הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
לאן עולם תעשיית המזון מתקדם?
תעשיית המזון בישראל מתקדמת בצעדי ענק. בעשור האחרון חלו כל מיני תמורות בחיים ואנשים רבים החלו לאמץ לעצמם אורח חיים בריא יותר שכולל מזונות מן הטבע ואורח חיים טבעוני וצמחוני. במאמר זה נסביר מהי תעשיית המזון בישראל, האם היא מתקדמת במושגים של התעשייה עצמה וכיצד.
 
תעשיית המזון בישראל
תעשיית המזון והמשקאות בישראל היא תעשייה גדולה מאוד ורוב בתי המשק תלויים בה. כניסה אל כל רשת סופרמרקטים תחשוף בפני קהל הצרכנים היצע ענק של חברות מזון רבות שמציעות מוצרים זהים ודומים עד כי הצרכן הישראלי אינו יודע כיצד להגיע להחלטה הנכונה לו בדבר חברת המזון בה הוא מעוניין. חוסר הידע, ההיצע הענק, הבלבול והמצב הכלכלי, מובילים רבים לבחור במוצרי מזון אותם הם לא מכירים והכנסת מזונות לגוף ללא הידיעה מה הם בדיוק מכילים. הפרמטרים המרכזיים של רוב האנשים לבחירת מזון הם:
  • מחיר- מהי העלות של המוצר אותו הם מעוניינים לקנות.
  • תכולה- מהי כמות הגרמים שמכילה כל אריזה.
  • רכיבים- מה מכיל המוצר. האם מדובר על רכיבים טבעיים או מזון מתועש שיכול לגרום לנזק בגוף.
  • תוקף- מהו התוקף של המוצר. עד איזה תאריך הוא יחזיק מעמד?
בשנים האחרונות נכנס פרמטר נוסף ומשמעותי מאוד לבחירת המזונות שלנו ובהתאם אליו התפתח גם צד חדש לתעשיית המזון, הפרמטר של הבריאות. רוב האנשים שואלים את עצמם האם המוצר אותו הם קונים בריא להם. בהתאם, נכון להיום כניסה לכל רשת סופרמרקטים מרכזית חושפת בפני הלקוח רשת בריאות מסוימת איתה מנהלת רשת המזון הגדולה שיתוף פעולה.
 
תעשיית המזון והפיתוח הארגוני
בשנים האחרונות ניתן לשמוע פעמים רבות מאוד את המושג פיתוח ארגוני לגבי תחומים רבים במשק, דבר שכולל גם את תעשיית המזון. כאשר מדברים על פיתוח של ארגון, הכוונה היא תכנון ויישום של תהליך שמטרתו העיקרית היא להגדיל את היעילות של תעשיית המזון בישראל. דבר זה יכול לחול על תעשיית מזון מסוג מסוים, על חברות שונות בישראל ועוד. דוגמה לפיתוח ארגוני בתעשיית המזון היא ההחלטה לייעל חברת מזון מסוימת מבחינה תפוקה, תפקוד ורווחים. השלב הראשוני תמיד יהיה לאבחן את הארגון, להגדיר את תמונת המצב של הארגון, להכין רשימה של תועלות וחסרונות של החברה, להחליט מהן המטרות של החברה ביחס להווי השולט בשוק הצרכנים הישראלי נכון לאותה תקופה, להגדיר את אותם כלים שיעזרו לחברה להגיע אל תודעת הציבור בצורה טובה יותר, או את השיטות השונות באמצעותן ניתן להציע לקהל הצרכנים את מבוקשם ויישום של כל אלו.
 
לסיכום, נכון להיום כל חברה שמשתייכת אל תעשיית המזון בישראל חייבת לעבור תהליך של פיתוח ארגוני וזאת על מנת לספק את המצרכים האטרקטיביים ביותר ללקוח ולמתג את עצמה בצורה הטובה ביותר בפני קהל הצרכנים.
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים