הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
תרומתן של הפחמימות המורכבות בתפריט החורף הישראלי

טיפים לשמירת הגזרה בחורף באדיבות סטודיו C:
מאת: אורנית יונה, דיאטנית קלינית, C.BS


 

 

"קבוצת הפחמימות המורכבות כוללת תפוחי אדמה, פסטה לסוגיה, אורז, קוסקוס, בורגול, קוואקר, פתיתים, קורנפלקס מלא, פירות, קטניות, בטטה וכל סוגי הלחם. ככל שמוצרים אלו יכילו כמות גבוהה יותר של סיבים תזונתיים ויהיו מחיטה מלאה, אורז מלא, עם הקליפה וכדומה כך נקבל שובע לטווח ארוך יותר", מציינת אורנית.

 

1. להקפיד על ארוחות קבועות ומסודרות, ולא לדלג על ארוחות מתוך מחשבה שזו הדרך לקצץ בצריכה הקלורית.
2. להרבות בשתיית מרק ירקות לצד הארוחה או להכין מרק שהוא הארוחה לדוגמא מרק עם קניידלך ועוף מכיל גם ירקות גם חלבונים וגם פחמימות ומהווה ארוחה מאוזנת. כך לגבי מרק קטניות וגריסים או מרק שעועית לבנה ופרוסת לחם מלא או מרק תירס עם נטיפי ביצים ורצועות עוף.
3. להרבות במאכלים חמים: במקום סלט קר אכלו תבשילי ירקות חמים, חמין או ירקות מוקפצים כירק. במקום כריך אכלו טוסט חם, במקום יוגורט קר- דייסת קוואקר וכדומה.
4. רצוי להיזהר משקדי מרק ומקרוטונים המכילים המון שומן ובעצם כל 2 כפות שוות לפרוסת לחם מבחינה קלורית.
5. לשתות 8 כוסות תה צמחים או מים ביום כדי למנוע התייבשות העור והגוף.
6. לצרוך תבלינים מחממים כדוגמת: קינמון, כמון, ג'ינג'ר ובזיליקום.      
7. להמשיך להתעמל באופן סדיר גם כשקר. פעילות תסייע לחמם את הגוף בחורף, ולשפר את המצב רוח.
8. לאכול כ- 2 פירות הדר ביום, ולהפחית בשתיית מיצים.
היתרונות הפיסיולוגים והתזונתיים של הפחמימות המורכבות:
1. מקנות הרגשת שובע לטווח ארוך, היות ורוב הפחמימות המורכבות מועשרות בסיבים תזונתיים. למשל: לחם מחיטה מלאה, אורז מלא, תפ"א עם הקליפה, ועוד. הסיבים התזונתיים מאטים את ספיגת הסוכר, נותנים נפח בקיבה ובכך מקנים הרגשת שובע ומלאות לטווח ארוך.
2. מספקות אנרגיה זמינה לתפעול מערכות הגוף. הן נעכלות ונספגות לאט בדם ושומרות על רמה קבועה של סוכר בדם. סוכר שנספג מהר יורד גורם לרעב מוקדם וחולשה. לעומתו, הפחמימה המורכבת מטפטפת את הסוכר לאט לדם ומספקת אנרגיה לאורך זמן.
3. מעלות את רמת הסרטונין במוח, המאפשר ליהנות מרמה גבוהה יותר של נינוחות ורוגע. יש שטוענים כי הפחמימות  הן מעין "פרוזק לעניים".
 


הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים