ידי המפעלים והחברות בהם הם עובדים על-מנת לקבל תחושה לאומית ובינלאומית למיתוג של מוצריהם.
נתחיל מקצת סטטיסטיקה כפי שהועברה על ידי הנהלת התערוכה:
1500 מציגים, כ-100,000  משתתפים, כ-400 עיתונאים וכ-300  נואמים בכנסים השונים, המציגים וקהל המבקרים היו מכ-45 מדינות ברובם ממדינות ה-EMEA   -  urope, the Middle East and Africa

התערוכה נמשכה ארבעה ימים, וכללה בתוכה למעשה שתי תערוכות: תערוכת האריזה המסורתית ותערוכה צנועה יותר של מערכות שינוע וניטול.
בכדי להקל על המבקרים ניסתה השנה הנהלת התערוכה טכניקה שבה תוגדר כל קטגוריה של אריזה –מחומרי גלם, אריזות לקוח, עזרים ועוד ע"י שימוש במרבדים בצבעים שונים. לכאורה רעיון מצויין האמור לסייע למבקר, אך המקרה הנדון מי שהחליט לאיזו קטגוריה שייכים המוצרים שלו היה המציג עצמו וכך ראינו תערובת של קטגוריות בהתאם לרצונם, ולא על פי קביעה מקצועית מרכזית.

החדשנות שבאריזות

הנושא המרכזי של הנהלת התערוכה היה וכנראה גם ימשיך להיות בתערוכות הבאות: הפיתוח ובעיקר החדשנות שבאריזות.
שטח מוגדר בתערוכה הוקדש לתצוגה של רעיונות אריזתיים חדשניים וזה בצמוד לתוצאות של מספר תחרויות אריזה ופאנל מעניין של מומחי אריזה.
מה בעצם ראינו בתערוכה, מעבר לביתנים הסטנדרטיים שבהם מוצגות אריזות די סטנדרטיות שאנו רואים כמעט בכל תערוכה, שמחנו לראות כי ישנה השנה התייחסות רבה למשמעות עלות האריזה ביחס לעלות המוצר.
בכמה ביתנים שהיינו בהם דאגו המציגים להדגיש את החסכון הרב המושג בשימוש באריזה שלהם. לצערי כמעט שלא ראינו חומרים חדשים או טכנולוגיות מתקדמות.
המציגים, למרות שהגיעו לדברי המארגנים, מארצות שונות, כוסו על ידי רוב עצום של מציגים מצרפת. כמעט שלא ראינו מציגים מאנגליה, גרמניה, איטליה ומארצות צפון אמריקה, הידועות בהיותן מובילות בענף האריזה. גם הנציגות הדרום מזרח אסיאתיות לא בלטה בתערוכה. לצערנו לא ראינו השתתפות כלשהי של חברות ישראליות וגם אם הייתה כזאת, היא הסתתרה בתוך  ביתן הסוכן הישראלי.
ראוי לציין כי כמה אנשי אריזה ישראלים התקבלו בטקס צנוע על ידי הנהלת התערוכה וזכו לקבלת פנים אוהדת ומכובדת.

האריזה העתידית

קבוצת המומחים שכונסה כבר חצי שנה לפני התערוכה קבעה כיוונים מרכזיים לאריזה העתידית, תפיסה זו הובילה את מארגני התערוכה בנושאים הבאים:
כיצד תראה האריזה העתידית? אנו יודעים כבר שמשקלי  נפח האריזה הקשורים באיכות הסביבה או רמת הזיהום השיורית, חשוב שהאריזה תהיה קטנה ככל האפשר. היום אנו מדברים על אריזה "חכמה" במונחים של עיצוב ופונקציונליות. אריזה אינה סתם מיכל, היא צריך להיות מנוצלת לאורך המסלול  בחלוקה למנות נקובות, הארגונומיה צריכה להיות נוחה, יכולת הריקון  ולעיתים המילוי מחדש (אריזות למילוי חוזר).
הקיימות של האריזה היא חלק מה תחכום שלה – או שנוכל להשתמש בה בשימוש חוזר,  או שנוכל לנצל את כל חלקיה למחזור ולייצור מחדש.
מטרות, כגון הארכת חיי המדף של המוצר, התאמת האריזה לכלי האחסון הביתיים, הורדת משקל האריזה לשם נוחיות השימוש (ללא קשר לצורך להוריד את משקלה).
שימוש בחומרים ממקור מתחדש  - בתנאי שיהיה זול ונגיש ובעיקר בעל תכונות אריזה והגנה טובות ולא לצרכי הצהרה בלבד.
הצורך לתת לאריזה היבט "אישי" נובע מהרצון לפתח קשר בין המוצר הארוז ולבין המשתמש – כל זה מושג על ידי הרמת רמת ההדפסה והעיצוב הגרפי של האריזה לדרגות גבוהות (שוב ובדגש, תוך שמירתהאלמנט הכלכלי -Emotional value).
בתערוכה הודגש גם הנסיון להפוך את האריזה למעיין "פורטל מידע" על המוצר עצמו , וזה מעבר למה שנדרש בחוקי המזון והתרופות. (אנו ראינו זאת באריזת יינות אשר בהן מודגש מקור היין מקור האיכות שלו ואלמנטים נוספים המעניינים את הלקוח).

 אין מהפכות

הדוגמא של אריזות לשימוש אוכלוסיה בוגרת וקשישה ביחס לאריזה המיועדת לצעירים ולדור הביניים הוא אחד מהאלמנטים השייכים לקטגוריה של אריזות חכמות.
מבחינת היבט חומרי הגלם - לא ראינו מהפכות בפן זה של אריזות, אם כי ראינו הקטנה בייצוג של חברות לייצור קרטון גלי. אין לנו ספק כי  נפח האריזות העדינות העשויות מפלסטיק ומקרטון מלא היו המרכז של התערוכה גם בביתנים עצמן וגם בתצוגה האינסופית של זוכי פרסי האריזה בגופים שונים.
כ-35% מנפח התערוכה הוקדש לציוד לייצור הדפסה ומילוי של אריזות, אך התצוגה הייתה בעיקר של מיכון לא גדול וקומפקטי, בניגוד למכונות ענק שאנו רואים בתערוכות כגון "האינטרפק, והפק-פאך" בגרמניה.
למרות ההתלהבות הרבה מהמקומיים, אנו לא ראינו הבדל כה גדול מתערוכת האריזה הישראלית,  זאת בהתחשב בגודל המדינות המפעילות. מה שהרשים אותנו הוא ההשתתפות של הרבה מאוד אנשים צעירים בענף הזה של אריזה ושינוע, ובעיקר האתגר העיצובי והפיתוחי העומד לנגד עיניהם אנשי האריזה המקומיים.
מבחינת המוצרים הנארזים, המוביל העיקרי היה ענף המזון  והמשקאות, כשלאחריו מוצרי הפרמצבטיקה הקוסמטיקה ומוצרי הצריכה. לא ראינו הרבה אריזות למוצרי הייטק ולתעשייה הכימית, אולי משום שבאריזות למוצרים אלו החדשנות מתבטאת בעיקר בשילוב שבין האריזה ללוגיסטיקה.
 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים