מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
שיווק דיגיטלי
2/3/16
שירות מזון+ 

 
 

כולם מדברים היום על פרסום דיגיטלי. הגדולים אפילו משתמשים בו. אבל האם כל זה מתאים לעולם המזון?  איך הוא הגיע אלינו? מה זה? כדאי לנו להיות שם?

שולי חן


במהלך שנות ה-90 של המאה הקודמת פרץ לעולמנו בבת אחת ערוץ 2 המסחרי וטלטל את שוק הפרסום הישראלי. משהו חדש בארץ, שהיה קודם לכן רק בחו"ל. פרסומות באמצע חדשות.... פרסומות באמצע סרט... משהו שלא הורגלנו אליו עד אז. מי לא זוכר את הפרסומת של קסטרו עם יעל אבקסיס וליאור מילר, כולם צפו אז בפרסומות בטלוויזיה – משהו חדש ומרענן הגיע לישראל. בתחילת שנות האלפיים הצטרף למשחק ערוץ 10, אבל אז כבר כולנו הורגלנו לפרסומות באמצע החדשות. זה כבר לא דבר חדש, הוא אפילו קצת מעייף. תוסיפו לזה את האפשרויות הטכנולוגיות של הכבלים והלוויין להקליט תכניות טלוויזיה, לצפות בהן במועד מאוחר יותר, כאשר נוח לנו, לדלג על פרסומות ולצפות רק בתוכן המעניין, בנוסף הרגלי הצפייה שלנו הפכו למורכבים יותר, בעיקר בקרב הצעירים, החלופות קורצות הרבה יותר – צפייה בתכנים במחשב, בטאבלט, בסמארטפון  והרי לכם שקיעתה האיטית של הפרסומת הקונבנציונאלית.
מחקרים אחרונים מלמדים כי 30%-40% מהתוכן שאנחנו צורכים מגיע מהמובייל (הטלפונים הסלולריים החכמים), הישראלים נכנסים לסמארטפון שלהם כ- 100 פעמים ביום לעומת 140 פעמים בעולם המערבי.  נשמע הגיוני לחלוטין, הרי כשאנחנו רוצים לחפש מסעדה טובה באזור שבו אנחנו נמצאים, מיד נגשים לסמארטפון ומקלידים חיפוש, או שאנחנו רוצים להגיע ליעד מהר ולעקוף את הפקקים מיד נפתחת אפליקציית הוויז... אפילו הטלוויזיה עוברת לדיגטל – אם תרצו לראות את חדשות ערוץ 2 בסלולר שלכם, אין פשוט מזה, ופשוט עוד יותר לראות את זה בטאבלט.
בחברות הגדולות, ולא רק חברות המזון, זיהו את הטרנד הזה ומיהרו לפתח אמצעים להיות נוכחים בעולם הדיגיטלי. חברות אלו שוכרות אנשים שמומחיותם בטיפול בדיגיטל, עובדי החברה עצמה שכל תפקידם לקדם את המותגים באמצעי הדיגיטל השונים על פי פילוחי קהל היעד הנכונים. העבודה בדיגיטל מדידה הרבה יותר מזו של הפרסום הקונבנציונלי. כל פרסומת בדיגיטל ניתנת למדידה ברמה של חשיפה וכניסה לעולם התוכן המוצע. האמצעים הדיגיטליים זמינים לצרכנים שלנו בעיקר בנקודות המכירה ובכך תורמים לנו בהגדלת המכר. הצעת מכר שמופיעה בסמארטפון בדיוק כשהלקוח נמצא מול המדף שלנו – חלום רטוב של כל משווק. 
הבנקים הגדולים בישראל כבר עמוק בתוך הדיגיטל, בנק לאומי מאפשר להפקיד המחאות באמצעות הסמארטפון, הפעולות בחשבון בבנק הפועלים פשוטות מאי פעם מבלי להיכנס לסניף בכלל ואפילו נפתח סניף דיגיטלי במרכז תל אביב.
אבל האם כל זה מתאים לעולם המזון?
ברור שכן! חברות המזון הגדולות כבר עמוק בפנים. קוקה קולה עושה את זה בענק ועוד באמצעות סרטונים קצרים שמדברים אל הקהל הצעיר בשפתו.
אבל לא כולם גדולים כמו קוקה קולה ובכל זאת עולם הדיגיטל, בתכנון נכון ואסטרטגיה נכונה, מתאים מאוד גם לקטנים שבינינו.
עבודה ברשתות חברתיות כמו הפייסבוק, האינסטגרם, הטוויטר והסנאפצ'ט יכולות להביא תוצאות מדהימות.
חברת "מן" יצרנית ופלים מעולים מישראל, אינה מפרסמת בפרסום הקונבנציונאלי אלא משקיעה את רוב התקציב  שלה בפייסבוק. בתוך פרק זמן של כמעט שנתיים הגיע דף הפייסבוק שלהם ללמעלה מ- 30,000 חברים.
בחברת "מעדני מיקי", שהייתי מנהל השיווק שלה עד לא מזמן לתקופה של כ- 9 שנים, ידענו לנצל את הפייסבוק ואת האינסטגרם לעבודת תדמית מצוינת.
ברשתות החברתיות האלו לא באנו והצענו הצעת מכר, לא פרסמנו "קנה קבל" או "השני ב- 50%". לא ביצענו שם עבודת "הארד סייל", האסטרטגיה שלנו הייתה עבודת תדמית להעלאת תפיסת האיכות של המוצרים שלנו, ואכן כך היה.
הפעילות שלנו התאפיינה בקו צילומי אחיד. צילום ירקות מזוויות שונות, צילום המוצר שלנו בדרך מאוד אטרקטיבית וייחודית. לאורך כל הפעילויות ברשתות החברתיות שמרנו על האופי של הצילומים האלו, צילומי אומנות כמעט. פעילויות נוספות שביצענו באמצעות הרשתות החברתיות היו ספרי מתכונים דיגיטליים. בפסח האחרון הוצאנו חוברת מתכונים ששלחו הגולשים. מתכונים נבחרים אפילו זכו לצילום מיוחד בחוברת. את החוברת יכלו הגולשים להוריד למחשב או הטאבלט האישי שלהם, ולהשתמש במתכונים ככל שיחפצו.
שיתוף פעולה מוצלח ביותר ביצענו בחג השבועות כאשר יצרנו ספר מתכונים חברתי המשותף לשלוש חברות בעלות מכנה משותף בחג השבועות – מעדני מיקי עם הדגים, משק יעקבס עם הגבינות המדהימות שלהם ויקב הרי הגליל עם היינות המשובחים שלהם. החוברת הדיגיטלית שילבה מתכונים של שפים מובילים בתחומם שהשתמשו בחומרי גלם שסיפקו להם החברות השותפות. התוצאה – מתכונים שהם תאווה לעיניים ולחיך.
וכל זה בעלויות מאד נמוכות, בפרק זמן קצר עם בעלי מקצוע מעולים ופידבקים מצוינים מכל עבר.
הדיגיטל אומנם לא נכנס לעולמנו בבת אחת כפי שעשה זאת ערוץ 2, אולם הוא עמוק מאוד בתוך עולם התוכן שלנו ושל קהלי היעד שלנו. הדיגיטל הוא עולם חדש, רענן עם אפשרויות רבות ומגוונות המתאימות לכל כיס וככל שננבור בתוכו נגלה את האפשרויות שהכי מתאימות לנו לפעילות שיווקית, ועם האנשים הנכונים והמקצועיים אפשר להגיע לתוצאות מדהימות.


 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים