הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
המוצר כאמצעי מדיה
25/11/15
שירות מזון+ 

 
 

שולי חן

בעולם השיווק המודרני, ישנם אמצעי מדיה לרוב. בנוסף לאמצעי המדיה המסורתיים: עיתונות, רדיו, טלוויזיה ועוד, נוספו בעשור האחרון גם אמצעי מדיה חדשניים כמו
הסלולר, האינטרנט ועוד.
לכל אמצעי מדיה יש את העלות שלו, האפקטיביות שלו והמיתוג שלו. בבואנו לבחור אמצעי מדיה יש צורך לבדוק ראשית האם קהל היעד שלנו אכן חשוף לאמצעי מדיה
זה והאם זהו האמצעי האפקטיבי ביותר מבחינתם. 
קהל היעד חשוף לאינספור אמצעי מדיה, חשיפה היוצרת לא מעט בלבול שלעיתים קרובות גורם לנחשף לדלג עליו במהירות ולא להיחשף או לקלוט את המסר שרצינו
להעביר. הדבר משול לארון בגדים המלא בבגדים מסוגים שונים, צבעים שונים ואביזרים שונים, אך תמיד נעמוד מולו חסרי אונים ונפלוט את האמרה: "אין לי מה ללבוש".
גם בקרב המפרסמים קיים בלבול גדול בבחירת אמצעי המדיה המתאים – האם פרסום ב- Waze מתאים למוצר שלי, או אולי באנר באתר Walla? השפע המוצע מחייב אותנו להתמקצע ולבדוק כל אחד מאמצעי המדיה לעומק ולהחליט מה יכול להתאים לנו יותר. לא מעט פעמים מפרסמים נוקטים בשיטת "ניסוי וטעיה", מפרסמים לתקופה קצובה באמצעי מדיה אחד ובודקים את האפקטיביות שלו. במידה והאפקטיביות הועילה, ממשיכים באמצעי המדיה הזה, במידה ולא, מחליפים ומנסים אמצעי אחר, אפקטיבי יותר.
מפרסמים עתירי תקציב משתמשים במגוון אמצעי מדיה וגם הם בודקים ועוקבים אחר אפקטיביות הפרסום. אמצעי מדיה שלא הוכיח את עצמו, יורד ממערך הפרסום לעומת אמצעי מדיה שמוכיח עצמו, נותר במערך ולעיתים אף מגבירים את נפח הפרסום בו.
מכאן נובע, שלא משנה אם אנחנו מפרסמים זעירים או מפרסמים עתירי תקציב, תמיד נבצע בקרת פרסום ונבדוק את רמת האפקטיביות באמצעי המדיה שהחלטנו להשקיע בו.
אפקטיביות פרסום יכולה להימדד בכמות הטלפונים שהעסק שלנו קיבל, במתעניינים במוצר שלנו, במימוש קופונים שצירפנו ובעיקר בכמות המוצרים שלנו, שנרכשו כתוצאה מהפעילות הפרסומית שביצענו.
אבל יש אמצעי מדיה אחד, כזה שנמצא בהישג יד של כל יצרן, והוא המוצר שלנו.
גם היצרנים הגדולים, עתירי תקציבי הפרסום, משתמשים במוצר כאמצעי המדיה שעליו לעיתים מדביקים מדבקות עם מסר פרסומי, מעצבים את המוצר כך שיעביר את המסר של החברה או מודיעים באמצעותו על מוצר חדש שהחברה משיקה בקרוב.
המוצר עצמו מהווה שטח פרסום שהצרכן נתקל בו בנקודת המכירה. עיצוב נכון של אריזת המוצר יכול לשדר או "לצעוק" לצרכן את המסר הפרסומי שנרצה להעביר.
צרכן העובר בנקודת המכירה סורק עם עיניו את המדפים ומחפש את המוצר הנמצא ברשימת הקניות. במהלך סריקה זו הוא נתקל במוצרים חדשים ובשלטי המדף של רשת הסופרים בה הוא מבצע את הרכישה ובכך נחשף למסרים חדשים. המדף בנקודת המכירה הוא פלטפורמה נהדרת לפרסום מסרים קצרים וחדים. אם המסר שלנו היה נכון או שתפס את הצרכן בדיוק בנקודת זמן בה הוא מחפש את הפתרון שהמוצר שלנו מציע, נקבל צרכן מתעניין שעוצר, קורא ומפנים את המסר שרצינו להעביר.
אם המסר עונה על צרכיו של הלקוח, אין ספק שהוא ימשוך את המוצר שלנו מהמדף ויכניס אותו אל תוך עגלת הקניות שלו.
על מנת להשתמש במוצר כאמצעי מדיה יש צורך בתכנון נכון של האריזה. החל מסוג האריזה וצורתה, דרך הצבעים והגרפיקה שנשתמש ועד לחידוד המסר שנרצה להעביר באמצעות אותה אריזה וגרפיקה.
בתפקידי כמנהל השיווק של חברת "מעדני מיקי" הבנתי מהר מאוד, עוד בתחילת דרכי שם, כי המדיה הזמינה ביותר עבורי היא המדיה הנמצאת על המוצר ולכן כחלק מתהליך המיתוג מחדש שעשיתי שם, השתמשתי במוצר כאמצעי מדיה לכל דבר.
ראשית, בחנתי את המוצרים המתחרים המונחים על המדף וגילית כי רובם ככולם בעלי אותה אריזה (עגולה או מרובעת). ניסיתי למצוא בידול נוסף למוצר שלנו ומצאתי אותו באמצעות שימוש באריזה אובאלית, כזו שאין לאף יצרן אחר בקטגוריה. זוהי חדשנות יצירתית שיש בה סיכונים לא מעטים אך גם סיכויים רבים להצליח. שימוש באריזה חריגה יוצרת בולטות על המדף וכתוצאה מכך "צדה" את עיניו של הצרכן כאשר הוא סורק את המדף בחיפוש אחר המוצר שהוא רוצה לרכוש. מה גם שאריזה

אובאלית זו היא בעלת שטח פנים רחב על מנת למקם עליו בנוסף למידע על המוצר עצמו, גם את המסר הפרסומי שנרצה לשדר.
השלב הבא בשימוש במוצר כאמצעי מדיה הוא בחירת צבע אחיד לכלל המוצרים של החברה, אשר כחלק מתהליך המיתוג אמור לגרום לצרכן לשייך את המוצר מיד ל"משפחה הנכונה". בחרתי את הצבע הסגול ממספר טעמים – הראשון, המתחרים על המדף "תפסו" כבר את הצבע הירוק (צבר) ואת הצבע האדום (אחלה). השני, הצבע הסגול מתחבר טוב מאוד עם מגוון הסלטים שרובם מורכב מחצילים, אך משתלב נהדר גם אם צבעים אחרים והוא צבע שבהחלט ניתן להשתמש בו למוצרי מזון. סיבה נוספת היא סיבה מעט פילוסופית הגורסת כי הצבע הסגול הוא צבע מלכותי, אצילי המשרה אווירה נעימה ונינוחה, וזה בדיוק מה שרציתי לשדר לצרכן – יש כאן מוצרים השייכים למשפחה מאוד מלוכדת, מאוד איכותית ונעימה. ברבות הזמן גיליתי גם אנקדוטה קטנה ולפיה בתרגום לאנגלית, המילה "סגלגל" (oval) היא בדיוק צורת האריזה שבחרתי.
כל הגרפיקה שנבחרה להיות על גבי האריזה שידרה את המסר העיקרי שרציתי להעביר – איכות, איכות ואיכות. השילוב של הצבע הסגול שנבחר, יחד עם אריזה

אובאלית ושימוש בתמונות המבדלות בין מוצר למוצר אך נשארות באותה משפחה, יצרו "צעקה" אחת גדולה של המסר אותו רציתי להעביר והתוצאות לא איחרו לבוא, בצורת גידול משמעותי במכירות.
כמובן שאין די בשימוש במוצר שלנו כאמצעי מדיה יחיד, ותמיד כדאי ורצוי להוסיף אמצעי מדיה אחרים, משלימים או עיקריים. אני גורס כי כשלב ראשון, כזה שיניב לנו הכנסות נוספות מהן נוכל לגזור אחר כך תקציב למדיות נוספות, המוצר שלנו הוא הפלטפורמה היעילה האפקטיבית והטובה ביותר להתחיל בה.


 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים