הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
איך לא להשמין בחורף
ליאורה חוברה דיאטנית קלינית M.Sc.  ויועצת לתשלובת זוגלובק
 

החורף הישראלי בעיצומו וכך גם התיאבון...
כאן תקבלו את כל ההסברים לתופעה המעצבנת וגם טיפים מצוינים לצמצום תאבון החורף והשמנה שבאה יחד איתו.
למה זה קורה לנו בחורף?
מכיוון שאנחנו חיה ששומרת  על חום גוף קבוע ולכן  אנחנו צריכים להשקיע אנרגיה בחימום הגוף כאשר קר בחוץ. הדרישה המוגברת לאנרגיה גורמת לגוף לדרוש כמות מזון גדולה יותר. עוד סיבה היא, מספר שעות האור בחורף. בחורף אנו נחשפים לפחות שעות אור. האור תורם ליצירת סרוטונין במוח, שהוא שליח עצבי התורם לתחושת רוגע, ריכוז בשלווה מלוות בשובע וחוסר צורך בפחמימות. ירידה בשעות האור, גורמת כאמור לייצור מופחת של סרוטונין והתוצאה היא רעב, צורך מוגבר בפחמימות ובעיקר במתוקים. כל זה מלווה גם בעצבנות או רגישות מוגברת ועשוי אפילו להגיע עד דיכאון חורף אמיתי המאובחן קליני. רבים מאיתנו אוכלים גם כפיצוי על מצב הרוח הירוד. אולי נשמע בנאלי אבל בחורף נמצאים יותר בבית וקרוב למאגרי המזון במטבח ומכאן קצרה הדרך לאכילה ולהשמנה.
אז איך לשפר את תחושת השובע?
1.      מחממים את האוכל - כדאי לאכול מאכלים התורמים לתחושת חום .  מעל החיך העליון בפה, באיזור החיבור של מערכת העיכול עם המוח מצוי חישן החש את הטמפרטורה. כך, ע" י אכילה ושתיה של מזונות בטמפרטורה חמה  ניתן לתרום לתחושה של חום בגוף.

2.      חימום דל קלוריות – כדאי לכם   לבחור מאכלים חמים בעלות קלורית נמוכה. למשל חליטות צמחים חמות בין הארוחות או משקאות על בסיס מרק דל בקלוריות. אפשר גם מרק עם הרבה ירקות.

3.     אוכלים עם העיניים – בטח כבר מזמן הבנתם שאנחנו אוכלים גם עם העיניים . העין אוהבת לראות צלחת מלאה ולכן כדאי לבחור מזונות בעלות קלורית נמוכה שיאפשרו לנו להגדיל כמויות ולמלא את הצלחת. למשל 2 פרוסות לחם דל קלוריות במקום פרוסת לחם מלא אחת; 2 שניצל תירס לייט של זוגלובק במקום שניצל תירס רגיל אחד  4 סוכריות דיאטטיות במקום סוכריה רגילה אחת וכו'.

•        מורידים הילוך – גם קצב האכילה משפיע על תחושת השובע. תחושה של שובע תגיע למוחנו רק 20 – 30 דקות מתחילת הארוחה ולכן כדאי להאריך את הארוחה. אפשר לעשות זאת על ידי כך שננגוס מהמנות נגיסות קטנות, נלעס כל "ביס" מספר רב של לעיסות, לא נשכח להניח הסכו"ם בין הלעיסות ונאכל בחברה - שימו לב שבארוחות משפחתיות או במסעדה, כאשר אוכלים בנחת, לעיתים מגיעים שבעים כבר למנה העיקרית.

4.     מגדילים את הנפח – נפח גדול של מזון ימלא במהירות את הקיבה ויתרום לתחושת שובע. לכן כדאי לבחור מאכלים בעלי נפח גודל וכמות קלוריות קטנה למשל אריזת 150 גרם פסטרמה או חזה בקר "דק דק דק" של זוגלובק מכילה 150 קלוריות בלבד; קערת סלט ירקות מכילה רק 50 קלוריות ; 2 פריכיות אורז מכילות רק 70 קלוריות.

5.     מקשיבים לחוכמה הסינית – הסינים טענו כבר מזמן שאפשר לחמם את התפריט בעזרת תבלינים מסוימים שמכילים 0 קלוריות אבל מאפשרים תחושת חום. שלבו בתפריט קינמון, הל, פלפל שחור, זנגוויל, ציפורן ופפריקה מתוקה ובסופו של דבר, תאכלו פחות.
6.שימו את עצמכם באור הזרקורים –מספר שעות ההארה משפיע כאמור על התאבון. אבל, אפשר לרמות את הגוף.  כשהשמש מאירה  - צאו החוצה. כשהיא שוקעת דאגו להדליק תאורה בייתית מספקת.
ושיהיה חורף נעים ולא משמין


 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים