מבזק  חדשות
 
הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
טעויות של טבעונים
 
2/3/16
שירות מזון+ 

 
 

רוצים להפוך לטבעונים?  החלטתם להוציא את כל המוצרים מן החי מהתפריט? לפניכם 5 טעויות תזונתיות קלאסיות של טבעונים

נורית רייכמן
---------------
דיאטנית קלינית B Sc, סטודיו C



1. שימוש מוגזם במלח ורוטב סויה - בגלל אופי המזון הטבעוני ובעיקר המזונות החלבוניים הגולמיים שהינם ניטראליים מאוד בטעמם כגון: סויה, טופו ( העשויים מקטנית הסויה) וסייטן ( מוצר העשוי מחלבון חיטה) נדרשות פעמים רבות  תוספות לשיפור הטעם. ישנה נטייה בקרב הטבעונים לעשות  שימוש עודף במלח ורוטב סויה על מנת לקבל טעם משמעותי יותר למזונות המצוינים. על מנת לקבל מזון  עשיר בטעמים, נכון להשקיע בבישול ובשימוש בצמחי תבלין, במקום זה, קל יותר טכנית להשתמש ברוטב הסויה שהוא פתרון מהיר וקל.

2. צריכה לא מבוקרת של מזונות המוגדרים פרווה המכילים שומנים מוקשים, כגון: מרגרינה - בארץ, מפאת נושא הכשרות, קיים שפע של מוצרים ובמיוחד בתחום המתוקים, המוגדרים כמוצרי פרווה. חלקם עונים על הגדרות הטבעונות אם כי כל הקשר בינם ובין בריאות מקרי לחלוטין . מוצרים אלו עשירים במרגרינה , בשומן דקלים, כותנה ושמנים צמחיים זולים נוספים שעברו הקשייה או הקשייה חלקית והם הוכחו כמזיקים לבריאות לדוגמא מאפים כגון  רוגלך, מלווח ועוד.

3. צריכה עודפת של מוצרים קנויים / מוכנים למקפיא - אורח החיים האינטנסיבי של החברה המערבית גורם לכך שלא לכל הטבעונים יש זמן ואנרגיה להקדיש להכנת תבשילים טבעוניים איכותיים  שהכנתם כוללת בין השאר השרייה, הנבטה ובישול. לכן, פעמים רבות נאלצים הטבעונים להסתפק בקניית מוצרי קטניות, סויה וסייטן מעובדים כגון: קציצות, המבורגרים מהצומח, מאפי ירקות למיניהם המיועדים לחימום מהמקפיא. חלק מן המוצרים מכילים רכיבים תזונתיים סבירים יחסית, אך אינם יכולים להתחרות בערכם התזונתי הגבוה של מזונות  ביתיים  שהוכנו מרכיבים טריים וללא חומרי עזר של תעשיית המזון.


4. חוסר הקפדה על ביצוע בדיקות דם תקופתיות לאיתור חסרים של ויטמין B12 ומדדי ברזל - התפריט הטבעוני אינו מכיל מקורות  ויטמין B12. ויטמין זה חיוני בין השאר לתפקוד תקין של מערכת העצבים, יצירת כדוריות הדם האדומות ועוד. למרות הדעה הרווחת בקרב טבעונים שוויטמין B12 מצוי במוצרי סויה מותססים, דבר זה מוכח שאינו נכון מבחינה מדעית. עובדתית - ויטמין B12 מצוי אך ורק במוצרים מן החי. על מנת למנוע חסר מצטבר של ויטמין B12 המתבטא באנמיה מאקרוציטית, עייפות קשה, חוסר ריכוז, בעיות בזיכרון ועוד, יש להקפיד על נטילת תוסף ויטמין B12 באופן קבוע תוך מעקב בבדיקות הדם. בנוסף, יש לוודא כי קיימת אספקת ברזל נאותה ממזונות התפריט הטבעוני.

5. אכילה רגשית מפצה - טבעונים רבים נתקלים בסיטואציות חברתיות או אירועים משפחתיים אשר בהם אינם יכולים לאכול כמעט דבר. הימנעות זו מובילה לעיתים לכך שלאחר מכן הם נתקפים בפרץ אכילה בלתי נשלט, המפצה על החסר שחשו באותם אירועים חברתיים. אכילה רגשית ואירועי אכילה תוקפניים אינם תומכים בשמירה על משקל תקין ובהתנהגות אכילה נורמטיבית.


 

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים