מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
מתוק וטבעי
10/2/16
שירות מזון+ 

איזה מתוקים מהטבע מומלצים לבחירה? 5 המזונות מהטבע שיכולים לשמש כקינוח מתוק ובריא
יעל דרור
--------------
דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc - יועצת מקצועית לחברת "אחוה"


 
 

חטיפי חלוה
טחינה ושומשום נחשבים למאכלים מאד בריאים המגיעים אלינו כמעט ללא התערבות, ישר מהשדה. הטחינה עשירה בברזל, סידן וחומצות שומן חיוניות, בעלת טעם עשיר ומרקם ממכר. הפיכתה של הטחינה הבריאה לחלוה, מספקת הנאה מתוקה ושומרת על היתרונות התזונתיים שבטחינה. אחת הבעיות באכילת חלוה היא שקשה להפסיק לנשנש כאשר מתחילים... כי הטעם והמרקם פשוט "משתלטים" ואנו מבטיחים לעצמנו שזו תהיה החתיכה האחרונה, אבל לא עומדים בהחלטה.

פירות טריים
הפירות הטריים המשתנים לאורך עונות השנה, הם בפרוש המתוק הכי טבעי שאפשר לבקש מהטבע. הפירות מכילים ויטמינים ומינרלים חיוניים, מספר סוגים של פחמימות זמינות לעיכול וסיבים תזונתיים (כשאוכלים את הפרי ביחד עם הקליפה). הפרי הטרי הוא דרך נהדרת לשלב משהו מתוק, בריא ומזין מהטבע בארוחות המרכזיות, בארוחות הביניים וכמובן כקינוח טבעי בסיום הארוחה. לא משנה אם אוכלים את הפרי לבדו או כחלק מסלט פירות, העיקר שנהנים מהמתיקות שהטבע יצר בלי שום תוספת סוכר חיצונית. כמה אוכלים? מכיוון שהפירות מתוקים, הם מכילים מספר סוגים של  סוכרים טבעיים שחשוב לשלב בתפריט במידה. ההמלצה היא לשלב 2-3 פירות ביום בתפריט היומי בצורה מגוונת ומהנה.

פירות יבשים
גם הפירות היבשים הם "מתוקים" עם יתרונות רבים מן הטבע. הפירות היבשים עשירים בטעמים, מכילים אחוזים גבוהים של סוכרים טבעיים וחלקם אף עשירים בסיבים תזונתיים ללא טיפת שומן (!). הפירות היבשים משתלבים נהדר בארוחות הביניים, בסלטי פירות, מאפים, לפני פעילות גופנית ומהווים תחליף נהדר ל"משהו מתוק" בסוף הארוחה. חשוב לדעת שכאשר בוחרים פירות יבשים, הם מתחלקים לשני סוגים: הפירות המיובשים בצרתם הטבעית והפירות המיובשים עם תוספות של צבעים מאכל וחומרים משמרים. אנו כמובן מעדיפים את אלו שמיובשים הכי קרוב לצורתם הטבעית. הכי מומלצים הם התמרים שנארזים ישר בסיום הקטיף ללא התערבות וללא תוספות. י

ריבות פרי
הריבות הן שילוב מנצח של ממרח עשיר בטעם מתוק, בלי בכלל אחוז שומן ועם טעם נהדר המתבסס על פירות טבעיים. כדי שנוכל ליהנות מהממרח המתוק כמה שיותר קרוב לטבע, מומלץ לבחור בסוגים שרשום עליהם "מעדן פרי", "קונפיטורה" או "ריבה". למי שמחפש לשלוט בכמות הסוכר, מומלץ לחפש מוצרים ללא תוספת סוכר חיצונית. כמובן שהממרח יכיל סוכרים, אבל מקורם יהיה מהטבע כיוון הגיעו ישירות מהפרי עצמו.

סוכריות מקליפות תפוזים
הקליפה של התפוז ידועה כמקור חשוב לסיבים תזונתיים מסיסים. רוב האנשים שאוכלים תפוזים מקלפים מהר את הקליפה וזורקים לפח, ולא מודעים יתרונות שבהכנת מעדנים מקליפות התפוזים. איך עושים את זה? חשוב מאד שתהיה שכבה עבה של ציפת הפרי הלבנה מתחת לקליפה הכתומה ולא הקליפות הדקות. חותכים את קליפות התפוזים לרצועות דקות וריבועים, ומשרים במים רותחים. מומלץ להשרות למשך 2-3 ימים כאשר בכל כמה שעות מחליפים את המים, כדי לשטוף את המרירות מהקליפה ולרכך אותה. כאשר הקליפות שטופות, מבשלים אותן בסיר מעל אש קטנה בתוספת סוכר לאורך זמן. בישול איטי שמאפשר לקליפות התפוזים לספוג את הטעם המתוק וליצור את המרקם האופייני של הסוכריות.
 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים