משווקי הירקות ביטחו את עצמם למקרה של
קריסת רשת שיווק
27/05/2015 דיתה שמואלי, שירות מזון+
הפרסומים על הפסדים כבדים לרשתות שיווק וחשש מקריסה כבר אינם מדירים שינה מעיניהם של חקלאי עין יהב, משווקי הירקות והפירות הגדולים בישראל. החקלאים החליטו שהם אינם יכולים ומוכנים לקחת על עצמם סיכון של קריסת רשת שיווק או סיטונאי בגלל תנאי השוק החליטו לבטח את עצמם בביטוח יחודי באמצעות בססח שמבטיח להם את התמורה המלאה בתרחיש כזה.
לדברי דניאל לב, מנהל אגודת עין יהב, בשנים הקודמות שילמו חקלאים מחירים כבדים על קריסה של רשתות שיווק, מפעלי מזון או סיטונאים גדולים. "לכולם צרובים בזיכרון הנפילות של קלאב מרקט בעשור הקודם ומספר מקרים נוספים. חלק מהחקלאים נאלצו להקדיש שנות עבודה רבות כדי לכסות על ההפסדים ולהחזיר את החובות שנוצרו להם ואחרים כבר לא הצליחו להתאושש ונפלטו מהענף. כמי שמשווקים בסכום של למעלה מ-200 מיליון שקל בשנה בשוק הישראלי איננו יכולים לקחת על עצמנו סיכונים מיותרים ולכן ביטחנו את החקלאים בכל התרחישים".
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה