הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה

הקליפ שלנו

הקלק לצפיה בקליפ של מזון+
 
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג - קראו ביקורות, וערכו השוואת מחירים
www.top-catering.co.il


קטלוג דיגיטלי
המר את החוברת שלך
למגזין דיגיטלי איכותי,
בעלות נמוכה.




03-6839666

אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

תרגום לאתר זה
האתר באנגלית
האתר ברוסית
האתר בצרפתית
האתר בספרדית
האתר בערבית
האתר בסינית
מהפכת תוספות הפירות של ענבי ציון

משפחת זלצר חוגגת בימים אלה 40 שנות פעילות לחברת 'ענבי ציון', החברה המובילה בישראל בתחום עיבודי פרי, תוספות מזון וחומרי גלם לאפייה. את הדגש המרכזי מקדישם במפעל לפיתוח  טכנולוגי ולהבטחת איכות קפדנית. ככה זה כשאתה מנסה להישאר כעסק מספר אחד. פרופיל עסקי.

דנה ירקצי

 

מהפכת תוספות הפירות ובכלל תוספי המזון למוצרי חלב בסיסיים תפסה תאוצה ושינתה את פני עולם היוגורט הפונקציונאלי ללא היכר. אם בעבר היוגורטים המיוחדים היו בעלי צבע ותמצית, היום הצרכן המקומי לא מוכן להתפשר על אותם חומרים לא טבעיים מלאי סוכר, אלא מבקש חגיגה טבעית, עשירה ואמיתית לחיך.
מדפי היוגורטים ברשתות השיווק המוכרות מלאות במוצרי יוגורט עם תוספות, החל מפירות, גרנולה, שוקולדים ואפילו ירקות. מה שהופך את אכילת היוגורט היומי לחגיגה של ממש ומכאן כבר אין דרך חזרה.
למהפך שחל בעולם תוספי המזון למוצרי החלב בכלל ובעולם היוגורט בפרט אחראית במידה רבה חברת ענבי ציון, החברה המובילה בישראל בתחום עיבודי פרי, תוספות מזון וחומרי גלם לאפייה. מוצרי ענבי ציון כוללים: פירות מעובדים, ריבות לאפייה, ריבות להזרקה, מליות פרי, פירות הדרים מסוכרים, פירות ליוגורט, עיבודי פרי המשמשים חומרי גלם לגלידה, קרמים לעוגה ועוד מגוון מוצרים המוסיפים את איכות המוצר אותו צורך הצרכן גם בלי ידיעתו.

ככה זה התחיל

אלכס זלצר, מנכ"ל ובעלים משותף של חברת 'ענבי ציון' לצד חברת תנובה, שרכשה חמישים אחוז מבעלות החברה בשנת 2003, בן 63 מתגורר באשקלון ונשוי באושר עם שלושה ילדים, כאשר מגדיר את ששת נכדיו כ"אושר הגדול בחיי". החברה היא חברה משפחתית, שאשתו ובתו לוקחות חלק בניהול ופיתוח החברה, והשנה משפחת זלצר חוגגת 40 שנות פעילות וקיום. חברת ענבי ציון החלה את דרכה עם עליית המשפחה ארצה מחבר העמים בשנת 1973 וכבר עם הגעתם ארצה הוצעה להם האפשרות לקנות את המפעל שהיה אז בידי המשפחה היפואית המוכרת, חינוואי. המפעל היה על סף פשיטת רגל, ובמשפחת זלצר ראו בהצעה הזדמנות עסקית טובה והפכו את מפעל המשקאות הכושל לחברה משגשגת המתמחה בייצור ושיווק עיבודי פרי לתעשיות המזון.
"אני ואבי ז"ל עלינו ארצה בשנת 1973 וכבר בהתחלה הציעו לנו לקנות את מפעל ענבי ציון שעסק אז במשקאות והיה לקראת פשיטת רגל. בשבילנו זאת הייתה הזדמנות טובה, הגענו ארצה ואמרנו בואו ננסה.
מחברה שעמדה לפשוט רגל הרמנו אותה ופיתחנו אותה לתחום של fruit preparation. בזמנו היא התעסקה בייצור משקאות קלים ובשלב מסוים הבנו שבתחום המשקאות הקלים ישנן הרבה חברות גדולות יותר ומצליחות כמו טמפו וקוקה קולה, ולכן החלטנו שעלינו לחפש תחומי ייחוד אחרים."

מה הביא אותם למעבר מתחום המשקאות לתחום של תוספי פירות?
"ראינו שישראל רוויה בחברות שעוסקות במשקאות קלים וזה פשוט היה הבנה וחיפוש אחר הייעוד של החברה, אתה חייב למצוא את המקום שלך בשוק. זה היה הרבה נסיעות לחו"ל ותערוכות וראינו איך העולם מתפתח בכל התחום של פירות ביוגורטים. בישראל זאת הייתה תקופה שפעם לא היה פירות או תוספות ליוגורטים, בעיקר היה יוגורטים עם צבע ותמצית. חיפשנו את הנישה שלנו בתחום ומצאנו. מכאן הגיע החיבור עם חברת תנובה. אנחנו הספקים העיקריים של חברת יופלה בתחום היוגורט ובתחום הגלידות אנחנו הספקים העיקריים העיקרים של שטראוס ונסטלה. "

איך העסק התפתח?
"אני התחלתי לעבוד במפעל בגיל 23 והשנה אני חוגג 40 שנות פעילות. כשהגעתי לעסק הוא היה עם מכונה אחת שבורה שמילאה מיצים. בלילה היו מתקנים אותה ובבוקר היו ממלאים מיצים. זה היה מאוד קשה וכאשר אתה נמצא במצב שבו אתה למטה, אין לך כבר לאן לרדת, יש לך רק לעלות וזה מה שעשינו. עשינו העברה ממפעל עם מכונה שבורה למילוי מיצים, לחברה המתמקדת בפיתוח תוספי מזון עם הציוד הכי מתקדם והטכנולוגיה הכי טובה."

אם בעבר זה היה יוגורט עם צבע מאכל והיום זה יוגורט עם פירות, מה הפיתוחים בעתיד?
"בינתיים התחום הזה כל הזמן משתדרג. מפירות התרחבנו גם לתחומים אחרים כמו שוקולד, ווניל ותוספות נוספות אפילו תוספות של ירקות. זה לא רק ליוגורטים זה גם תוספות לגבינות, קוטג' ומוצרי חלב נוספים."

מה הייחודיות שלכם?
"בתחום היוגורט המתחרים הגדולים  שלנו הם בעיקר מחו"ל, בארץ אין מפעלים שדומים לעשייה שלנו. אנחנו בנינו בארץ מפעל בסטנדרטים אירופאים כמו המתחרים שלנו בחו"ל וזאת על מנת שחברות ישראליות לא יצטרכו לייבא מוצרים מחו"ל אלא יוכלו לרכוש מוצר ישראלי כחול- לבן."

במה החברה מתמחה?
"כל השוני חייב להגיע מאיתנו, זה דורש מאיתנו הרבה יצירתיות. יש לנו הרבה טכנולוגים ופיתוח מוצרים. כל תוספות הפירות שאת יכולה לראות במוצרים שונים כמו אננס, תות בננה, צימוקים זה מגיע מאיתנו, כי אף מפעל לא מייצר תוספות.  אותו דבר קורה עם הגלידה והעוגות. אם את רואה פרג בעוגות או מילוי של סופגניות אז 70 אחוז מזה זה ייצור שלנו. או המילוי של הסופגניות."

מהו קהל היעד שאליו אתם פונים?
"רוב מפעלי המזון בארץ. שוק המוסדי, קונדיטוריות, הסעדות, מסעדות ואירוח. החל מרשתות קפה ג'ו ועד מלונות נבחרים בארץ."

איזה מוצרים ייחודיים אתם משווקים?
"יש לנו קונפיטורות מיוחדת באריזות שש מאות גרם ואנחנו נמצאים בכל רשתות הסופרים המאורגנים, יש לנו מוצרי לייט בקונפיטורה שהייחודיות היא שלא ניתן להבדיל בין לייט לסוכר רגיל."

זמן מחאה

איך אתה מסכם את השנה האחרונה?
"השנה האחרונה הייתה שנה קשה, היו עליות רבות במחירי חומרי הגלם בעולם ומצד שני ישנו לחץ גדול מאוד לא להעלות מחירים, אלא  להתמקד בהורדה וזאת בעקבות המחאה החברתית שפקדה אותנו. בעקבות ההתפתחויות הללו אנחנו שמים דגש וחשיבות לכל הנושא של הוזלת מוצרים והתאמתם לשוק המתהווה וזאת מבלי לפגוע באיכות המוצר."

עד כמה אתם גמישים ביחס לדרישות השוק?
"אנחנו שמים דגש וחשיבות על התאמת המילויים והמוצרים שאנחנו מספקים לצרכי החברה הצרכניות. אנחנו לוקחים את המוצרים של החברות הגדולות כמו העוגות, היוגורטים, המאפים ומפתחים את המילויים שלנו למוצריהם. מוצרי taylormade"

האם המיתון השפיע עליכם?
"להערכתי בישראל אין מיתון אולי באירופה. המסעדות בישראל מלאות עד אפס מקום. אנחנו גם מייצאים לארה"ב לקנדה, גרמניה, רוסיה. אנחנו מאוד חזקים ברוסיה ובארה"ב. אז אני יכול לומר שהמיתון לא השפיע עלינו בכלל."

מה הם הקווים העיקריים המנחים אותך בעסק? 
"איכות המוצר וטכנולוגיה, במפעל שלנו יש כיום שבעים וחמישה עובדים מתוכם חמישה טכנולוגי פיתוח ואת תחום הבטחת האיכות מאיישים שישה עובדים, חלקם טכנולוגים וכימאים. מתוך שבעים חמישה עובדים יותר מעשרה אנשים מתמקדים באיכות וטכנולוגיה, בד"כ במפעלים בסדר גודל כמו שלנו אתה בקושי מוצא טכנולוג אחד. מה שמראה את הדגש והחשיבות שאנחנו שמים בכל הקשור לאיכות וטכנולוגיה אצלנו."

Ready to use

איזה דברים חדשים אתם מתכוונים להביא לשוק?
"המהפכה שאנחנו עושים היום בשוק היא שאנחנו מתמקדים בייצור מוצרים Ready to use. במקום שכל מפעל או מלון יעשו את המילויים או בעצמם, אנחנו מביאים את מילוי המוצרים מוכנים לשימוש. במקום שהמפעלים והמוסדות המקצועיים יעבדו קשה ויצטרכו להישען על כוח אדם נרחב, אנחנו מצמצמים את העבודה ומביאים מוצרי מזון מוכנים לשימוש. מוצרים המקצרים את אופן הכנת המוצר המוגמר".
 
למה יש לצפות?
"שכולם יעברו למוצרי Ready to use, אנחנו רוצים להביא הרבה מוצרים שיקלו על החוסר בכוח אדם. במקום להשתמש בחומרי גלם למילוי ולהכין אותם באופן עצמאי, אנחנו מספקים לצרכן מילוי מוכן לשימוש. מילוי Ready to use."

איך היית רוצה לראות את העסק בעוד 10-5 שנים?
"החזון שלי הוא יומיומי. קשה לי להגיד סתם. אנחנו היום החברה המתקדמת יותר בישראל. אנחנו רוצים להישאר מקום ראשון ולהמשיך להוביל את התחום, להתפתח בחו"ל ולחפש שווקים חדשים. לקדם את החזון של מה שנקרא מוצרי Ready to use, שהמשפחה תמשיך לקחת חלק בחברה ואולי תפתח אותה בחו"ל. אני תעשיין וזה משהו שנמצא עמוק בפנים בלב, אחד שמתרגש מכל מכונה שעובדת ומתרגש מכל עולם הייצור. אם זה עושה לך משהו בלב אז אתה תעשיין וכך צריך להיוולד, אני עדיין לא בטוח עד כמה הילדים שלי ישתלבו בחברה, אך בתי היא חלק מהעסק ואני מקווה שביום מן הימים היא תיקח את המושכות.

מה החזון של החברה?
"החזון שלי הוא לפתח את כל התחום של מה שנקרא מלוחים. אנחנו מאוד רוצים ליצור דריסת רגל בכל התחום של בורקסים ומאפים מלוחים שמאוד מפותח בארץ ואנחנו מאוד רוצים להיות חלק מהמשחק."


 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון

 
סופר נירוסטה
Wine Israel
 
 
 
 
 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    |   תקנון האתר


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים